کد خبر: ۸۶۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹

احتمال ایجاد تعطیلات زمستانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم گسترش و نهادینه شدن سفر در بین خانواده‌های ایرانی، از احتمال در نظر گرفتن تعطیلات زمستانی در آینده خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ظهر شنبه در مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی گفت: «نگاه ما به انسان نگاهی صرفا اقتصادی نیست بلکه ما انسان را موجودی متعالی می‌دانیم و کمال و تعالی انسان سر فصل همه برنامه‌ریزی های ما است». 

وی افزود: «نوروز فقط یک تحویل سال نیست بلکه نوروز حقیقتا یک تحول در روح جان زندگی و طبیعت است».
 
احمدی نژاد با اشاره به فراز و نشیب‌ها در طول سال تصریح کرد: «به محل تحویل سال، انسان‌ها به لحاظ روحی نیز مجددا فعالیت را آغاز می‌کنند. و تعبیه نوروز در عالم یک امر آسمانی است و ترویج و پاسداری از آن نیز یک توفیق الهی». 

رئیس جمهور ادامه داد: «در این تحول امید به درک زیبایی‌ها و لطافت و محبت و عشق تکامل می‌یابد، در سفرهای نوروزی فقط آدم‌ها جا به جا نمی‌شوند بلکه تحولات بزرگی رقم می‌خورد». 

رئیس جمهور با اشاره به تحولات بزرگی که به واسطه سفرهای نوروزی رقم می‌خورد اظهار داشت: «صله رحم، همبستگی ملی تحرک اقتصادی و توزیع ثروت در همه جای کشور، ارتقاء خود باوری ملی، ارتقاء امنیت ملی و تقویت بنیان خانواده از جمله تحولاتی است که فقط سفرهای نوروزی رقم می‌زند». 

وی با تاکید بر لزوم گسترش ایران شناسی افزود: «ایران‌شناسی نیز از جمله کارهای بزرگی است که باید انجام شود چون هنوز ایران و میراث بزرگ و فرهنگ‌ها زیبایی‌هایش ناشناخته است و حتی از 60 هزار روستای کشورمان، حداقل 20 هزار روستا دارای جاذبه گردشگری است». 

وی میزان جا به‌ جای در نوروز را به نسبت جمعیت بزرگترین جا به جایی مردم یک کشور در پانزده روز دانست و گفت: «ما جامعه‌ای شاداب و امیدوار می‌‌خواهیم و باید به نقطه‌ای برسیم که همه ایرانی‌ها همه جای ایران را ببینند چرا که ایران یک خانواده بزرگ است که باید متجلی شود و نوروز فرصتی بی نظیر برای این هدف است».
 
احمدی نژاد با تاکید بر لزوم افزایش سفرهای نوروزی گفت: «مدیریت دهها میلیون سفر، برقراری امنیت بی نظیر، فراهم کردن آسایش و تفریح، دادن اطلاعات به مردم و تقویت عشق به ایران کار بزرگی بود که در سفرهای نوروزی انجام شد».

وی با تشکر از همه دست اندرکاران سفرهای نوروزی در بخش‌های مختلف به خصوص کسانی که در لحظه تحویل سال در خدمت مردم بودند اظهار داشت: «این سفرها باید نه تنها در تعطیلات نوروز بلکه در تعطیلات مختلف نهادینه شود و اگر در آینده تحولاتی اتفاق افتاد و تعطیلات زمستانی داشتیم در آن تعطیلات نیز صورت گیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین