کد خبر: ۸۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۴:۱۹

انتقاد شدید بولتون از تعظیم اوباما در برابر پادشاه عربستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، به شدت از کرنش باراک اوباما رئیس جمهور این کشور درمقابل پادشاه سعودی در حاشیه اجلاس گروه بیست در لندن انتقاد کرد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل بولتون که با فاکس‌نیوز گفتگو می‌کرد، گفت: «من نوار مربوط به ملاقات اوباما با ملک عبدالله را بارها تماشا کرده‌ام. به نظر من، در این ملاقات رئیس جمهور آمریکا در مقابل پادشاه سعودی تعظیم کرد. هیچ یک از روسای جمهور آمریکا و یا شهروندان آن نباید در مقابل عضو یک خاندان سلطنتی کرنش کنند».

وی افزود: «آمریکا برای رهایی از این مسئله در گذشته انقلاب کرد. این رفتار اوباما بخشی از تشریفات مناسب نیست بلکه اشتباه بوده است. بهتر است کاخ سفید قبول کند که این رفتار اشتباه بوده و عمدی نبوده است. تا زمانی که کاخ سفید به این مسئله نپردازد سوء برداشتها دراین باره در جهان وجود خواهد داشت». 

جنجال بر سر تعظیم اوباما در برابر پادشاه عربستان [+]
ادامه جنجال بر سر تعظیم اوباما مقابل پادشاه عربستان
[+]

گفتنی است که خم شدن باراک اوباما رئيس جمهورى آمريکا در برابر ملک عبدالله پادشاه سعودى هنگام دست دادن با وى در کنفرانس گروه 20 در لندن به بحث داغ مطبوعات غرب به ويژه آمريکا و انگليس بدل شده است.

مطبوعات غربى طی تحلیل‌هایی سبب اين تعظيم تمام عيار و غير عادى رئيس جمهور آمريکا در مقابل پادشاه يک کشور عربى- اسلامى را مورد بحث و کنکاش قرار دادند.

بر اساس این گزارش، اين عمل باراک اوباما بخصوص در زمانى سوال برانگيز شده است که وى چنين کارى را نه در برابر ملکه بريتانيا انجام داد و نه در مقابل مقامات برجسته شرق آسيا که چنين سنتى را در ميان خود دارند.

نوار ويدئويى اين رويداد در «يوتيوب» توسط صدها هزار نفر مشاهده گرديد.

محافظه‌کاران و راست‌گرايان آمريکا حمله وسيعى را در رسانه‌هاى خود عليه اوباما به سبب نحوه احترام گذارى وى به ملک عبدالله بن عبدالعزيز انجام داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین