کد خبر: ۸۶۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۹

لاریجانی: مجلس بر مذاكرات آتی هسته‌ای نظارت می‌كند

هدف سناریوی عقب‌افتاده سیاسی علیه حزب الله تاثیر بر انتخابات لبنان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستيابی ايران به آخرين حلقه سوخت هسته‌‌ای گفت: «مجلس اين پيروزی عظيم را مرهون همت عالی و هدايت‌های رهبر فرزانه‌ انقلاب اسلامی حضرت آيت‌الله خامنه‌ای كه در همه‌ دولت‌های گذشته و حال بوده است، می‌داند و آن را قدر می‌نهند و پايداری و استقامت رييس‌جمهور محترم آقای دكتر احمدی‌نژاد را در موضوع هسته‌‌ای ستايش می‌نمايد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ دكتر علی لاريجانی در سخنان پيش از دستور امروز خود ياد شهيد سرافراز اميرسپهبد صياد شيرازی فرمانده‌ ارزشمند جبهه‌های دفاع مقدس را گرامی داشت و از مسوولان عراقی خواست تا در برخورد با منافقين تروريست بيش از اين تعلل ننمايند، چرا كه شهادت اين عزيز يک نمونه از جنايات سبوعانه‌ اين گروهک است».

وی با اشاره به حركت ارزشمند توليدات جديد فن‌آوری هسته‌‌ای كه در روز ملی فن‌آوری هسته‌‌ای شاهد آن بوديم، يادآور شد: «با اين اقدام به جا علاوه بر اين‌كه چرخه‌ توليد سوخت هسته‌‌ای تكميل گرديد و پايه‌ تكنولوژی هسته‌‌ای استوارتر شد، حربه‌ تبليغاتی و ماجراجويانه‌ حريف كه مدت‌ها امكانات فنی كشور را كافی برای توليد سوخت هسته‌‌ای نمی‌پنداشت و با رفتار غيرمتعارف نيت‌خوانی غنی سازی را در جهت سلاح قلمداد می‌نمود نيز از آنان گرفته شد».

لاريجانی تاكيد كرد: «حال 1+5 ديگر هيچ استدلالی برای نفی و انكار فن‌آوری هسته‌‌ای نخواهد داشت، بنابراين مذاكرات آتی صرفا بايد بر پايه‌ حقوق مصرح در NPT صورت پذيرد».

وی با بيان اين‌كه يكی از ميادين آزمون تغيير ادعايی در سياست‌های آمريكا در اين قلمرو رخ خواهد داد، خاطرنشان كرد:‌ «تكرار سخنان گذشته اتلاف وقت خواهد بود».

رييس مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اين‌كه مجلس بر مذاكرات آتی نظارت نموده و مذاكراتی را مجاز می‌داند كه فقط در چارچوب مصوبات مجلس صورت پذيرد، اظهار كرد: «رژيم‌های شديدتر نظارتی در فن‌آوری هسته‌‌ای كه اين روزها در اظهارات برخی طرف‌های 1+5 مطرح شده است، جايگاه حقوقی و قانونی نخواهد داشت».

نماينده‌ مردم قم در خانه‌ ملت در ادامه به هياهوی تبليغاتی پيش‌آمده پيرامون حزب‌الله لبنان و شخصيت عزيز و مجاهد سيدحسن نصرالله نيز اشاره كرد و گفت: «روشن است كه اين سناريوی عقب‌افتاده‌ سياسی برای تاثيرگذاری بر انتخابات پيش‌رو در لبنان و جبران خدشه‌ حيثيتی به دولت‌هايی است كه در ماجراجويی‌ رژيم اسراييل در غزه متهم به همكاری با صهيونيست‌ها بودند».

وی دست‌پاچگی آنان در اين قائله‌سازی را نشانگر مسووليت‌شناسی حزب‌الله در كمک به فلسطينيان دانست و تاكيد كرد: «اين سند افتخار برای حزب‌الله است كه در شرايط خواب‌آلودگی برخی دولت‌ها با بيداری و شهامت و شجاعت در مقابل آمريكا و اسراييل در كنار ملت عزيز فلسطين ايستاد».

لاريجانی مفتضح‌تر‌ از اين بعد را تمسک به حربه‌ كهنه‌ استعماری اختلاف‌افكنی شيعه و سنی عنوان كرد و پرسيد: «با چه منطقی می‌توان حزب‌الله را متهم به اين امر نمود، در حالی كه در دفاع عزت‌آفرين غزه، حزب‌الله شيعه از فلسطين سنی حمايت جانانه نمود».

وی تصريح كرد:‌ «دولتی كه در جريان اخير آغازگر اين هياهوی سياسی بود بايد به صدر و ذيل تحرک خود توجه می‌كرد تا حداقل تناسبات را در دعاوی خود رعايت كرده باشد».

رييس مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اين‌كه اذهان ملت‌ها امروز با هوشياری، مواضع و رفتارها را رصد خواهند كرد، گفت: «دليلی ندارد كه افكار عمومی را آنقدر ساده‌لوح فرض نمايند كه با چند مانور تبليغاتی همدستی آنان را با رژيم صهيونيستی در ماجرای غزه فراموش نمايند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین