کد خبر: ۸۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲

آیا راه‌اندازی نهایی نیروگاه بوشهر خبر خوش هسته‌ای است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالی که منابع خبری رسمی پیش از این از اعلام خبر‌های خوش هسته‌ای از سوی رییس جمهور در بیستم فروردین ماه سال جدید خبر داده بودند،‌ اکنون جزییات بیشتری از این رویداد منتشر شده است. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی با انتشار خبری اعلام کرده است: «انتظار می‌رود، در این روز كارخانه تولید قرص سوخت اصفهان (‪ (FMP‬نیز به طور رسمی افتتاح شود».

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه بیستم فروردین سال ‪ ۸۸‬همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای ایران، سومین جشن هسته‌ای كشور با حضور رییس جمهوری، رییس سازمان انرژی اتمی و تعداد دیگری از مسوولان و مقامات كشور در مراكز هسته‌ای اصفهان با اعلام خبرهای خوش هسته‌ای كه مسوولان از ماه‌ها قبل وعده اعلام آن را در چنین روزی داده اند، برگزار خواهد شد.

در این جشن علاوه بر سخنرانی محمود احمدی نژاد كه در جریان دومین سفر استانی خود به اصفهان در این جشن ملی حضور خواهد یافت، رضا آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی نیز از آخرین پیشرفت‌های كشورمان در ارتباط با دستیابی به انرژی هسته‌ای گزارش خواهد داد.

ایرنا افزوده است: « بعلاوه،‌ اعلام خبرهای خوشی در خصوص راه اندازی نهایی نیروگاه اتمی بوشهر در مراسم سومین جشن هسته‌ای دور از انتظار نیست».  

طبق آخرین گزارش البرداعی، ایران درصدد است نسل جدیدی از سانتریفیوژ ها را آزمایش كند. لذا كارشناسان احتمال می‌دهند كه این آزمایش از روز ‪۲۰‬ فروردین همزمان با جشن هسته‌ای آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین