کد خبر: ۸۶۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
در دیدار سرژسرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان عنوان شد؛

رهبر انقلاب: قدرت‌ها، سعی می‌کنند مانع پیوندهای منطقه‌ای شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار آقای سرژسرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان، مناسبات دو کشور را بسیار خوب دانستند و تأکید کردند: «اجرای توافق‌های سفر به تهران را با جدیت پیگیری کنید».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، ایشان با اشاره به استقبال دولت و ملت ایران از گسترش روابط صمیمانه با مردم و دولت ارمنستان، از نقش هم میهنان ارمنی در مقاطع مختلف تجلیل و خاطرنشان کردند: «هم میهنان ارمنی ما، در 8 سال جنگ تحمیلی دوش به دوش برادران مسلمان خود از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کردند». 

حضرت آیت الله خامنه‌ای گسترش روابط کشورهای همسایه را موجب افزایش استحکام درونی و تقویت صدمه ناپذیری آنها دانستند و افزودند: «قدرت‌های بزرگ، سعی می‌کنند با بهانه‌های مختلف، مانع از افزایش پیوندهای منطقه‌ای شوند».
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در تحریک صدام به حمله به ایران افزودند: «در غالب جنگ‌ها و مناقشه‌های منطقه‌ای، دستهای آشکار و پنهان قدرت‌های بزرگ دیده می‌شود همچنانکه حمله رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان نیز با پشتگرمی به امریکا انجام شد اما ناکامی صدام در جنگ تحمیلی و ناکامی صهیونیست‌ها در حمله 22 روزه به غزه و جنگ 33 روزه لبنان، نشان می‌دهد که وابستگی به مراکز بیرونی، عملاً راه به جایی نمی‌برد».
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین ایده ایجاد آرامش میان ارمنستان و همسایگان این کشور را ایده‌ای بسیار خوب دانستند و تلاش برای تحقق آن را ضروری خواندند. 

در این دیدار که آقای احمدی نژاد نیز حضور داشت آقای سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان با ابلاغ سلام‌های گرم مردم این کشور به رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرد با آمادگی کامل برای گسترش همه جانبه روابط به ایران آمده‌ایم و درباره آینده روشن‌تر روابط دو کشور، اطمینان داریم. 

رئیس جمهور ارمنستان جمهوری اسلامی ایران را دارای رفتاری منطقی و متعادل در مسائل منطقه و کشوری برخوردار از اراده‌ای قوی خواند و با اشاره به مذاکرات بسیار خوب خود با آقای احمدی‌نژاد گفت: «همه توافق‌های این سفر را اجرا خواهیم کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین