کد خبر: ۸۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶
احمدی‌نژاد در همایش ایرانیان خازج از کشور؛

احمدی نژاد:‌ دو کار داریم؛ ایران را بسازیم و الهام‌بخش‌ بشریت باشیم

طبق برنامه‌ریزی برای تولید سوخت هسته‌ای جلو خواهیم رفت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور با اشاره به نیاز بشریت به دنیایی بر پایه صلح و دوستی و برادری گفت: «زیبایی‌های فرهنگی ایران پاسخ به نیاز امروز جهانیان است و همگی در برابر آینده بشریت مسؤول هستیم». 
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور با بیان اینکه ملت ایران ملتی فرهنگی و تمدن‌ساز است، اظهار داشت: «باید دست به دست هم دو کار اساسی را انجام دهیم. ابتدا باید ایران را به سرعت بسازیم و سپس برای همه بشریت الهام‌بخش باشیم». 

وی با تأکید بر اینکه دولت مصمم است تا از بحران کنونی جهان، ایرانیان در هر کجای دنیا که هستند کمترین آسیب را ببینند، خاطر نشان کرد: «دولت خود را موظف می‌داند که از حقوق همه ایرانیان در هر کجای دنیا که هستند در حد توان خود دفاع و صیانت کند و راهکارهایی نیز برای این منظور طراحی شده است». 

رئیس‌جمهور خطاب به مسؤولین تأکید کرد: «یکی از مسؤولیتهای مهم ما صیانت از حقوق ایرانیان خارج از کشور است و حتی یک ایرانی نیز نباید دچار آسیب شود».

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عشق به ایران در سویدای دل همه ایرانیان موج می‌زند، گفت: «ایرانیان در هر زمان و در هر کجایی که باشند و حتی اگر ده‌ها سال خاک پاک وطن را ندیده باشند باز هم عشق به ایران در قلوب آنها شعله‌ور است». 

وی عشق به ایران را الهی، پاک و آسمانی دانست و خاطر نشان کرد: «بعید است کسی در دنیا تردید داشته باشد که ملت ایران نقش اصلی را در فرهنگ و تمدن جهان ایفا کرده است». 

رئیس‌جمهور افزود: «ملت ایران همواره ملتی با فرهنگ و تمدن‌ساز بوده است و بسیاری از رفتارهای غیرانسانی و دور از شئون انسانی که در تاریخ و در بخش‌های گوناگون در جهان مشاهده می‌شود هیچ‌گاه در میان ایرانیان جایی نداشته است و میراث فرهنگی ایران قدیمی‌ترین میراث فرهنگ بشری جهان است». 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران سهم اصلی را در شکل‌گیری علم و فناوری در جهان داشته است، خاطر نشان کرد: «دانشمندان کشورمان در عرصه‌های گوناگون علمی دستاوردهایی به بشریت هدیه کرده‌اند که امروز هم در خدمت جهانیان قرار دارد. ایرانیان پایه‌گذار بسیاری از علوم در دنیا بوده‌اند». 

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی و تمدنی ایران در جهان اظهار داشت: «ایرانیان سایه فرهنگی و تمدنی خود را بر بیش از نیمی از جهان گسترانده‌اند و بیش از نیمی از جهان تحت تأثیر مدیریت ایرانی و ارزش‌های انسانی حاکم بر این سرزمین زندگی کرده و به آن افتخار می‌کردند». 

رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت فیلم‌های ضدایرانی خاطر نشان کرد: «دشمنان وقتی در برابر عظمت ملت ایران متوقف شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند با تولید فیلم‌های ضدایرانی در صدد انتقام از تاریخ ملت ایران برآمدند».

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه تأثیر ملت ایران بر سایر ملت‌ها هیچگاه با زور نبوده است، تصریح کرد: «ملت ایران آنچنان در حرکت انسانی و زندگی اجتماعی پیشتاز بوده است که دیگران با افتخار از آن تبعیت می‌کردند و در تاریخ و در طول تاریخ در هر مقطعی که برای دفع شر اقدام کرده است از خود تمدنی انسانی و فرهنگی باقی گذاشته‌اند».
 
وی شجاعت را از خصوصیات بارز ایرانیان دانست و اظهار داشت: «انصافاً در هیچ کجای دنیا شجاع‌تر از ملت ایران،‌ ملتی پیدا نمی‌شود. همه قدرتمندان عالم با پیشرفته‌ترین تجهیزات به کشورمان هجوم آوردند و جوانان این مرز و بوم با دستان خالی در برابر آنها ایستاده و زورگویان را به زیر کشیدند». 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهربان‌تر و دلسوزتر از ملت ایران وجود ندارد، گفت: «اگر در گوشه‌ای از سرزمین بزرگ ایران حادثه‌ای رخ می‌دهد همه ملت حتی کسانی که از لحاظ مالی ضعیف هستند بسیج می‌شوند تا آن مشکل را برطرف کنند و نمونه بارز آن را همگی در زلزله بم مشاهده کردیم. البته در هر نقطه‌ای از دنیا نیز اگر گروهی از مردم دچار مشکل می‌شوند ملتی ایران غمخوار آنها نیز است».

احمدی‌نژاد همبستگی ملی را از دیگر خصوصیات برجسته ملت ایران برشمرد و گفت: «ایران خانواده بزرگ، در هم‌ پیچیده و مستحکم است و در هیچ جای دنیا چنین اتحادی وجود ندارد». 

وی با بیان اینکه سنت‌ها و آداب و رسوم ایران زمین گنجینه بی‌پایان و بسیار زیبای انسانی است، اظهار داشت: «در اقصی نقاط ایران سنت‌های زیبا، آموزنده و در جهت همدلی و تحکیم محبت موج می‌زند». 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حرکت رو به کمال ملت ایران از روز اول تا امروز ادامه داشته است، خاطر نشان کرد: «این حرکت در مقطعی دویست ساله دچار آسیب شد و به گونه‌ای مسلط شدند که ارتباطات را قطع کردند و نظم اجتماعی ملت ایران را به هم ریخته و حرکت رو به کمال مقداری آسیب دید. شرق و غرب می‌دانستند که برای تسلط بر ایران باید بنیان‌های اجتماعی آن را متلاشی کنند. حرفی که چندی پیش یکی از سران غاصب دنیا مبنی بر اینکه باید ریشه ملت ایران را کند، آرزوی تاریخی قدرت‌های فاسد در طول صدها سال بوده است». 

احمدی‌نژاد افزود: «آنها در این مقطع با فشار، دروغ و حتی کشتار فرهنگ خودشان را تحمیل کردند اما طبیعی بود که ملت باسابقه و دارای اقتدار درونی ایران در مقابل آنها بایستد. امروز هم آرایشی که دشمنان گرفته‌اند پیگیری همان هدف است». 

رئیس‌جمهور گفت: «در گذشته دور فاصله تمدنی ملت ایران با دشمنان هزاران هزار کیلومتر بوده است و امروز هم به فضل الهی و با عنایات ویژه امام عصر(عج) خیزش و تولد دوباره‌ای در حیات ملت ایران اتفاق افتاده است». 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه قدرت‌های فاسد اصرار داشتند که ملت ایران را فراموش شده و خارج از مدار تحولات جهانی نگه دارند، گفت: «غافل از اینکه ملتی با همت بلند و ویژگی‌های فرهنگی برجسته بر اراده دشمنانش غلبه خواهد کرد». 

وی ملت ایران را در طول تاریخ برای بشریت الهام‌بخش، الگو و پیشتاز دانست و افزود: «دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند ملت ایران را از معادلات جهانی حذف کنند و برخی‌ها نیز چنین تصوراتی را باور کرده بودند. اما امروز ایران جایگاه والایی در جهان پیدا کرده است». 

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌ای خاطر نشان کرد: «موضوع هسته‌ای یک بهانه بود و آنها می‌خواستند اراده سیاسی خود را بر ملت ایران تحمیل کنند و چنانچه ملت ایران زیر بار آنان قرار می‌گرفت، امروز باید حتی مدارس و دانشگاه‌هایی که در آنجا فناوری هسته‌ای تدریس می‌کردند، تعطیل می‌شد». 

احمدی‌نژاد یادآور شد: «آنان در گذشته به بهانه مقابله با توسعه هسته‌ای با نهایت پررویی گفته‌ بودند که باید آزمایشگاه‌ها و رشته‌های علمی مرتبط با موضوع هسته‌ای تعطیل شود و معنای چنین حرفی این است که استقلال ملت ایران باید لگدمال گردد. طبیعی است که ملت ایران آن را نمی‌پذیرد و نپذیرفت و بر دهان آنان زد».
 
وی تصریح کرد: «به فضل الهی طبق برنامه‌ریزی برای تولید سوخت هسته‌ای جلو خواهیم رفت و احدی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ملت ایران را سد کند». 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز قدرت‌های زیاده‌خواه مجبور شدند به عظمت ملت ایران اعتراف کنند، گفت: «کسانی که برای ملت ایران شرط و شروط می‌گذاشتند، امروز به نقش تأثیرگذار ایران بر معادلات جهانی اذعان می‌کنند البته امیدواریم آنها در سخنان خود هم صداقت داشته باشند و هم حقیقتاً به جایگاه ملت ایران پی برده باشند. امروز در ذهن ملت‌ها و سیاستمداران دنیا ایران در بالاترین طراز تأثیرگذاری قرار دارد و این همه بخاطر همت، شجاعت و همبستگی ملی است». 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه حرکت رو به رشد ملت ایران با شتاب ادامه دارد، اظهار داشت: «هیچ‌کس در دنیا قادر نیست مانعی در مسیر پیشرفت ملت ایران ایجاد کند. روشن است که مسیر کمال نقطه پایان ندارد و این مسیر را باید با وحدت، همدلی، توکل بر خدا و استحکام جلو برد».
 
وی گفت: «مطمئن هستم با روحیه‌ای که در ایرانی‌ها وجود دارد، در هر جایی از دنیا که باشند، هدف متعالی در رساندن ایران به قله پیشرفت و کمال بشری محقق خواهد شد». 

رئیس‌جمهور با اشاره به بحران کنونی جهان و تأکید بر مسؤولیت ایرانیان در قبال آن خاطر نشان کرد: «این بحران حاصل اندیشه و مدیریت غیرانسانی حاکم بر بخش‌های وسیعی از جهان است و امروز این اندیشه به پایان راه خود رسیده است و باید دنیای جدیدی بر پایه صلح، عدالت و برادری ایجاد شود که در آن خبری از زورگویی،‌ تهدید و تجاوز نباشد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
امیدواریم جهانیان از تورم 25% دولت نهم الهام بگیرند و از تورم های 0.5% و منفی خود دست بردارند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
اگر نخواهیم که شما ایران را بسازید. چه کسی را باید ببینیم.؟در این 3 سال دیدیم که از ایران چه ساختید . راستی در سفرهایتان مثلا به قطر ..نیوریورک و... نمی بینید که انها دارای چه ساختاری هستند ؟ چه امکاناتی دارند ؟موبایلتان را در انجا روشن نمی کنید که ببینید اینتر نت در موبایل چه سرعتی دارد ؟ راستی مشاورانتان به شما نگفته اند که چرا گوشی ایفون بلو توث ندارد ؟ از خود نپرسیده اید که اتو موبیلهای خارجی با ان شتاب و سرعت چگونه بنزین کمی مصرف می کنند ؟ وسمند ما ببخشید سمند شما که ما را مجبور به استفاده از ان می کنید اینهمه سوخت مصرف می کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
فدایت شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
دستتان دردنکندبرای مسوولین اینده هم کاربگذاریداخردراین چهارسال انقدرساختیدکه ایندگان بایدصبح تاشام بنشینندونگاه هم کنندآخرچقدرسازندگی کمی هم به خودبرسیدبه دوستان واشنایان .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین