کد خبر: ۸۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰

جزئیات واردات بنزین از 10 کشور خارجی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جزئیات واردات بنزین از 10 کشور خارجی در سال 87 را منتشر شد که براساس آن، 76 درصدی بنزین وارداتی کشورمان از امارات متحده عربی بوده است.

به گزارش سرویس اقتصاد وصنعت آفتاب، آمار واردات بنزین ایران از 10 کشور خارجی در سال 87 به آن میزان بنزینی که از گمرکات کشور ترخیص شده است، اختصاص دارد.

برهمین اساس، کشورهای امارات متحده عربی، هند، فرانسه، هلند، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، تایوان، کرواسی و الجزایر حدود 3 میلیارد و 62 میلیون کیلوگرم بنزین به ارزش بیش از 2 میلیارد و 737 میلیون دلار به کشورمان صادر کردند که در این میان، امارات متحده عربی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

در این مدت امارات متحده عربی بیش از دو میلیارد و 81 میلیون دلار بنزین به ایران صادر کرد که این میزان حدود 76 درصد بنزین خریداری شده از سوی ایران را شامل می‌شود، ضمن اینکه حجم بنزین وارداتی ایران از این کشور عربی در سال 87 به بیش از 2 میلیارد و 268 میلیون کیلوگرم رسید.

در این گزارش آمده است: «کشورهای هند، ترکیه و ترکمنستان نیز به ترتیب با بیش از204 ، 118 و 99 میلیون دلار بعد از امارات بیشترین سهم را در فروش بنزین به ایران داشته‌اند».

در سال 87 واردات بنزین ایران از الجزایر به بیش از 66 میلیون دلار رسید. این کشور آفریقایی در همین مدت بیش از 65 میلیون کیلوگرم بنزین به ایران فروخت.

در همین حال، صادرات بنزین کشور تایوان به ایران در سال گذشته به 47 میلیون دلار نزدیک شد.

اما کشورهای اروپایی هلند، فرانسه و کرواسی نیز به ترتیب با بیش از 40 ، 30 و 25 میلیون دلار در رتبه‌های بعدی صادرات بنزین به ایران در سال 87 قرار گرفتند.

همچنین جمهوری آذربایجان با فروش بیش از 21.5 میلیون کیلوگرم بنزین به ارزش بیش از 24 میلیون کمترین میزان صادرات بنزین به ایران را در میان نه کشور یاد شده به خود اختصاص داد. 

یاد آور می‌شود، در حالی قانون بودجه سال 87 دارای ردیف بودجه‌ای واردات بنزین بود که این ردیف بودجه‌ای در قانون بودجه سال 88 کل کشور حذف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین