کد خبر: ۸۶۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶

وضعیت تایلند همچنان متشنج است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هزاران تظاهرکننده ضددولتی به رغم اعلام وضع فوق‌العاده همچنان ارتش را به چالش فرا می‌خوانند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، گروهی از تظاهرکنندگان به سوی نیروهای نظامی تایلند بطری‌های آتش‌زا پرتاب کردند و نظامیان با تیراندازی هوایی به آنان پاسخ دادند. دست کم هفتاد نفر در این درگیریها زخمی شده‌اند.

در نخستین ساعت صبح امروز در مناطق شمالی بانکوک نظامیان و ماموران پلیس موفق شدند کنترل محله موسوم به پیروزی را در دست گیرند که از چند روز قبل به دست معترضان افتاده بود.

هم اینک آرامش در این محله‌ها حکمفرما است. تعداد زیادی معترض که تعدادشان حدودپنج هزارنفر برآورد می‌شود، نزدیک کاخ نخست‌وزیری تجمع کرده‌اند و هیچ نظامی به آنان نزدیک نمی‌شود. معترضان آماده درگیریهای جدید هستند و همه درحال موضع‌گیری هستند.

علت این درگیریها متعدد است؛ اما «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر پیشین که به علت فساد از سمتش برکنار شده و هم اینک درخارج در تبعید به سر می‌برد، اعتراض‌ها را از خارج رهبری می‌کند. وی پول زیادی در بانکهای تایلندی دارد که مسدود شده است.

شیناواترا می‌خواهد با بازگشت به قدرت این پول را باز پس گیرد. همچنین نارضایتی‌های اجتماعی به علت بهره نبردن از دوران توسعه اقتصادی تایلند افزایش یافته است. سرخپوشان معترض عقیده دارند شیناواترا تنها نخست‌وزیری بود که موجب بهبود اوضاع اقتصادی‌شان شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین