کد خبر: ۸۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱
حسینی بهشتی تاکید کرد؛

موسوی و کروبی کمیته صیانت از آراء را تشکیل می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تشکیل کمیته صیانت از آراء با نص صریح قانون اساسی در مورد وظیفه شهروندان در قبال امر به معروف و نهی از منکر و نیز قانون انتخابات در زمینه حق نظارت بر شمارش آرا توسط ناظران اعزامی کاندیداها موافقت دارد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سید علیرضا حسینی بهشتی در گفتگویی با پایگاه خبری "کلمه" در پاسخ به سخنان کامران دانشجو رییس ستاد انتخابات وزارت کشور که تشکیل کمیته صیانت از آراء را غیر قانونی خوانده بود با اشاره به مثل معروف "آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است" گفت: «واکنش سخنگوی شورای نگهبان و رییس ستاد اتخابات کشور در مقابل خبر تشکیل کمیته صیانت از آرا و اخلاق انتخاباتی تعجب برانگیز است».

بهشتی تاکید کرد: «همانگونه که پیش از این هم بارها بیان شده، شکل‌گیری این کمیته برای افزایش اطمینان رأی دهندگان از کاهش تخلفات اخلاقی و انتخاباتی است نه تقابل با مراجع نظارتی ذیربط».

وی ادامه داد: «برای تشکیل کمیته به صورت مشترک با جناب آقای کروبی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و از برخی چهره‌های فعال که در این زمینه دارای تجربه هستند برای اداره این کمیته دعوت به عمل آمده است».

سید علیرضا بهشتی با اشاره به بروز برخی بداخلاقی‌ها در انتخابات سال 84 و نگرانی‌هایی که بخشی از مردم در مورد شمارش آرا دارند اضافه کرد: «خوشبختانه بیانات روشن و مدبرانه مقام معظم رهبری در صحن مقدس آستان رضوی که ناشی از روشن‌بینی و جامع‌نگری ایشان در این عرصه است باعث اطمینان خاطر مردم شده است و این کمیته نیز در همان راستا و با بهره‌بردن از ابزارهای اطلاع رسانی عمومی و مراجعه و مذاکره با مراجع قانونی در قبال اعمال غیراخلاقی، هم در حوزه تبلیغات انتخاباتی و هم در زمینه اعمال دقت کافی در مراحل رأی گیری تلاش خواهد کرد».

وی با اشاره به اینکه رییس ستاد انتخاباتی کشور فرزند یکی از قضات بسیار با سابقه کشور و بدون شک آگاه به قانون است اضافه کرد: «تشکیل این کمیته با نص صریح قانون اساسی در مورد وظیفه شهروندان در قبال امر به معروف و نهی از منکر و نیز قانون انتخابات در زمینة حق نظارت بر شمارش آرا توسط ناظران اعزامی کاندیداها موافقت دارد».

بهشتی در پایان اظهار امیدواری کرد: «به یاری خداوند و تلاش این کمیته و همیاری همه شهروندان، گل خنده نه تنها بر لب مجریان انتخابات که بر لبهای همه ایرانیان بنشیند».

گفتنی است،‌ سخنگوی شورای نگهبان تشکیل چنین کمیته‌ای را غیرقانونی خوانده بود و کامران دانشجو رییس ستاد انتخابات کشور نیز گفته بود: «اینکه عده‌ای این موضوع را مطرح می‌کنند که چنین کمیته‌ای تشکیل شود، من درآوردی است و به درد خودشان می‌خورد و بعضا از جایی هم قلقلک می‌شوند که این حرف‌ها را بزنند، اما آن‌ها می‌گویند و ما هم می‌خندیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
آقاي دانشجو خيلي تند نريد. ممكن است اين خنده شما براتون بسيار گران تمام شود. دو كانديداي اصلاح طلب كميته اي را تشكيل داده اند كه مورد حمايت ميليون ها راي دهنده است و مخالفت شما با اين كميته يعني مخالفت با ميليون ها انسان آيا تاب مقابله اين اين افراد را داريد؟
آيا مگه قرار است اتفاقي عجيب در انتخابات بيافتد كه شما نگران نظارت مردم هستيد؟ اگر قرار است سالم برگزار شود اجازه دهيد كه احزاب و گروه ها نظارت كامل داشته باشند. اين امر چند حسن دارد:
1- احزاب وزن كشي مي شوند.
2- احزاب اعتراضي به نحوه راي گيري و شمارش آرا اعتراض نخواهند كرد
3- سلامت انتخابات الگويي براي جهانيان خواهد شد تا روش ما را براي انجام انتخابات مشابه اجرا كنند. بگذاريد در اين رابطه به جاي هزينه كردن ميليون ها دلار هزينه براي نمايندگان سازمان ملل، مردم كشور خودمان بر انتخابات نظارت كنند.
4- بر تعداد راي دهنگان افزوده خواهد شد.
در صورت نپذيرفتن كميته صيانت بر انتخابات چه چيزي رخ خواهد داد؟
1- نخست هزاران شايعه بروز خواهد كرد
2- احزاب و گروه ها و نامزدهاي انتخاباتي اعتراض خواهند كرد
3- مورد اعتراض جهانيان خواهد بود.
4- انتخابات كاملا زير سئوال مي رود و چه بسا اتفاقات ناگواري رخ دهد كه جبران آن امكان پذير نخواهد بود.
حالا انتخاب با شماست كدام را انتخاب مي كنيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین