کد خبر: ۸۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
نایب رییس دوم جامعه مدرسین خبر داد:

تصمیم جامعه مدرسین در انتخابات؛ مستقل از اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس دوم جامعه مدرسین گفت: «جامعه مدرسین در جریان انتخابات، از فکر و نگاه دیگران استفاده می‌کند، ولی در تصمیم‌گیری‌ها مستقل بوده و متاثر از تصمیم دیگران نیست».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در گفتگو با مركز خبر حوزه تصریح کرد: «طبیعتاً دیدگاه کسانی که در جریان اصولگرایی قرار دارند، مورد توجه جامعه مدرسین قرار خواهد گرفت، ولی اصل استقلال در تصمیم‌گیری‌های این نهاد شاخص حوزوی، حاکم است».

وی با تاکید بر این‌که " جامعه مدرسین نسبت به مسایل کلان کشور همچون انتخابات، بی‌تفاوت نخواهد بود" خاطرنشان كرد: «حداقل برنامه‌ جامعه مدرسین، بیان معیارها و شاخص‌ها و رهنمودهای لازم در این زمینه است و در هفته‌های بعدی به موضوع حمایت از کاندیدای خاص رسیدگی خواهد شد».

وی درباره ارتباط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جامعه روحانیت مبارز تهران در جریان انتخابات ریاست جمهوری اظهار كرد: «تاکنون ارتباطات خوبی با جامعه روحانیت داشته‌ایم و به ویژه در انتخابات خبرگان، همکاری‌ها و همراهی‌های مناسبی انجام گرفت و با توجه به نگاه و هدف مشترک این دو نهاد در خدمت به اسلام و انقلاب، امیدواریم در آینده هم بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف انقلاب، تلاش‌های مشترک داشته باشیم».

این عضو مجلس خبرگان به وظیفه طلاب و روحانیون در عرصه‌های سیاسی- اجتماعی اشاره و تصریح کرد: «روحانیت از پیشتازان انقلاب بوده و سهم وافری در پیدایش انقلاب داشته است و طبیعتاً در تداوم آن نیز باید سهیم باشد».

وی افزود: «رییس‌جمهور، اولین جایگاه کشور در مقام اجرا را داراست و انتخابات ریاست جمهوری جزو صحنه‌های ملی و مرتبط با انقلاب به شمار می‌رود؛ لذا روحانیون باید در این زمینه به بیان معیارها بپردازند و زمینه را برای انتخابات سالم فراهم آورند».

وی خاطرنشان کرد: «روحانیون می‌توانند با طرح سنجیده و حساب‌شده دیدگاه‌های خود و بدون آن که تنشی به وجود بیاید، موجب حضور پرشور مردم در انتخابات شوند».

وی درباره بایسته‌های رییس‌جمهور در نظام اسلامی گفت: «رییس‌جمهور باید نسبت به مسایل داخلی و دغدغه‌های مردم در مباحث معیشتی، فرهنگی و اجتماعی توجه جدی داشته باشد و در عین حال نسبت به مسایل پیرامون و توطئه‌های دشمنان سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را مدنظر قرار دهد».

نایب رییس دوم جامعه مدرسین ادامه داد: «رییس‌جمهور نباید در برابر دشمنان دچار وادادگی و خودباختگی شود، اما زمینه نیز نباید برای هجوم بی‌حساب دشمنان نسبت به کشور فراهم شود».

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران ایشان، توده مردم و متولیان برگزاری انتخابات اشاره و تاکید کرد: «در تبلیغات انتخاباتی به بیان ایده‌ها و برنامه‌ها اکتفا و از تخریب دیگران پرهیز شود».

وی اظهار كرد: «طبعاً دیدگاه افراد با دیگران متفاوت است، اما برخی با تمام وجود عزم خود را جزم می‌کنند تا رقیب را از صحنه خارج کنند و در این راستا از تخریب دیگران ابایی ندارند و این مساله هیچ‌گونه سازگاری با اخلاق دینی نداردب.

بوشهری تصریح کرد: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسوولین و متولیان امر باید انتخابات را به گونه‌ای برگزار کنند که هیچ‌گونه شائبه‌ای به وجود نیاید و بهانه به دست دیگران داده نشود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
امیدواریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین