کد خبر: ۸۶۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۴

نخستین بار؛ عباس به نتانیاهو زنگ زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنیامین نتانیاهو در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، گفت که خواهان همکاری با اوست.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در گفتگوی خود با محمود عباس همچنین گفته است که می‌خواهد با او درباره صلح گفتگو کند.

در این گفتگوی تلفنی، نتانیاهو همکاری و گفتگوهایی را که بین دو طرف در گذشته انجام شده است خاطر نشان کرده و قصد خود را برای ازسرگیری این گفتگوها در آینده‌ای نزدیک به منظور پیشبرد صلح بین اسرائیل و فلسطینیان یادآور شده است.

این نخستین بار است که این دو تن پس از آغاز به کار دولت راستگرای نتانیاهو در اول آوریل (دوازده فروردین) با هم تلفنی گفتگو می‌کنند.

بر اساس اعلام این بیانیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نخست‌وزیر اسرائیل تلفن کرد تا به او به مناسبت عید پاک یهودیان تبریک بگوید و بر ضرورت اقدام برای صلح تاکید کند. این گفتگو گرم و دوستانه اعلام شده است.

نتانیاهو که دولت وی بر احزاب راستگرا و راستگرای افراطی تکیه دارد در نطق مراسم گرفتن رای اعتماد خود در پارلمان از سخن گفتن درباره کشور فلسطینی چشم پوشی کرد.

اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه راستگرای افراطی نیز گفته است اسرائیل خود را به روندی که در کنفرانس آناپولیس آمریکا در پایان سال دوهزار وهفت آغاز شد متعهد نمی‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین