کد خبر: ۸۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۶
در ارتباط با حمایت‌های مالی ایران از حماس و حزب‌الله مطرح شد

کروبی: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

برای صیانت از آراء نیرو تربیت کرده‌ام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل حزب اعتماد ملی ابراز داشت: «هدف من آن است تا آنجا که در توان دارم نگذارم حادثه تلخی در دانشگاه‌ها رخ ندهد و با کسی در محیط دانشگاه به واسطه صحبت، اطلاعیه، نقد و انتقاد برخورد نشود».

حجت‌الاسلام مهدی کروبی در جمع دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با بیان این مطلب، افزود: «بزرگترین نگرانی من از دانشجویانی است که حتی دو ساعت بازداشت شوند، چرا که بعد از اتمام درس و خدمت سربازی برای پیدا کردن شغل مناسب باید به صورت مداوم دنبال رفع سوء پیشینه خود باشند».

وی همچنین از دانشجویان خواست تا از نظام، انقلاب، ایران و مقام معظم رهبری حمایت نموده و از سوی دیگر مسئولان نظام نیز دانشجویان را مانند فرزندان خود همواره در آغوش داشته باشند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان این که دانشگاه باید برخوردار از فضای سیاسی، پویایی و تحرک باشد، بیان داشت: «دانشجویان باید بدانند که تحرکاتشان باید در چارچوب قوانین کشور بوده و با دید باز و وسعت نظر به مسائل بپردازند».

کروبی در ادامه به سوال دانشجویان پاسخ گفت و در پاسخ به سوالی درباره میزان پاپیندی وی به گفتمان امام خمینی و برخورد وی با توهین‌هایی که در مجلس ششم به حضرت امام خمینی می‌شد، اظهار کرد: «در مجلس ششم به حضرت امام اهانتی انجام نشد و اگر نطق‌هایی صورت می‌گرفت و مخالف سلیقه ما بود باید از خود آن افراد جویای مواضع‌شان باشیم».

وی افزود: «مواضع من در دفاع از نظام، جمهوری اسلامی و حقوق مردم قبل و بعد از انتخابات مجلس ششم مشخص بوده است».

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری میرحسین موسوی و اصلاح‌طلب بودن او بیان داشت: «هم من و هم آقای موسوی اعتقاد به تکثر و چندصدایی داریم و اعتقاد داریم که هر کدام ما مخاطبان مشترک و جدا داشته و هیچ تفرقه‌ای بین ما وجود ندارد».

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: «اگر مردم حضور حداکثری داشته باشند قطعا در دور اول رییس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود یکی از کاندیداها از جریان اصلاحات خواهد بود».

کروبی با اشاره به آنچه آن را افزایش نارضایتی، تورم و فشار در سطح جامعه می‌دانست گفت: «با توجه به وعده‌های عمل نشده باید تلاش گسترده‌ای جهت حضور مردم در انتخابات انجام شود».

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای جهت صیانت از آرای مردم در نظر گرفته‌اید، اظهار کرد: «من تاکنون دو بار تذکر دادم و به یاری خداوند با تمام توانم از آراء صیانت و حفاظت خواهم کرد».

کروبی همچنین از تربیت نیروهایی جهت حفاظت و صیانت از آراء خبر داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری پیرامون فعالیت گشت ارشاد گفت: «همه مردم اعتقاد به امنیت در جامعه داشته و کسی نباید مزاحم نوامیس و خانواده‌ها شود».

وی افزود: «من برخورد به حالت فعلی را قبول ندارم و برخوردها باید به صورت منطقی، آموزنده و قاطع باشد».

کروبی در پاسخ به این‌که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور آیا کمک به غزه و فلسطین در اولویت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: «هر حکومتی بر اساس منافع و شرایط خود کمک‌هایی به کشورهای دیگر خواهد داشت، اما این کمک‌ها حساب شده و تنظیم شده است».

وی گفت: «ما اکنون نمی‌دانیم کمک‌های به حزب‌الله و حماس در قالب حمایتی، سیاسی و یا مالی است».

کروبی گفت: «آنچه مسلم است چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و حل مشکلات مردم خودمان در اولویت اول قرار داشته و سپس کمک به دیگران بر اساس منافع کشور تعریف می‌شود».

کروبی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در رابطه با مواضع هسته‌ای کشور و پافشاری رییس‌جمهور بر آن گفت: «پافشاری بر دانش هسته‌ای حق مردم ایران است. از سوی دیگر باید از سوی ایران اعتمادسازی انجام شده که کشور ما به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست».

به گفته کروبی، بیان برخی از حرف‌های نسنجیده موجب دشمن‌تراشی می‌شود.

وی در واکنش به سوالی مبنی براین‌که به گفته یک فعال سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برملاء شدن پرونده مالی کروبی موجب ردصلاحیت وی خواهد شد، بیان کرد: «من چیزی برای برملاء شدن ندارم اگر حرف می‌زنم، نامه می‌دهم و زبانم دراز است به خاطر نداشتن مساله‌ای برای برملاء شدن است وگرنه سکوت می‌کردم».

کروبی در پاسخ به تفسیر خود از اصلاحات، اصلاحات را برگشت به قانون و رعایت حقوق مردم دانست.

وی گفت: «عدم ردصلاحیت غیرقانونی، غیرقانونی عمل نکردن قوه مجریه، تثبیت مدیریت‌ها و اجرای حقوق اساسی مردم بر اساس دیدگاه‌های شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها اصلاحات است».

کروبی در پاسخ به سوال دیگری قانون اساسی را متعلق به همه ملت دانست.

وی گفت: «قانون اساسی باید برای همه مردم اعم از شیعه و سنی و همه قومیت‌ها یکسان اجرا شود».

این کاندیدای ریاست جمهوری بر اجرای هر چه بیشتر اصول 15 و 19 قانون اساسی در صورت انتخاب خود تاکید کرد.

کروبی در ادامه با اشاره به به کارگیری نیروهای مجرب در کابینه خود اظهار کرد: «من از تمام نیروها چه اهل سنت و چه شیعه و خانم‌ها در کابینه و غیرکابینه به بهترین نحو استفاده خواهم کرد».

وی افزود: «به یاری خدا کابینه‌ای جامع خواهم داشت که در قدرت، اجرا و جامعیت بی‌نظیر است».

این کاندیدای ریاست جمهوری در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: «من به شدت مدافع حقوق بشر هستم و برای اجرای آن با ریسک و فداکاری کار انجام می‌دهم. از سوی دیگر همه باید تلاش کنند که نواقض و نارسایی‌ها برطرف شود».

وی افزود: «هر چند در تمام دنیا حقوق بشر نقض می‌گردد، اما باید بپذیریم که فشار وارده به کشور ما سیاسی است».

به گفته کروبی، برخی فعالیت‌های نابخردانه و کارهای تنگ‌نظرانه نباید موجب بهانه برای دشمن گردد.

کروبی در رابطه با نظر وی پیرامون رابطه با آمریکا بیان کرد: «باید با حفظ اصول، حرمت و حسن نیت با تمام دنیا به غیر از اسرائیل رابطه برقرار نمود. متاسفانه به دلیل رابطه سرد برخی کشورها با ایران؛ به ملت اهانت شده و مردم ما تحقیر می‌شوند».

کروبی بیان کرد: «در اجرای رابطه با آمریکا باید تلاش شود تا دیوار بی‌اعتمادی برداشته شود».

وی در پایان در پاسخ به این‌که چه تضمینی برای اجرای شعارهای خود دارید،‌ بیان داشت: «من اهل توجیه نیستم و اگر کاری را نتوانم انجام دهم، علت انجام نشدن را صریح و شفاف به مردم می‌گویم اما فکر می‌کنم این توانایی را دارم تا به وعده‌هایم عمل نمایم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
برای صیانت از آراء نیرو تربیت کرده‌ام.
lolllllll . واقعا که چه شود...
آقای کروبی گرامی . شما را چه شده که مختل طرح در عمل ذارید؟ مگه شما از مسئولین نظام نبودید که الان به شکل حزب دشمن دل خوش کن. صیانت را بدینگونه مشکوک تعریف میکنید؟
آقای کروبی از هول حلیم و بدنبال آخرین شانس ریاست جمهوری و سن و سالتون!!!... مردم نازنین ما رو با سبک شلمشورباتون چند دهه به عقب خواهید برد...
لطفا شعار هائی ندید که برای دولت بعدی دست انداز و هزینه ساز باشد.
مسئولیت اسلامی انقلابیتون رو مرور و تامل بفرمائید. تیغزن به ریشه نباشید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
چه قدر بعضي افراد ساده هستند.چه شعارهاي ساده اي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
من با نظرات آقاي كروبي در مورد داشتن يك كابينه جامع موافقم. چون كشور تركيبي از قوميت ها تشكيل شده است و جا دارد همه آنها مبتني بر شايستگي و نه سهميه بندي در جايگاه خود قرار گيرند. اينكه ما براي پيروان اقليت هاي مذاهبي در مجلس كرسي قائل شده ايم كار درستي نيست و ممكن است افراد شايسته بيشتري از سهميه در بين آنها باشند و يا در مقايسه با سايرين اصولا وجود نداشته باشد. لذا بايد اجازه يابند كه خودشان و برنامه هايشان را در معرض ديد مردم قرار دهند تا اگر در شرايط برابر راي بيشتري آوردند وارد مجلس شوند.
يادم مياد كه آقاي ترنر رييس موسسه سي ان ان در سال گفتگوي تمدنها در سازمان ملل سخنان كوتاهي در باب مذاهب داشت و بدون ذكر نام مذهب خود گفت" در جواني پيرو مذهبي بودم و بر اين باور بودم كه پيروان مذهب من به بهشت مي روند بعدها خصوصا در چند سال اخير متوجه شدم كه نه اين طور نيست بلكه خداوند وراي انديشه ما مهربان و بزرگ است و اصولا اجازه نمي دهد بندگانش از بهشت محروم شوند"
بنابراين ما در صورتي مي توانيم كه كشوري آباد و يكپارچه داشته باشيم كه همه مردم در ساخت و آباداني آن شركت داشته باشند. در اين صورت در آباداني كشور اگر افتخاري هست بايد براي همه و اگر رنجي است براي همه باشد.
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
آقای کروبی دارای نیروهای توانمندی است که قادر به مدیریت خوب کشور است.
از قانونگریزی و بی برنامه گی احمدی نژاد به تنگ آمدیم.
سیب زمینی پرداخت هدیه تولد عیدی به دانش جویان برای ما کشورداری و برای احمدی نژاد رای نمیشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
قبل از بیان نظرم از ذوستان خواهش دارم در بیاناتشان ادب را رعایت بفرمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
"هدف من آن است تا آنجا که در توان دارم __ نگذارم __ حادثه تلخی در دانشگاه‌ها رخ ندهد" آيا به معني استقبال از حوادث تلخ براي دانشگاهيان هستند ؟؟؟؟!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین