کد خبر: ۸۶۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸

موسوی:‌ تامین سلامت مردم وظیفه دولتهاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی فرا رسیدن هفته سلامت را به تمام پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، اعضای گروه مامایی، پیراپزشکان و سایر کارکنان محترم فرهیخته و خدمتگذار حوزه سلامت تبریک گفت.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مهندس میرحسین موسوی در این پیام آورده است: «سلامت حق قانونی و شرعی مردم است و تامین آن به صورت قابل دسترس و عادلانه برای تمام آحاد جامعه تکلیف قطعی دولت‌هاست. تخصیص منابع متناسب به حوزه سلامت یک سرمایه‌گذاری اصیل و در واقع زیرساخت توسعه پایدار و همه جانبه می‌باشد. دولت باید شرایطی فراهم کند که مردم در هنگام بیماری، هیچ دغدغه دیگری غیر از بیماری خود نداشته باشند که این امر با ایجاد بیمه فراگیر و باکیفیت، متناسب با درآمدهای افراد جامعه برای تمام مردم کشور و ارائه خدمات مناسب و باکیفیت خوب در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در صورت همت همه‌جانبه قابل دسترس خواهد بود».

موسوی افزوده است: «متاسفانه هنوز شاهد کم‌توجهی به اصول اساسی در حوزه سلامت از قبیل کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم، کاهش مخاطرات تهدیدکننده سلامتی و ارتقای مستمر کیفیت خدمات سلامت هستیم. حوزه سلامت از درآمد ارزی بسیار بالای چند سال اخیر به نحو شایسته و به صورت متناسب در دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار با در نظرگرفتن نظام سطح‌بندی مورد نیاز کشور بهره‌مند نشده است». 

وی ادامه داده است: «حضور بخش خصوصی در عرصه سلامت جهت استفاده مطلوب مردم از امکانات این بخش با در نظر گرفتن اصل بیمه فراگیر مغتنم شمرده نشده و هر از گاهی شاهدیم که دولت به جای پرداختن به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت و برنامه‌ریزی کلان به امور اجرایی روزمره در این حوزه مشغول شده است. در مورد عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت و اصلاح روش زندگی مردم علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته نیاز دوچندان به توجه و انجام اقدامات اساسی دیده می‌شود. در حوزه آموزش هم نیازمند تحول اساسی به منظور کاربردی کردن بیشتر آموزش‌ها و تدوین سرفصل‌های جدید بر اساس نیازهای جامعه و حضور مؤثر بخش خصوصی هستیم». 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرده است:‌ «با همت مسئولان خلاق، متفکر و برنامه‌ریز و مشارکت مردم فهیم و جامعه پرنشاط پزشکی با ترسیم نقشه راه سلامت بر مبنای اسناد فرادستی و نیازهای منطقه‌ای و محلی شاهد ارتقاء هرچه بیشتر سلامت مردم عزیزمان باشیم و از لحاظ اجتماعی اقتصادی شرایط مناسب و درخور شأن برای تمام فعالان حوزه سلامت فراهم نماییم». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین