کد خبر: ۸۶۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰
تجمع شرکت کنندگان در آزمون وکلا در مقابل مجلس

تجمع شرکت کنندگان در آزمون وکلا در مقابل مجلس و پاسخ کانون وکلا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح امروز تعدادی از شرکت کنندگان در آزمون وکلا در اعتراض به نحوه برگزاری این آزمون در مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار اصلاح سوالات و کلید سوالات آزمون کانون وکلای مرکزی و تصحیح مجدد پاسخ‌نامه‌های خود بودند. به گفته آنان پاسخ‌های 20 سوال از مجموع 120 سوال آزمون کانون وکلا در کلید سوالات غلط بوده است.

تجمع کنندگان که حدود 30 نفر بودند مدعی بودند تاکنون علی رغم نامه نگاری‌های مختلف هیچگونه پاسخی دریافت ننموده‌اند. این افراد اسفندماه سال گذشته نیز در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز تجمع کرده بودند.

به گفته آنان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مشکل شرکت‌کنندگان در آزمون کانون وکلای مرکزی را به رییس کانون وکلا منعکس کرده و وی را برای ارایه‌ توضیحات به مجلس دعوت کرده‌اند، اما تاکنون در مجلس حضور نیافته است.

ساسان پور با عنوان نماینده تجمع کنندگان از حضورش در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و مذاکراتش با «تجری»، «آهنگری» و «دهقان» که از اعضای این کمیسیون هستند خبر داد.

ساسان پور با اشاره به اینکه آزمون کانون وکلا چهارم بهمن سال گذشته برگزار شده و نتایج آن در 13 اسفندماه اعلام شده است افزود: «بر اساس کلید پاسخ سوالات که از سوی کانون وکلا منتشر شده است ، پاسخ 20 سوال از مجموع 120 سوال غلط بوده است و براساس همین پاسخ‌های غلط، پاسخنامه شرکت کنندگان تصحیح شده است تجمع کنندگان می خواستند تا ابتدا کلید سوالات اصلاح شده و سپس بار دیگر پاسخنامه‌های آنان تصحیح شود».

در واکنش به این تجمع، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: «هنوز هیچ نامه کتبی از کمیسیون قضایی مجلس برای ارایه توضیحات درباره سوالات آزمون وکالت و اعتراضات تجمع کنندگان دریافت نکرده‌ایم»

سید محمد جندقی، درباره تجمع برخی از شرکت کنندگان آزمون وکالت که در اعتراض به نحوه برگزاری آزمون وکالت امسال صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان رسیدگی مجلس به اعتراضات خود شدند، اظهار کرد: «ما به درستی سوالات اطمینان داریم و اگر هم موردی باشد رسیدگی خواهد شد».

وی افزود: «آنها کسانی هستند که درس نخوانده‌اند و فکر می‌کنند می‌توانند با فشار نمره بگیرند. اساتید کتبا نوشته‌اند که همه سوالات درست است».

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره اظهارات تجمع کنندگان مبنی بر درخواست کمیسیون قضایی مجلس از جندقی برای ارایه توضیحات در این زمینه با "بی‌وجه دانستن اظهارات تجمع کنندگان" اظهار کرد: «هیچ نامه کتبی از کمیسیون قضایی مجلس برای ما ارسال نشده است. کمیسیون اگر می‌خواهد حضور پیدا کنیم کتبا از ما بخواهد».

وی درباره این ادعا که برخی عنوان کرده‌اند مدیر دفتر کانون وکلا با این‌که نمره قبولی نداشته پروانه دریافت کرده است، با تکذیب این موضوع اظهار کرد: «این حرف بی‌اساس است. اگر شواهد و مدارکی در این زمینه وجود دارد که ما به کسی که قبول نشده پروانه داده‌ایم آقایان این موضوع را رو کنند. قصاص قبل از جنایت نکنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
اینکه مهم نیست آقا!! در آزمون کارشناسی قوه قضائیه که اسفند 87 برگزار شد نیز اشتباهات زیادی وجود داشت. مسئولین محترم آنقدر گرفتارند که وقت کنترل سؤالات آزمونهایی به این مهمی را ندارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین