کد خبر: ۸۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۶

هواپیما، بدون خلبان پرواز کرد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وقتی خلبان پس از چرخاندن ملخ جلوی هواپیما موفق نشد سوار آن شود ناگهان هواپیما خودش اوج گرفت و پرواز کرد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این اتفاق روز پنجشنبه در فرودگاه Goodwood شهر  Chichester واقع در West Sussex در جنوب انگلیس رخ داد.

این هواپیمای کلاسیک دوباله با سرعت 95 کیلومتر در ساعت به صورت دایره‌وار روی زمین می‌چرخید، سپس خودش اوج گرفت و مسافتی در حدود 200 متر پرواز کرد. هواپیما سپس در لبه‌ فرودگاه Goodwood با درخت‌ها برخورد کرد. 

اگر هواپیما موفق می‌شد از درخت‌ها رد شود، می‌توانست با باکی پر از بنزین، تا حدود 240 کیلومتر به پرواز خود ادامه دهد. 

هواپیمای کوچک، مدتی قبل از این اتفاق سوخت‌گیری کرده بود و خلبانان قبل از سوار شدن برای پرواز با آن، ملخ را برای روشن کردن موتور چرخانده بودند. 

اما هواپیما که محصول سال 1940 است، قبل از آن‌که خلبان فرصت داشته باشد سوار آن شود، شروع به حرکت کرد. 

کارکنان فرودگاه پس از برخورد هواپیما با درخت‌ها، جهت جلوگیری از آتش‌سوزی، بر روی آن کف پاشیدند.

مالکوم فیلیپس (Malcolm Phillips)، شصت وهفت ساله، که یک مهندس هواپیمای بازنشسته است و در آنجا حضور داشت می‌‌گوید: «زمانی که هواپیما کنترلش را از دست داد، صدها نفر از مردم در آن‌جا مشغول تماشا بودند. نمی‌دانستیم هواپیما به چه سمتی قصد دارد حرکت کند. نگرانی از آن جهت بود که امکان داشت به سمت جمعیت و یا هواپیماهای دیگر برود». 

آقای فیلیپس می‌‌گوید فکر می‌کند در حدود 400 نفر از مردم در آنجا حضور داشتنند. 

او همچنین گفت: «به صورت عادی، وضعیت باید بدین صورت باشد که شما در حالی ملخ را می‌چرخانید، که ترمز دستی فعال است و بازدارنده زیر چرخ‌ها قرار دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین