کد خبر: ۸۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۵۳

جمع‌آوری 20هزار امضاء علیه اتوبوسرانی توسط یک شهروند تهرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با وعده گران شدن نرخ اتوبوس‌های ریالی، برخی شهروندان معتقدند هم اکنون نیز، این کرایه‌ها، بیش از توان مالی قشر پایین اقتصادی است.
 
به گزارش آفتاب، روزنامه سرمایه طی گزارشی در همین ارتباط خبر داده است:‌ «یکی از شهروندان تهرانی در اقدامی خودجوش، امضای بیش از 20 هزار نفر از مسافران درون شهری تهران را که روزانه از اتوبوس استفاده می‌کنند، گردآوری کرد که طی آن به "گران بودن نرخ اتوبوس‌های خصوصی شرکت واحد، چندگانه بودن نرخ آنها در مناطق مختلف تهران و بلااستفاده بودن کارت‌های منزلت در اینگونه اتوبوس‌ها" اعتراض شده است».
 
این گزارش می‌افزاید:‌ «این تومار به وسیله گردآورنده آن تاکنون به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر تهران، دفتر ارتباطات مردمی شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل سازمان حمل ونقل، امور اداری شرکت واحد، دفتر وزیر کشور، فرمانداری تهران، کمیسیون اصل 90، مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیرخانه مجلس ارسال شده است». 

به گفته "شیرین پور" گردآورنده امضاهای این تومار که تا تاریخ انتشار این گزارش در 410 صفحه جمع آوری شده است تاکنون تنها موفق به دیدار با استاندار تهران شده است. 

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران، "حسین بیژنی" تومار «20 هزار» امضا را از نظر «صحت» و «اصالت» امضاهای گردآوری شده زیر سوال برد و گفت: «زمانی می‌توان به کمیت‌های عددی استناد کرد که شائبه صحت آن مورد تردید واقع نشود و خالی از هرگونه ابهامی باشد، آیا مستند قرار دادن 20 هزار امضا و اصالت یکایک آنان مورد یقین است؟ قطعاً در صورت رفع برخی ابهامات قید شده، عدد باقیمانده بسیار کمتر از آن است که مستند پرسش قرار گرفته شود». 

در عین حال، شیرین پور زیر سوال بردن «صحت و اصالت» امضاها را «تلاش برای پاک کردن صورت مساله» ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «اگر مدیرعامل محترم به جای پاک کردن صورت مساله که همان نارضایتی مردم از بهای سنگین اتوبوس‌های ریالی است، برای یک بار به بنده اجازه ملاقات می‌دادند، ابعاد گسترده این نارضایتی را به ایشان توضیح می‌دادم. ضمن اینکه ایشان که در صحت و اصالت امضاها شائبه دارند، می‌توانند با استخدام یک کارشناس خط، این شائبه را برای خود از بین ببرند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
بنده یادم هست که خانمی آمدند در اتوبوس امضا بگیرند. تعداد زیادی از مسافران امضا کردند و تعداد کمی نیز در حد 2 یا 3 نفر از این امر سر باز زدند. بنده یکی از همین افراد بودم که امضا نکردم. چون فکر میکردم این کار آب در هاون کوبیدن است. اما الان برای من جالب و در عین حال تعجب آور است که این خانم توانستند تا این حد پیش بروندکه در یک سایت مورد علاقه بنده از فعالیتها و تعداد امضاهای دریافت شده ایشون مطلب نوشته میشه. امیدوارم ایشون در کارشون موفق باشند. هر چند بنده خوشبختانه در حال حاضر با عنایت خدا از تاکسی و وسیله شخصی خودم استفاده می کنم.
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
درست چند روز قبل از عید بود که از روابط عمومی استانداری تهران زنگ زدند و گفتند برای ملاقات با استاندار ساعت 2 به استانداری بیایم . آنجا بود که این خانم پر انرژی را دیدم که با حرارت خاصی با استاندار راجع به همین اتوبوسها صحبت میکرد . جامعه به افراد پر تلاش و پیگیر و امید وار نیاز دارد .
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
درست چند روز قبل از عید بود که از روابط عمومی استانداری تهران زنگ زدند و گفتند برای ملاقات با استاندار ساعت 2 به استانداری بیایم . آنجا بود که این خانم پر انرژیرا دیدم که با حرارت خاصی با استاندار راجع به همین اتوبوسها صحبت میکرد . جامعه به افراد پر تلاش و پیگیر و امید وار نیاز دارد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین