کد خبر: ۸۶۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳

اربکان با خاتمی دیدار کرد [+عکس]

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر سابق ترکیه شب گذشته با رییس جمهور سابق کشورمان دیدار و در مورد چالش‌های جهان اسلام، روابط ایران و ترکیه و لزوم تقویت همبستگی اسلامی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش آفتاب، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی نقش ایران و ترکیه را به عنوان دو کشوری که در تامین و توسعه تمدن اسلامی نقش داشته‌اند ستود و از آقای اربکان به عنوان شخصیتی که D8 را پایه‌گذاری کرد تقدیر نمود.

رییس موسسه بین المللی گفت‌و‌گوی فرهنگها و تمدنها علل درونی عقب ماندگی مسلمانان را فراموش کردن روح اسلام دانست؛ روحی که مبتنی بر بینش توحیدی، خرد انسانی و عدالت اجتماعی و اخلاق بوده است.

وی تاکید کرد: «از زمانی که ظاهر پرستی و استبداد به جای عدل و اخلاق اسلامی حاکم گردید، زمینه انحطاط تمدن اسلامی به تدریج فراهم گشت».

رییس جمهور سابق کشورمان در ادامه گفت: «انقلاب اسلامی ایران بازگشت به استقلال در برابر وابستگی وجمهوری در برابر استبداد بود.»

خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: «امروز کشورهای اسلامی ظرفیت‌های فراوانی دارند که اگر با مردم‌سالاری دینی همراه شود سبب مجد و عظمت مسلمانان خواهد شد».

همچنین در این دیدار نخست‌وزیر سابق ترکیه ضمن تجلیل از عظمت انقلاب اسلامی دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی را برای گسترش روابط ایران و ترکیه بسیار مهم و ارزشمند دانست. نجم الدین اربکان بر لزوم تقویت D8 و کنفرانس اسلامی برای بهره گیری تقویت اسلامی تاکید کرد و بر ضرورت همکاری‌های جدی و نیز راهکارهای عملی در بین مسلمانان برای جلوگیری از سلطه و نفوذ صیهونیسم در مقابله با جهان اسلام تاکید ورزید.
{$old_album_86815}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین