کد خبر: ۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸

کرباسچی: به کسی نیاز داریم که از مردم در برابر استبداد دفاع کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیركل حزب كارگزاران از انتخابات سخن گفت و دلایل حمایتش از مهدی كروبی را تبیین كرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، غلامحسین كرباسچی كه ریاست انتخابات مهدی كروبی در كل كشور را بر عهده دارد، یكی از دلایلش برای حمایت از مهدی كروبی را شهامت او نامید. 

وی گفت : «نیاز به نیرویی داریم که اگر مردم به او رأی دادند و شعاری برای رفاه و آسایش مردم داد، به شعارهای خود معتقد باشد و روی حرف خود بایستد، فردی که با انتخاب او به حاکمیت رأی مردم مطمئن باشیم که دراین باره باید گفت که بزرگترین مشخصه آقای کروبی مقابله با تهاجم استبداد است». 

وی تصریح کرد: «آقای کروبی در قبل از انقلاب حضور داشته‌اند و بعد از انقلاب هم در همه این سال‌ها آن کسی که در مقابل زور گویی‌ها، قلدریها، بی قانونی‌ها و خلاصه حاکمیت‌های استبدادی در هر بخشی مقاومت کرده به نظرم چهره ایشان بوده و هست. البته چهره‌های ارزشمند دیگری نیز در عرصه نظام جمهوری اسلامی حضور دارند که خدمت‌های بزرگی کرده‌اند ولی درد اصلی ما درد استبداد است و اگر ما کسی را داشته باشیم که بتواند در مقابل این خصلت، از رأی مردم دفاع کند بسیاری از مشکلات حل می شود. این نکته اصلی است و البته خیلی از مقایسه‌های دیگر هم است».
 
کرباسچی با بیان اینکه "طبیعی است انسان در هر مقطعی برای انتخابش بین گزینه‌های موجود باید سنجش انجام دهد" افزود: «به نظر من در این شرایط با تجربه‌ای که ما در دوره‌های گذشته داشتیم، انتخاب آقای کروبی می‌تواند به استقرار مردم سالاری و اراده مردم کمک بزرگی کند». 

وی درباره علت افزایش فعالیت خود در عرصه انتخابات گفت : «فصل فعالیت نیروهای سیاسی، فصل انتخابات است و من هیچ وقت در زمان انتخابات سکوت نکرده‌ام و اگر سکوت کردم در شرایطی بوده است که مردم رأیی دادند و یک سیستمی برقرار شده و آدم باید سکوت کند و ببیند این انتخاب بالاخره چه نتیجه‌ای می‌دهد؟ کما اینکه در همه دوره‌ها من این روال را داشته‌ام». 

وی با بیان اینکه برای رسیدن به دموکراسی و مردم سالاری واقعی از استبداد زدگی آن رنج می‌بریم افزود: «خصلت استبداد در مردم هم تاثیر گذار است. اینکه من می‌گویم مربوط به شخص نیست مربوط به کل سیستمی است که به آن عادت کردیم. به نظر می‌رسد در مقابل رأی و اراده مردم مقاومت‌هایی وجود دارد یعنی گاهی مردم به چیزی رأی می‌دهند ولی مجموعه آن خصلتهای استبدادی در جامعه قصد دارد تا در مقابل رأی مردم ایستادگی کند، این مقاومت از رد صلاحیت‌ها، کار شکنی‌های بعد از اخذ رأی و از مقاومت قوی گروه‌ها و جناح‌های مختلف شروع می‌شود». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین