کد خبر: ۸۶۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۰

مانور نظامی بی‌سابقه آمریکا و اسرائیل برای ترساندن ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسرائیل و آمریکا یک مانور مشترک را در سال جاری اجرا خواهند کرد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی‌اند بی‌سابقه و عظیم است. هدف این تمرین، آزمایش مشترک سه سیستم دفاع موشکی بالستیک متفاوت اعلام شده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، روزنامه «اورشلیم پست»، که این خبر را مخابره کرده است، مدعی شده که هدف اصلی این مانور نظامی، مقابله با تلاش مستمر ایران برای به دست آوردن توانایی هسته‌ای است.

این رزمایش که «جونیپر کبرا» (Juniper Cobra) نامگذاری شده است، در اسرائیل برگزار خواهد شد و شامل سیستم تازه توسعه یافته Arrow 2، سیستم آمریکایی THAAD و همینطور سیستم دفاع موشکی بالستیک Aegis که در کشتی مستقر است، خواهد بود.

پرتاب موشک‌های رهگیر از این سیستم‌ها نیز احتمالاً مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، لشکر دفاع هوایی نیروی هوایی اسرائیل، آژانس دفاع موشکی آمریکا و فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا، از 5 سال گذشته تاکنون این تمرین را انجام داده‌اند. اما تمرینی که پیش رو قرار دارد، پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین تا به حال خواهد بود.

مقامات دفاعی رژیم صهیونیستی گفته‌اند که هدف این تمرین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای همکاری میان اسرائیل و سیستم آمریکایی BMD، برای مواردی است که آمریکا برای مقابله با بحران ایران، تصمیم داشته باشد این سیستم‌ها را وارد اسرائیل کند؛ مانند همان کاری که پیش ازجنگ خلیج فارس در عراق در سال 1991 انجام داد.

دوشنبه هفته گذشته، نیروی هوایی اسرائیل، هفدهمین آزمایش سیستم رهگیر Arrow 2 را انجام داد و در جریان آن موشکی شبیه موشک بالستیک شهاب ایران مورد هدف قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی کرد
|
United States of America
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
خدا نکند گه جنگی بیفتد چرا که به قول امام علی (ع)(( انسانها دو دسته اند یا در دین با شما برادر یا در جسم با شمابرابر )) بشریت هر چه باشد در جسم برابند ولی باید دانست کسی که برای دنیا می جنگد حریف کسی که در راه خدا می جنگد نمی شود! در جنگ نوکر قدر قرتتان صدام که بیش از 40 کشور او را همراهی می کردند دیدیم که چه شد!تازه اون زمان تا حالا هزارن مای فاصله دارد وخودتان بهتر می دانید قلدران دنیا حسلب با همین حال شما درک لشکر خدارا ندارید!!!!! فکر کردید عرب آن هم از نوع وهابی طرفتونه اگر مرگ می خواهبد بیایید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین