کد خبر: ۸۶۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۲

امام جمعه مشهد: برخی گچ‌مغز‌ها در حال سازش با استکبار هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام‌جمعه مشهد گفت: «مسوولان باید تنها از خط و مشی‌ای که رهبر معظم انقلاب برای سیاست خارجی تبیین کرده‌اند، پیروی کنند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: «امروز استکبار با ترفندی وارد کار شده است که فتنه‌های بسیار خطرناک خود را در زرورق‌های زیبا پیچیده، به ما تقدیم می‌کند».

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید در حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر کشور دارای رهبری عالم به زمان است، به طوری که نظیر ایشان در این دوره وجود ندارد و باید از سخنان ایشان که تبیین فرمودند که "این آمریکا همان آمریکای سابق است، این‌ها همان نومحافظه‌کاران دو سال‌ونیم پیش هستند و این آقای سیاه‌پوست همان بوش سفیدپوست است،" درس گرفت».

امام جمعه مشهد ادامه داد: «آمریکایی‌ها به قدری ساده‌اندیش هستند که از سویی سیاست دوستی با ایران و تغییر را مطرح می‌کنند ولی با حضور در یکی از دانشگاه‌های ترکیه و اعلام نظراتی متفاوت با این ادعا و پیگیری سیاست‌های بوش، فکر می‌کنند که این سخنان نیز به ایران نمی‌رسد در حالی که این رفتارها نشان دهنده توطئه‌های در زرورق پیچیده شده آنها است».

علم‌الهدی در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: «امروز غربی‌ها پیشنهاد ورود ایران به جلسه ‌١+5 را می‌دهند در صورتی که یک سال‌ونیم پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان این پیشنهاد را مطرح کرده بود که آنها نپذیرفتند و اکنون که ما دارای ‌٧ هزار سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی هستیم، این پیشنهاد را می‌دهند، در حالی که باید ایران در شورای امنیت نقش محوری داشته باشد. بنابراین باید مراقب بود که در چنین دامی نیفتیم که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نیز با رهنمودهای حکیمانه خویش مردم را هوشیار و مسوولان کشور را از این توطئه آگاه فرمودند».

وی تصریح کرد: «مردم ایران بدانید، آمریکا، غرب و استکبار؛ دشمنان اکنون و امروز شما نیستند بلکه این‌ها دشمنانی هستند که از ‌٥/٢ قرن پیش تصمیم گرفته‌اند که نه تنها با این ملت، که با قرآن نیز دشمنی کنند».

علم‌الهدی با بیان اینکه مسوولان کشور باید حواس‌شان جمع باشد که بعضی از افراد گچ مغز در حال نرمش و به دنبال سازش با استکبار هستند، گفت: «این زنگ خطر است، مبادا که مسوولان تحت تاثیر این افراد قرار گرفته، بخواهند با دشمن سازش کنند».

وی ادامه داد: «امروز دشمن توانایی دخالت نظامی را ندارد زیرا نتیجه شوم دخالت نظامی خود را در افغانستان و عراق دیده است».

امام جمعه مشهد افزود: «موضوع تحریم اقتصادی نیز به یک مساله پوسیده تبدیل شده است و باید گفت در هیچ زمان دیگری ایران به انداره امروز مستقل نبوده است».

وی با اشاره به بحران اقتصادی غرب خاطرنشان کرد: «غربی‌ها مستاصل شده‌اند به طوری که لوازم و اجناس خود را در انبارها نگه داشته، هر روز کارگران خود را اخراج می‌کنند».

علم‌الهدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، از مقام شامخ این شهید والا مقام تجلیل کرد و شهادت وی را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
واقعا كه جاي بسي تاسف است...
پيامبر اكرم نيز در صدر اسلام در موارد گوناگوني به مانند صلح حديبيه با دشمنان اسلام صلح كرد و صلحنامه امضا كرد...
چگونه است كه عده اي بوق به دست به دنبال افروخته شدن آتش دشمني هستند و خود را منادي صلح و دوستي مي خوانند؟؟؟!!!
چرا فقط يك سياست است كه حق است و بقيه گچ مغز هستند؟؟
يكي نيست به اين آقاي علم الهدي بگويد كه زمان داد و فرياد كشيدن هاي دوران [...] گذشته است و نمي توان با [...] سياست را به پيش راند....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین