کد خبر: ۸۶۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
در مراسم تجليل از شخصيت همسر رهبر كبير انقلاب اسلامی:

اديب يزدی: ارادت مردم به خاندان امام سرمايه بزرگ انقلاب است

در شخصيت بانو ثقفی جلوه امام ديده می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اديب يزدی در مراسم بزرگداشت همسر رهبر كبير انقلاب اسلامی گفت: «ارادت مردم به خاندان امام سرمايه بزرگ انقلاب است و خدای ناكرده اگر اتفاقی برای انقلاب بيفتد باز همين خاندان خمينی هستند كه برای اقامه عدالت اقدام می كنند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام اديب يزدی در مراسم تجليل از شخصيت همسر رهبر كبير انقلاب اسلامی كه از سوی روحانيت شرق تهران در مسجد احمديه نارمک برگزار شد، با برشمردن فضايل اين بانوی مكرمه گفت: «خانم ثقفی بانوی عظيم‌الشأن و فاضلی بودند كه در انقلاب اسلامی مردم ايران شآنی درخور و مقامی والا و دخالتی سازنده و صبورانه داشت».
 
حجت الاسلام و المسلمين اديب‌يزدی افزود: «ايشان در تمامی فضايل شوهر بزرگوار خود شريک است. بانوی ارجمندی كه منش و روش در بردباری و صبر، چهره حضرت زينب را به خاطر همه ما متبلور می‌سازد».
 
اديب يزدی با بيان اينكه همه انقلاب‌های بزرگ تاريخ محصول دو مجاهدت آشكار و پنهان هستند، اظهار داشت: «مجاهدات خاموش و فعاليت‌های شگرف پنهان و جانبازی‌های بزرگ نهانی همراه مجاهدت‌های آشكار، نهضت های بزرگ را به پيروزی می‌رسانند كه مجاهدت زنان مؤمن در انقلاب اسلامی از اين گونه است».
 
اديب يزدی مجاهدت پنهان را زيربنای مجاهدت آشكار دانست و با اشاره به مجاهدتها و تلاش‌های حضرت خديجه (س) در دوران بعثت پيامبر (ص) گفت: «اول ثروتمند عرب آنچنان خود را در مضان فداكاری قرار داد كه وقت مردن كفنی برای دفن او نماند. اگر مجاهدت خديجه نبود مجاهدات‌های پيامبر برای تاريخ ثبت نمی‌شد». 

وی به فداكاريها و تلاش‌های حضرت زهرا(س) پرداخت و خاطرنشان ساخت: «اگر فداكاری‌های فاطمه نبود، كربلايی هم در كار نبود. نهضت و كمالی هم نبود. او با تحمل و صبر و بردباری مبارزات پيامبر و اميرالمومنان را جهت داد. حضور سرنوشت ساز حضرت زهرا موجب ماندگاری اسلام شد». 

اديب يزدی ادامه داد: «به بركت تلاش‌های صديقه اطهر و با به كار گرفتن تاكتيک‌های مبارزاتی قوی، دشمنان شيعه در از بين بردن راه علی (ع ) ناكام ماندند. به طوری كه قرنها بعد پيروان آن حضرت افتخار آفرينان تاريخ شدند». 

وی در ادامه به تشريح شخصيت و ابعاد وجودی امام خمينی (س) پرداخت و اظهار داشت: «مردی كه دست خدا در آستين داشت و ذخيره خدا برای عصر معاصر بود، با اقتدار و مديريت والا در برابر مجهزترين سلاح‌های روزگار ايستاد و نهضت بزرگی را به پيروزی رساند». 

اديب يزدی با بيام اينكه امروز نه تنها شاهد فرسايش انقلاب نيستيم، بلكه انقلاب را همچنان در متن جهان جاری می دانيم، گفت: «انقلاب اسلامی امروز به چنان اقتداری رسيده است كه آمريكا در انتظار گفت و گو با ايران است و به روش‌های مختلف پيغام آغاز مذاكره می‌دهد».
 
وی با بيان اينكه تفكر امام بزرگوار جای جای اقليم را گرفته، خاطر نشان ساخت: «اگر سايه ستمكاران از روی ملت‌های آزاده برداشته شود آن وقت معلوم می‌شود چگونه ملت‌ها به انديشه‌های امام روی می‌آورند». 

اديب يزدی در ادامه به نقش همسر رهبر كبير انقلاب اسلامی در پيروزی نهضت پرداخت و گفت: «انقلاب با همه قدرت خود يک موتور جانانه دارد اين نهضت عظيم به تناسب خود يک فاطمه مطهر در درون خود دارد. در شخصيت بانو ثقفی جلوه امام ديده می‌شود». 

وی با بيان اينكه همسر امام يار و ياور امام در همه تنهاييها بود، به دوران تبعيد ايشان اشاره و اظهار داشت: «غربت امام كه غربت امام كاظم(ع) را تداعی می‌كند، سهمگين‌ترين دوران ممكن بود. در اين دوران غربت يک شخصيت پاک همساز و همراه امام بود و شرايط اندرون را برای او چنان مهيا می‌كرد كه امام در بيرون با خيال راحت مبارزه كند». 

اديب يزدی به دوران شهادت حاج آقا مصطفی خمينی اشاره كرد و گفت: «در زمان شهادت حاج آقا مصطفی، تمام فشارها بر روی ايشان بود كه ايشان هم با درايت تمام جو را آرام و فضا را برای ادامه نهضت آماده كردند». 

وی به رحلت حاج احمدآقا اشاره و اظهار داشت: «در زمان رحلت ناگهانی حاج احمدآقا كه ضايعه‌ای دردناک برای امت و خانواده امام بود، با صلابت، ايمان، نورانيت، اقتدار و مديرتی كه از امام به يادگار داشتند، جو را آرام كردند تا به نهضت ضربه‌ای نخورد». 

اديب يزدی در ادامه به تشريح نقش خانواده امام در ادامه نهضت در دوران بعد از ارتحال امام پرداخت و خاطرنشان ساخت: «رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای علاوه بر مجلس خبرگان از داخل بيت امام هم تاييد می‌خواست تا برای آحاد ملت جا بيافتد، حاج احمدآقا در آن شرايط حساس بهترين تعبير را به كار برد وی فرمود: "آيت‌الله خامنه‌ای همان امام است تنها 30 سال جوان شده است"». 

وی افزود: «بعد از امام كشتی انقلاب حتی يک لحظه دچار طوفان نشد و حتی يک حركت نابخردانه صورت نگرفت و نهضت به لطف خداوند و با رهبری مقام معظم رهبری و عنايت حاج احمداقا و بانوی مكرمه امام خمينی به راه خود ادامه داد». 

اديب يزدی با بيان اينكه به دليل مديريت دقيق دوران بعد از امام توسط خانم ثقفی، عنوان مادر ملت برای او كم است، خاطرنشان ساخت: «وی درک صحيحی از شرايط ويژه انقلاب داشت و با حمايت‌های خود از مقام معطم رهبری جلوی بسياری از اتفاقات نابخردانه را گرفت».
 
اديب يزدی در ادامه به رابطه معنوی خانواده امام با مردم پرداخت و گفت: «مردم به خانواده امام ارادت هميشگی دارند چون از اين خانواده معجزه بزرگ قرن را ديده‌اند كه استعمار و استبداد را به خاک سياه نشانده است». 

وی تأكيد كرد: «ارادت مردم به خاندان امام سرمايه بزرگ انقلاب است. خدای ناكرده اگر اتفاقی برای انقلاب بيفتد باز همين خاندان خمينی هستند كه برای اقامه عدالت اقدام می‌كنند». 

اديب يزدی با بيان اينكه مردم رشادت‌های اين خانواده را می‌فهمند، گفت: «اگر 200 سال هم از رحلت امام بگذرد نه تنها از ارادت مردم نسبت به ايشان كم نمی‌شود، بلكه اين ارادت شديدتر و عميق‌تر خواهد شد». 

وی در پايان به حضور گسترده مردم و مسئولان در تشييع بانوی بزرگ انقلاب اشاره كرد و گفت: «اين بزرگواری و كرامت رهبر معظم انقلاب است كه خود را برای اقامه نماز از مشهد مقدس به تهران رسانيد. صدا و سيما، خبرگزاريها و سازمانها و نهادها هم در روزهای تعطيل سال نو سنگ تمام گذاشتند».

اين مراسم كه عصر روز دوشنبه 17/1/88 از سوی روحانيت و حوزه علميه شرق تهران برگزار شده بود، حجت‌الاسلام و السلمين حاج سيدحسن خمينی، حضرات آيات و حجج اسلام مفيد،مهدی كروبی، موسوی بجنوردی، موسوی خوئينی‌ها، رازينی، موسوی كاشانی، اشرفی اصفهانی، شريعتی، محتشمی‌پور، انصاری، روحانی نژاد، نيک نژاد، منتجبی، قرائتی، دری نجف‌آبادی و نمايندگان مراجع عظام تقليد فاضل لنكرانی و نوری همدانی و تنی چند از مسولان قوه قضاييه، نمايندگان مجلس شورای اسلامی، و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تنی چند از فرماندهان نيروی انتطامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانوداه شهدا و ايثارگران و طلاب حوزه علميه شرق تهران حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین