کد خبر: ۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۷

اهانت شرم‌آور روزنامه دولتی مصر به سید حسن نصرالله

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه دولتی مصر در سرمقاله روز یکشنبه خود به شکلی شرم‌آور به سیدحسن نصر‌الله، رهبر حزب‌الله لبنان اهانت کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، قاهره روز چهارشنبه مدعی شده بود 49 عضو حزب‌الله و از جمله شخصی به اسم "سامی شهاب" را که قصد داشتند در مصر حمله تروریستی انجام دهند، بازداشت کرده است. مصر این افراد را اعضای یک شبکه تروریستی خواند و نصرالله را متهم به «همدستی در جنایت» نمود.

سید حسن نصرالله، شامگاه جمعه، در پاسخ به این اتهام گفت: «ما مسائل را با شفافیت و با حس مسئولیت بیان و اعلام می‌کنیم که برادر ما "سامی شهاب" عضو حزب‌الله است و این مسأله را منکر و از آن احساس شرمندگی نمی‌کنیم».

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر این‌که «آنچه که "سامی شهاب" در مرزهای فلسطین و مصر انجام می‌داد عمل لجستیکی و تدارکاتی برای یاری رساندن به برادران فلسطینی در نقل و انتقال ادوات جنگی به مقاومت در داخل فلسطین بود»، تصریح کرد: «همه اتهام‌های وارد شده در بیانیه دادستانی مصر چیزی جز افتراء و خیالبافی نیست و عاری از صحت است، و البته هدف از طرح این اتهامها تحریک ملت مصر علیه حزب‌الله است». 

سید حسن نصرالله، شمار افرادی را که سامی شهاب با آنها همکاری داشته است کمتر از ده نفر دانست و گفت: «نمی‌دانیم که پنجاه نفر متهم از کجا آمده‌اند و کسانی که بازداشت شده‌اند ارتباطی با برادرمان ندارند و ممکن است که آنها مسائل دیگر داشته باشند که اطلاعی نداریم اما اگر مقامات مصری می‌خواهند چنین بگویند که این گروه متشکل از پنجاه نفر است صحت ندارد». 

نصرالله با یادآوری این موضوع که "همه می‌دانند این اولین بار نیست که برادری از حزب‌الله به دلیل رساندن سلاح به مقاومت در فلسطین اشغالی بازداشت می‌شود"، تصریح کرد: «آن کسی که امروز باید محکوم شود، رژیم مصر است نه سامی و دوستان وی».

نصرالله: ارتباط با ایران برای ما افتخار است [+]

تنها دو روز پس از این اظهارات، روزنامه دولتی «الجمهوریه» چاپ قاهره، روز یکشنبه، با اهانتی آشکار به نصرالله نوشت: «ای [...]، نمی‌گذاریم عدالت ما را به سخره بگیری. تو راهزن و جنایتکار باسابقه‌ای هستی که جان هم‌وطنان ما را گرفته‌ای اما اجازه نمی‌دهیم امنیت مصر را به مخاطره بیاندازی»!

در ادامه آمده است: «چیزی به تو می‌گویم که همه مصریان می‌دانند و اینکه تو هم‌دست ایران هستی. آیا دستوری از سوی ایران برای به آشوب کشیدن مصر صادر شده است»؟

این مطلب به قلم «محمد علی ابراهیم»، سردبیر الجمهوریه و به عنوان سرمقاله روز یکشنبه این روزنامه دولتی به چاپ رسید.

به اعتقاد «مصطفی سعید» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره، دولت مصر قصد دارد از موضوع بازداشت این افراد به عنوان حربه‌ای جهت تضعیف همدلی مصری‌ها با حزب‌الله و ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه مقاله الجمهوریه دیدگاه رسمی دولت را بازتاب می‌دهد، افزود: «دولت مصر می‌خواهد حزب‌الله را متهم کند و از این طریق دولت‌های عربی را که با ایران رابطه نزدیک دارند سردرگم سازد».

وی افزود: «مصر می‌اندیشد که در حال رقابت با ایران است و ایرانی‌ها توسط متحدین منطقه‌ای خود نظیر حزب‌الله و حماس قصد دارند برای دولت مصر دردسر ایجاد کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین