کد خبر: ۸۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳
فروش جهانی فیلم‌ها:

فروش میلیونی «میلیونر زاغه‌نشین»

گیشه‌ها به تسخیر «هیولاها» درآمد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انیمیشن سه‌بعدی «هیولاها در برابر بیگانگان» تولید دریم ورکس انیمیشن با 2/34 میلیون دلار فروش در 6991 سینما و 43 کشور پرفروشترین فیلم هفته در سطح بین‌المللی شد. 

به گزارش سرویس هنری آفتاب، این کمدی انیمیشنی 165 میلیون دلاری با 5/6 میلیون دلار بیشترین فروش را در بریتانیا داشته و در مکزیک و اسپانیا نیز به ترتیب 2/3 و 2/1 میلیون دلار فروخت.

مجموع فروش بین‌المللی «هیولاها در برابر بیگانگان» 7/47 میلیون دلار شده است. این فیلم در بازار آمریکای نیز تاکنون 7/105 میلیون دلار به دست آورده است. ریس ویترسپون، رین ویلسن و استفن کولبرت از صداپیشه‌های «هیولاها در برابر بیگانگان» به کارگردانی راب لترمن و کانراد ورنون هستند.

داستان درباره زنی جوان است که در روز عروسی خود بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ به هیولایی تبدیل و به دنبال آن با دولتی مخفی متشکل از افرادی مانند خود همراه می‌شود. زمانی که یک فرمانده بیگانه به زمین حمله می‌‌کند، او و متحدان جدیدش برای رهایی سیاره وارد عمل می‌شوند.

رده دوم فروش بین‌المللی از آن فیلم حادثه‌ای «سریع و خشمگین» به کاگردانی جاستین لین با بازی وین دیزل و پل واکر شد. این فیلم که با بودجه‌ای 85 میلیون دلاری ساخته شده، در 32 کشور و 3158 سینما 1/30 میلیون دلار فروخت.

چهارمین فیلم مجموعه «سریع و خشمگین» حداقل در 21 کشور فیلم اول هفته بود و بیشترین فروش را با 5/6 میلیون دلار در آلمان داشت. «سریع و خشمگین» در هفته اول اکران در بازار آمریکای شمالی نیز 5/72 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد.

مجموع فروش جهانی این فیلم در سه روز 6/102 میلیون دلار شده است. تریلر آخرالزمانی «آگاه» با بازی نیکلاس کیج با 6/8 میلیون دلار فروش در 2325 سینما و 15 کشور در سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت و مجموع فروش خود را به 1/24 میلیون دلار رساند.

فیلم خانوادگی «مارلی و من» با بازی اوئن ویلسن و جنیفر آنیستن در 3000 سینما و 30 کشور 7/6 میلیون دلار به دست آورد و فیلم چهارم شد. این فیلم تاکنون 2/83 میلیون دلار فروخته است.

«گران تورینو» به کارگردانی کلینت ایستوود نیز با 5/5 میلیون دلار فروش در 46 بازار و 2550 سینما به کار خود پایان داد و ضمن اینکه فیلم پنجم شد مجموع فروش بین‌المللی خود را به 5/81 میلیون دلار رساند.

فروش جهانی فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه‌نشین» به کارگردانی دنی بویل این هفته از مرز 300 میلیون دلار گذشت که حدود 169 میلیون دلار آن در سطح بین‌المللی به دست آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
1_صنعت2_سرمايه3_دستاوردي همه جانبه ،واقعا" بريم ياد بگيريم نه ماهي بگيريم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین