کد خبر: ۸۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸

مایلی کهن: از دایی عذرخواهی می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: «من و علی دایی در جاهایی مرتکب اشتباه شدیم؛‌ اما اگر از من ناراحت است، از وی عذرخواهی می‌کنم».

محمد مایلی کهن در باره فعالیتش در تیم سایپا اظهار داشت: «زمانی که سرمربی سایپا شدم، این تیم شرایط خوبی نداشت چون من تیم را نبسته بودم، کار کردن سخت بود؛ اما هیچ بازیکنی از تیم اخراج نشد و برخورد تندی را شاهد نبودیم. این نوع مدیریت من در این تیم است».

وی ادامه داد: «مانند هر مربی دیگری شرایط خاص خود را دارم؛ اما باید پذیرفت کسی که وارد یک تیم می‌شود باید در چارجوب قوانین آن حرکت کند».

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: «در اروپا نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع نیست؛ اما در اردوی تیم‌های اروپایی کسی نمی‌تواند از مشروب استفاده کند. تونی آدامز بازیکن سابق انگلیس که یک شب بیرون رفت و شایعه مصرف الکل از سویش به اطلاع کادر فنی این تیم رسید، با جدی‌ترین برخوردها مواجه شد».

وی افزود: «فابیو کاپلو سرمربی فعلی انگلیس در مورد تغذیه بازیکنان به آنان تاکید کرده است که حق ندارند هر آنچه را می خواهند بخورند و یا اینکه در جریان اردوها نباید تلفن همراه داشته باشند؛ بنابر این کادر فنی مسئولیت سنگینی در مدیریت تیم‌ها دارد».

مایلی کهن با اشاره به گذشته خاطرنشان کرد: «زمانی برای مدتی کوتاه سرمربی تیم سایپا شدم و در بازی با پاس در جام حذفی یکی از بازیکنان جوان تیم را به میدان فرستادم و آن بازیکن با به ثمر رساندن گل در وقت‌های اضافه حرکت ناشایستی را مقابل دوربین‌های تلویزیون انجام داد و به همین دلیل بازداشت شد».

وی ادامه داد: «پس از بازداشت او، نزد قاضی رفته و علت را جویا شدم . قاضی گفت این بازیکن حرکت زشتی انجام داده و خطاب به وی گفتم مرا بازداشت کنید چون به عنوان معلم او مقصر اصلی هستم. اگر چه مدت زمانی طولانی نبود که مسئولیت سایپا را به عهده گرفته بودم و خوشبختانه قاضی که انسانی ورزشی بود تحت تاثیر حرفهایم قرار گرفت و با در نظر گرفتن جریمه، وی را آزاد کردند».

سرمربی تیم ملی با تاکید بر اهمیت بحث لیدرها در فوتبال گفت: «می‌خواهیم در این مورد یک ارتباط کاملا سالم وجود داشته باشد. زمانی که سرمربی تیم امید بودم، به من گفتند در فهرست 60 نفره‌ای که به تیم ملی دعوت می‌کنیم، یک نفر را به خواسته ما در فهرست خود قرار بده و فردا او را خط بزن. اگر چنین کاری را انجام بدهی یک پژوی 206 می‌دهیم؛ اما من چنین کاری را انجام ندادم».

مایلی کهن در باره ارتباطش با علی دایی گفت: «دایی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 زمان علی پروین و در شرایط که من یکی ازدستیارانش بودم به تیم ملی دعوت شد و مقابل تیم ملی عمان 15 دقیقه بازی کرد و به خوبی خود را نشان داد. پس از آن نیز برای دعوت دوباره‌اش به تیم ملی تردیدهایی وجود داشت که تلاش کردم وی بار دیگر در تیم حضور داشته باشد».

وی افزود: «دیشب به تنهایی به فروشگاه دایی رفتم. پرسیده بودم چه ساعتی به فروشگاه می‌آید و گفتند ساعت 19 و 30 و در این زمان برای دیدارش به منیریه رفتم؛ اما متاسفانه حضور نداشت و با برادرش صحبت کردم. دیدار با دایی وظیفه من بود».

وی ادامه داد: «با وجود برکناری دایی چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌شود، چون زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده و افتخاراتی نیز آفریده است. امروز هم خطاب به وی عرض می کنم که، آقای دایی عزیز، یادت هست که برای اولین بار شما را به تیم ملی دعوت کردم؟ هیروشیما یادت هست که در بازی با بحرین مصدوم شدی و من به تنهایی 5 ساعت در بیمارستان بالای سرت بودم؟ یادت هست زمانی که مینیسک پایت آسیب دیده بود و گل نمی‌زدی؛ اما تو را به تیم ملی دعوت کردم؟ یادت هست در یکی از جلسات تمرینی با فرشاد فلاحت‌زاده به دلیل برخورد سنگین بینی‌ات شکست؛ اما بلافاصله از تدارکات خواستم شما را به بهترین بیمارستان انتقال دهد و در بازی با قطر که در تبریز برگزار شد گفتم که خوشبختانه شکستگی بینی زود بهبود می‌یابد و به عنوان مهاجم اول روی شما حساب می‌کنم و در بازی بعدی برابر کویت و قطر شما را همراه تیم بردم؟ پس آقای دایی ما شما را دوست داریم اگر چه شما جاهایی اشتباه کردید و یک جاهایی هم من اشتباه کردیم».

سرمربی تیم ملی گفت: «اگر دایی از دست من ناراحت است از وی عذرخواهی می‌کنم. چیزی از ارزش‌های او کم نخواهد شد و خیلی زود به عرصه برمی‌گردد. به عنوان یک برادر بزرگتر می‌گویم امروز زمانی است که بنشیند و ببیند که کجاها اشتباه داشت. به عنوان کسی که دوستتش دارم می‌گویم کمی دقیق‌تر به اطرافش نگاه کند».

مایلی کهن در باره برنامه‌ها و بازی‌های دوستانه تیم ملی گفت: «به لحاظ کمی تعداد بازی‌های دوستانه ما نسبت به عربستان، کره شمالی و کره جنوبی، بیشتر بود؛ اما به لحاظ کیفی خوب نبوده است. برخی دیدارهای دوستانه ما با نفرات اصلی برگزار شده و برخی دیگر با بازیکنان ذخیره که این شرایط نمی‌تواند برای تیم ملی به لحاظ کیفیت مطلوب باشد».

وی تصریح کرد: «قبل از این هم گفته بودم ما یا به جام جهانی صعود می‌کنیم یا محروم می‌شویم؛ اما به خاطر همین دو مورد باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. باید طبق تقویم AFC و فیفا به خوبی خود را تطبیق دهیم. برخلاف عده‌ای که می‌گویند دادکان خوب نبود، باید بگویم دادکان یکی از بهترین روسای فدراسیون‌ فوتبال بوده است و این یک واقعیت است».

سرمربی سایپا گفت: «با توجه به برنامه‌های لیگ داخلی ایران و لیگ‌های باشگاهی آلمان، اسپانیا و امارات بازیکنان ما تا اردیبهشت و خرداد درگیر مسابقات باشگاهی هستند».

مایلی کهن در باره برنامه‌هایش برای دیدار با تیم‌های ملی کره شمالی، کره جنوبی و امارات اظهار داشت: «اولین بازی ما در روز 16 خرداد با کره شمالی است در حالی که لالیگا 10 خرداد به پایان می‌رسد و مشکلاتی برای تیم وجود دارد. در بدنسازی نیز مشکلاتی داریم ولی از یک گروه که آماده‌اند به صورت رایگان به تیم کمک کنند دعوت کرده‌ایم. از آقایان طالبی زاده، بهرامی‌نژاد، خداداد و پرویز کماسی خواسته‌ام به نوعی به تیم ملی در امر بدنسازی کمک کنند».

مایلی کهن خاطرنشان کرد: «برای سه مسابقه حساس باید ببینیم که آیا تیم ملی نیاز به تغییر سیستم دارد یا خیر، یا اینکه با چه سیستمی می‌توانیم تیم را به میدان بفرستیم. در بعد روانی باید بگویم که این موضوع اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما این موضوع فقط در اختیار من نیست بلکه همه در آن نقش دارند. رفتن تیم ملی به جام جهانی از گروه پنج تیمی که سه تیم آن به جام جهانی می‌روند، شگفتی محسوب نمی شود. باید به جام جهانی برویم و از همه اهرم‌ها به خوبی استفاده کنیم».

وی ادامه داد: ‌«تیم پزشکی نقش اساسی دارد، در امر داوری از داوران بین‌المللی کمک می‌گیریم تا نکات ظریف را به من و بازیکنان گوشزد کنند. همکاری متقابل با رسانه‌ها نقش مهمی دارد و بحث تغذیه نیز بسیار حساس است و از همین حالا باید برای اعزام آشپز به پیونگ یانگ و سئول تصمیم گرفته و با خود آشپز ببریم و در نهایت بحث مهم این است که ما باید در محیطی شاداب اردو را برگزار کنیم. طراحی مناسب لباس‌ها که در دل آن پرچم ایران باشد نیز بسیار حیاتی است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین