کد خبر: ۸۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

بررسی قانون سخت بودن خبرنگاری در دستور کار قرار گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به دنبال انتقادات معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نسبت به اجرای نادرست قانون سخت و زیان آور بودن خبرنگاری دستور بررسی این امر را صادر کرد.

به گزارش مهر، بر اساس دستور حسن ذبیحی هم اکنون مسئولان مربوطه در سازمان تامین اجتماعی مشغول بررسی قوانین موجود در این باره هستند تا این سازمان بر اساس آن اقدام به تصمیم گیری نماید.

اطلاعات خبرنگار مهر حاکی از آن است که هم اکنون کارشناسان سازمان تامین اجتماعی مشغول رایزنی برای بررسی همه جانبه چند و چون اظهارات علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هستند.

پیش از این معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهارات خود عنوان داشته که در تمامی شعب تامین اجتماعی تفسیر نادرستی از ماده 76 قانون تامین اجتماعی وجود دارد.

علیرضا ملکیان اظهار داشت که بر اساس ماده 76 قانون تامین اجتماعی هر سال کاری در مشاغل سخت و زیان آور مانند خبرنگاری معادل یک و نیم سال محاسبه می شود که متاسفانه این ماده قانونی در شعب تامین اجتماعی به دلیل یک برداشت نادرست مورد توجه قرار نمی گیرد و باید اصلاح شود.

بنابر اظهارات ملکیان این مشکل از طریق مکاتباتی با مجلس، دولت و سازمان تامین اجتماعی حل شود.

بر اساس قانون تامین اجتماعی خبرنگاری جزو مسائل سخت و زیان آور محسوب شده و بر اساس ماده 76 قانون تامین اجتماعی، کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت کرده و حق بیمه خود را پرداخت کرده باشند، می‌توانند بدون شرط سنی از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین