کد خبر: ۸۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۳

ابطحی: چرا از موسوی استقبال گرمی نشد؟ [ویدئو]

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام سید محمدعلی ابطحی گفت: «مرزهای مهندس موسوی با اصلاح‌طلبان متفاوت است و استقبال نه چندان گرم جامعه از او هم به دلیل همان مرزهای متفاوت است».

                                                          +

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، ابطحی که با Prees Tv گفتگو می‌کرد، با اشاره به تحلیل‌هایی که حامیان خاتمی در مورد محبوبیت خاتمی در جامعه داشتند، گفت: «تحلیل همه ما این بود که آقای خاتمی بیشترین رأی را در ایران دارد. این موضوع در ابتدا به شکل یک تحلیل بود و بعداً به شکل نظرسنجی پیگیری شد. در نظرسنجی باز هم به این نتیجه رسیدیم که آقای خاتمی بیشترین رأی را دارد». 

وی افزود: «شعار آقای خاتمی هم تغییر در رئیس‌جمهور آینده بود؛ یعنی اینکه رئیس‌جمهور آینده بتواند در ایران تغییر پیدا کند. این مهم‌ترین هدفی بود که اصلاح‌طلبان دنبالش بودند». 

ابطحی با اشاره به این‌که یکی از چیزهایی که می‌توانست این مسأله را تأمین کند، مسأله وحدت جبهه اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بود، افزود: «پیش‌بینی ما که اصرار داشتیم آقای خاتمی بیاید این بود که بخش وسیعی از جامعه ایشان را می‌شناختند و به ایشان رأی می‌دادند. آقای خاتمی ظرفیت دیگری که داشت این بود که می‌توانست تا زمان انتخابات رأی‌های خاموش را بیدار کند».
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به دلایل انصراف خاتمی اشاره کرد و گفت: «آقای خاتمی اعلام کرده‌بود که «یا من می‌آیم و یا مهندس موسوی»، و چون مهندس موسوی، بعد از اعلام نامزدی آقای خاتمی، اعلام کاندیداتوری کرد، آقای خاتمی مجبور بود که کناره‌گیری بکند». 

به اعتقاد این عضو مجمع روحانیون مبارز، کناره‌گیری خاتمی به نفع مهندس موسوی نبود، بلکه به نفع جبهه اصلاحات بود و به همین دلیل هم، آقای خاتمی بعد از کناره‌گیری، از جبهه اصلاحات خواست که به وحدت برسند. 

ابطحی با بیان اینکه او از کسانی بوده که با کناره‌گیری خاتمی موافق نبوده و تصمیم ایشان را تصمیم درستی نمی‌دانسته‌است، افزود: «با کناره‌گیری خاتمی، ما یک انتخابات برده را در یک وادی پر ابهام ول کردیم».

مسئؤل دفتر ریاست‌جمهوری در دوره خاتمی، در ادامه به ابراز نظر درباره نامزدی مهندس موسوی پرداخت و با بیان اینکه "آقای مهندس موسوی طبیعتاً یک سری مرزهای متفاوتی دارند" گفت: «شاید اینکه استقبال خیلی گرمی هم از آقای مهندس موسوی در سطح جامعه نشد، یک مقدار هم به دلیل همین مرزهایی است که ایشان اصرار دارند روی آن‌ها تأکید بکنند. آن مرزها با مرزهای اصلاح‌طلبان متفاوت است». 

وی در پایان گفت: «اگرچه مهندس موسوی در کلان، جزئی از جریان اصلاح‌طلب محسوی می‌شوند، اما در جزئیات، ایشان دیدگاه‌هایشان را متفاوت تلقی می‌کنند. در آن زمینه‌ها شاید ایشان به اصول‌گراین نزدیک‌تر باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین