کد خبر: ۸۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷

منتجب‌نیا: کسانی می‌خواهند مجمع روحانیون را به سمت منافع خود ببرند

اصلا چه کسی این بیانیه را صادر کرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام حزب اعتماد ملی با اعلام اینکه کسانی که هیچ‌گونه تناسبی با مجمع روحانیون ندارند برای فروپاشی مجمع تلاش می‌کنند، گفت: «آنهایی که مجمع را در حد یک حزب و ابزار قرار می‌دهند در صدد تضعیف مجمع هستند». 

مجمع روحانیون: کروبی منتجب‌نیا را توجیه کند! [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ حجت‌الاسلام رسول منتخب‌نیا قائم مقام حزب‌ اعتماد ملی گفت: «برخی از اینکه کاندیداهایی اثر گذاربوده و احتمال موفقیت آنها زیاد است وحشت دارند و می‌ترسند که آن کاندیدا پیروز شده و تغییر و تحولی ایجاد کند».
 
وی افزود: «این موضوع یک نوع ترس است و از منظر دیگر این موضوع یک نوع رقابت بین کاندیداها می‌باشد. طبیعی است که زمانی که کشور فقط در انتخابات یک کاندیدا می‌خواهد لذا کاندیداهایی که وارد صحنه انتخابات شدند با یکدیگر رقابت کرده و هر کس دوست دارد خود و یا کاندیدای مورد نظرش موفق شود».
 
قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: «ممکن است تصمیم تشکیلاتی برای حمایت از کاندیدایی خاص گرفته شود ولی در حال حاضر بسیاری از کادرهای اصلی برخی گروه‌ها از جمله مجمع روحانیون پراکنده هستند».
 
منتخب‌نیا تاکید کرد: «در حال حاضر عده زیادی از اعضای مجمع روحانیون حمایت خود را از کروبی رسما اعلام کرده‌اند و برخی عملا همکاری می‌کنند ولی هنوز مجمع نظر تشکیلاتی خود را اعلام نکرده است».
 
وی دامه داد: «از حزب مشارکت نیز بسیاری از اعضا متمایل به کروبی هستند آنها نظرات خود را به صورت شخصی اعلام می‌کنند و ممکن است کسانی که از کروبی حمایت کردند از کاندیدای دیگری نیز حمایت کنند». 

قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص پیشنهاد خود به مجمع روحانیون گفت: «متاسفانه این پیشنهاد با موضع‌گیری تند و غیره منتظره مجمع روحانیون مواجه شد به طوری که این بیانیه مجمع بسیار جای تاسف داشت و برخلاف انتظار بود و مصاحبه بنده در جهت انسجام همه گروه‌ها بوده است». 

منتخب نیا تاکید کرد: «تعجب می‌کنم که آقایان از کدام قسمت این مطلب عصبانی و برآشفته شده‌اند و اصلا چه کسی این بیانیه را صادر کرده است». 

وی ادامه داد: «مجمع روحانیون را ما خود 20سال آبیاری کرده‌ایم مجمع روحانیون شجره طیبه‌ای است که با حمایت امام راحل تشکیل شده و با تلاش کروبی و جمعی دیگر به ثمر رسیده است. آقایان بشدت عصبانی شده و در بیانیه خود در قسمتی حتی اشاره به فروپاشی مجمع روحانیون دارند». 

منتخب‌نیا در ادامه گفت: «بنده می‌گویم که قصدی ندارم بلکه ما مجمع روحانیون مبارز را میراث امام و دسترنج خود می‌دانیم چرا که کسی که 20 سال در مجمع روحانیون زحمت کشیده، زمانی که خیلی از اعضای فعلی فرار می‌کردند و حاضر نبودند قدم در مجمع روحانیون بگذارند و حتی حاضر نبودند از جلوی در ورودی مجمع عبور کنند، بنده با حمایت کروبی چراغ مجمع را روشن نگاه داشتیم». 

وی افزود: «قریب به 20 سال ما برای مجمع روحانیون خون دل خورده‌ایم و ما نگران مجمع هستیم که این میراث امام بدست کسانی بیافتد که هیچ‌گونه تناسبی با مجمع ندارند لذا آنهایی برای فروپاشی مجمع تلاش می‌کنند که مجمع را از مسیر 20 ساله خود خارج می‌کنند و به صورت ابزار در می‌آورند لذا آنها باید نگران باشند». 

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: «ما همیشه حامی مجمع بودیم و ممکن است انتقاداتی نسبت به مجمع داشته باشیم کما اینکه در انتخابات مجلس هشتم بدترین مصوبه و تصمیم از سوی مجمع گرفته شد ولی ما انتقاد داشته و حرفی نزدیم ولی مجمع را به عنوان میراث امام، جزو ضرورت‌های جامعه و همچنین به عنوان فرزندی که حداقل 20 سال برای آن کار کرده و پرورش داده‌ایم تایید کردیم لذا ما دغدغه مجمع را داریم و این مجمع را فراتر از یک حزب می‌دانیم». 

منتخب‌نیا تاکید کرد: «آنهایی که مجمع را در حد یک حزب و یک ابزار قرار می‌دهند و در خارج از مجمع برای مجمع تصمیم می‌گیرند آنها متاسفانه در صدد تضعیف مجمع هستند و امیدواریم که مجمع روز به روز در جهت استقلال و تقویت خود تلاش بکند». 

وی در خصوص عدم پیوستن عده‌ای به کروبی گفت: «عده‌ای هستند که عدم پیوست شان به کروبی و موسوی به دلیل دنبال کردن منافع شخصی خود است از این رو افراد دو دسته‌اند عده‌ای دنبال منافع و مصالح ملی، اسلام و کشور هستند و عده‌ای دیگر منافع و مصالح شخصی و حزبی خود را دنبال می‌کنند». 

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: «برخی فردی را می‌خواهند که در پوشش آن شخص به منافع خود برسند لذا کاندیداها باید خیلی هوشیار باشند و بنده به کاندیداها تذکر می‌دهم که مراقب حامیان خود باشند چرا که همه حامیان به خاطر خدا و مردم از کاندیداها حمایت نمی‌کنند چرا که خیلی از این عده منافعی دارند که بعدها کاندیداها مواجه با انتظارات نابجای آنها خواهند بود». 

منتخب نیا در ادامه گفت: «طبیعتا عده‌ای قصد مخدوش کردن حمایت مجمع روحانیون از کروبی را دارند تا به بوسیله تاخیر در اعلام حمایت مجمع تا حدی تاثیر این حمایت در رای کروبی کاسته شود ولی هر کسی از هوداران کاندیداها در تلاش هستند تا حامیان کاندیدای خود را بیشتر کنند و از حامیان کاندیدای رقیب بکاهند و این یک امر طبیعی در رقابت‌های انتخاباتی است». 

وی افزود: «کسانی در داخل و خارج از مجمع روحانیون هستند که تلاش می‌کنند مجمع را به سمتی ببرند که منافع مورد نظر آنهاست». 

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: «اگر در مجمع رای گیری شود پیش‌بینی می‌کنم که اکثریت اعضای مجمع روی کروبی نظر داشته باشد». 

منتخب نیا در خصوص روند پیوستن حامیان خاتمی به کروبی گفت: «در حال حاضر تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص هر روز با کروبی ملاقات می‌کنند و از کروبی حمایت می‌کنند و در هفته‌های آینده شاهد اعلام حمایت چهره‌های محوری دوستان خاتمی به سمت کروبی خواهیم بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین