کد خبر: ۸۶۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۷
با رد اظهارات پپیشین؛

معاون وزیر علوم: از تحصیل کارمندان حمایت می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناورى گفت: «ادامه تحصیل کارمندان دولت و همه قشرها را توصیه و از آن حمایت مى‌کنیم چرا که آن را به نفع پیشرفت کشور مى‌دانیم».

حسینى که چند روز قبل در مصاحبه‌اى تلویحا ادامه تحصیل کارمندان دولت را ممنوع اعلام کرده بود در حاشیه دیدار روساى دانشگاه‌هاى سراسر کشور با رئیس جمهور افزود: «البته در این خصوص دستگاه‌هاى مختلف باید خودشان مراقبت کنند تا ادامه تحصیل کارکنانشان به کار مردم و ارباب رجوع آسیبى نرساند».

وى که معتقد است از مصاحبه چند روز پیش او اشتباه برداشت شده است با اشاره به رویه سابق وزارت علوم براى ادامه تحصیل کارمندان دولت گفت: «در این زمینه ما مثل قبل عمل مى‌کنیم و تفحصى در این زمینه انجام نمى‌دهیم».

قائم مقام وزیر علوم اداى وظایف دانشجویى را براى دانشگاه‌ها مهم خواند و افزود: «از نظر ما کسى که در کلاس‌ها حضور داشته باشد، در امتحانات شرکت کند و وظایف دانشجویى خود را انجام دهد تحصیلش قابل قبول است و ما سخت‌گیرى در این زمینه نداریم».

وى همچنین درخصوص تحصیل در دانشگاه هاى نیمه حضورى مانند پیام نور گفت: «ما بیشتر، تحصیل کارمندان را در چنین دانشگاه‌هایى توصیه مى‌کنیم چون با کار آنها هماهنگ‌تر است».

قائم مقام وزیر علوم در ادامه به تحصیل کارمندان دولت در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: «اگر کارمندان دولت در حین ماموریت در خارج از کشور تحصیل و مدرک دریافت کنند این کارشان با مقررات منافات دارد و با مشکل مواجه مى‌شوند».

وزیر علوم هم در این مورد گفت: «کارمندان و مستخدمان دولت بر اساس قانون حق ندارند در ساعات ادارى تحصیل کنند و فقط مى‌توانند در ساعات غیرادارى در موسسات مختلف از جمله غیرانتفاعی، پیام نور و دوره‌هاى شبانه به تحصیل بپردازند».

زاهدى هم تاکید کرد که تحصیل کارمندان دولت نباید به کارشان لطمه‌اى بزند و دستگاه‌ها حق ندارند در صورتى که به کار مردم و ارباب رجوع آسیبى برسد با مرخصى کارمندان در ساعات ادارى براى تحصیل موافقت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین