کد خبر: ۸۶۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵

دانشجو: احزاب در شعب اخذ رای ناظر خواهند داشت

حفظ امنیت تجمعات نیز بر عهده استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه صیانت از آرای مردم به عهده وزارت کشور و ناظر بر این صیانت، شورای نگهبان است، گفت: «تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم وجهه قانونی ندارد».

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، کامران دانشجو با تاکید بر اینکه ما نظارت استصوابی را در وزارت کشور بر خودمان فرض می‌دانیم، گفت: «مردم ما قانونمدار هستند و به برگزارکنندگان انتخابات اعتماد دارند». 

وی ادامه داد: «توصیه شده است برای تجمعات تبلیغاتی احزاب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور تبیین بهتر اهداف و برنامه‌های کاندیداها به سهولت مجوز صادر شود و حفظ امنیت تجمعات نیز بر عهده استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست». 

قائم مقام وزیر کشور بیان داشت: «در قانون حضور نمایندگان احزاب در شعب اخذ رای پیش‌بینی نشده اما با توجه به اینکه ما احزاب را در ایجاد شور و هیجان و شادابی در برگزاری انتخابات موثر می‌دانیم، تعاملی را با آنها آغاز کرده‌ایم و پیش‌بینی شده، احزاب بر اساس تعداد کاندیداها شعب اخذ رای نماینده داشته باشد». 

این درحالی است که سخنگوی شورای نگهبان چندی پیش گفته بود: «نمایندگان باید نماینده شخص داوطلب باشند نه احزاب». [+]

دانشجو همچنین با بیان اینکه این بار از نظر درصد حضور مردم رکورد ثبت می‌کنیم، گفت: «نقش صدا و سیما در این زمینه بی‌بدیل است و رسانه‌ها و مطبوعات با دنبال کردن مصالح و منافع عمومی و ملی باید به این مهم کمک کنند». 

وی تصریح کرد: «راهبرد وزارت کشور با در نظر گرفت وظیفه‌اش مبنی بر برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم، صیانت از آرای مردم و امانتداری رای آنها و ایجاد فضای سالم برای انتخابات سالم و ارائه نظرات متعدد، حضور و مشارکت حداکثری مردم است». 

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: «برای دسترسی به این راهبرد باید از روش‌های تبلیغ حقوق شهروندی برای انتخاب مسیر آینده مردم، تبیین اهمیت انتخابات و نقش قوه مجریه در اداره کشور، کور کردن چشم فتنه و طمع دشمن، جلب اعتماد مردم و حرکت در مرز قانون و عمل به مر قانون بهره‌مند شد».
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین