کد خبر: ۸۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۰
اتهام های جدید مصر علیه ایران

احمد ابوالغیظ: ایران می‌خواهد از طریق حزب‌الله در مصر نفوذ کند

روزنامه صهیونیستی: مصر طرح ایران برای ترور مبارک را خنثی کرد!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد ابوالغیظ گفت: «ایران از گروه حزب الله لبنان براى ایجاد جاى پا در مصر استفاده مى‌کند».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، وزیر امور خارجه مصر که با روزنامه الشرق الاوسط گفتگو می‌کرد، با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلى مصر اظهار داشت: «ایران و هواداران این کشور مى‌خواهند که از موقعیت مصر برای قدرتمند شدن خود در منطقه استفاده کنند».

وزیر امور خارجه مصر افزود: «ای‌کاش مى‌توانستم در چشم آنها [ایرانی‌ها] نگاه کنم چون ... دادستان کل این موضوع را در گزارش خود خواهد آورد».

وی افزود: «[ایران] در پی بهره‌برداری از [حزب الله] برای نفوذ در مصر است تا بعد به مصرى‌ها بگوید که ما اینجاییم»!

از سوی دیگر، دولت مصر با ارسال نامه اعتراضی رسمی شدید‌اللحنى از طریق دولت لبنان به حزب‌الله، به این تشکل سیاسی، نظامی لبنانی هشدار داد که «در صورت ادامه فعالیت این حزب علیه منافع، امنیت و تمامیت ارضى مصر ،با اقدامى اساسى از سوى این کشور مواجه خواهد شد»!

مصر همچنین با توجه به اطلاعاتی که مدعی است از هسته 49 نفره دستگیر شده در این کشور به اتهام وابستگى تشکیلاتى به حزب الله و تهدید امنیت مصر به دست آمده، از حزب الله خواست که اطلاعات تکمیلى و توضیحات مطلوب قاهره را هر چه زودتر به مقامات مصرى تحویل دهد. 

سید حسن نصرالله، شامگاه جمعه، در پاسخ به این اتهام‌ها گفت: «ما مسائل را با شفافیت و با حس مسئولیت بیان و اعلام می‌کنیم که برادر ما "سامی شهاب" عضو حزب‌الله است و این مسأله را منکر و از آن احساس شرمندگی نمی‌کنیم».

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر این‌که «آنچه که "سامی شهاب" در مرزهای فلسطین و مصر انجام می‌داد عمل لجستیکی و تدارکاتی برای یاری رساندن به برادران فلسطینی در نقل و انتقال ادوات جنگی به مقاومت در داخل فلسطین بود»، تصریح کرد: «همه اتهام‌های وارد شده در بیانیه دادستانی مصر چیزی جز افتراء و خیالبافی نیست و عاری از صحت است، و البته هدف از طرح این اتهامها تحریک ملت مصر علیه حزب‌الله است».

سید حسن نصرالله، شمار افرادی را که سامی شهاب با آنها همکاری داشته است کمتر از ده نفر دانست و گفت: «نمی‌دانیم که پنجاه نفر متهم از کجا آمده‌اند و کسانی که بازداشت شده‌اند ارتباطی با برادرمان ندارند و ممکن است که آنها مسائل دیگر داشته باشند که اطلاعی نداریم اما اگر مقامات مصری می‌خواهند چنین بگویند که این گروه متشکل از پنجاه نفر است صحت ندارد».

نصرالله با یادآوری این موضوع که "همه می‌دانند این اولین بار نیست که برادری از حزب‌الله به دلیل رساندن سلاح به مقاومت در فلسطین اشغالی بازداشت می‌شود"، تصریح کرد: «آن کسی که امروز باید محکوم شود، رژیم مصر است نه سامی و دوستان وی».

نصرالله: ارتباط با ایران برای ما افتخار است [+]

تنها دو روز پس از این اظهارات، روزنامه دولتی «الجمهوریه» چاپ قاهره، روز یکشنبه، با اهانتی آشکار به نصرالله نوشت: «ای [...]، نمی‌گذاریم عدالت ما را به سخره بگیری. تو راهزن و جنایتکار باسابقه‌ای هستی که جان هم‌وطنان ما را گرفته‌ای اما اجازه نمی‌دهیم امنیت مصر را به مخاطره بیاندازی»!

اهانت شرم‌آور روزنامه دولتی مصر به سید حسن نصرالله [+]

از سوی دیگر، روزنامه اسرائیلى یدیعوت‌آحارنوت در شماره روز دوشنبه خود مدعی شد که «مسئولان مصرى از عملیاتى خبردار شده‌اند که ایران علیه جان حسنى مبارک رئیس جمهور مصر تدارک دیده بود»!

بنا بر ادعای این روزنامه صهیونیستی، دولت مصر پس از مطلع شدن از این موضوع، با ارسال اشاراتى به مسئولان ایرانى فهماند که این توطئه کشف شده و صلاح دو کشور در این است که به این ماجرا خاتمه داده شود!

این روزنامه در ادامه مدعی شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک جایزه 1 میلیون دلارى به صورت نقد براى انجام‌دهندگان این ترور اختصاص داده بود و گروه‌هایى نیز در ایران به طور مخفیانه براى انجام ترور مذکور آموزش دیده بودند!

صادق شهبازی، دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی، 15 دی‌ماه 87 از تعیین جایزه یک میلیون دلاری برای کشتن رئیس جمهور مصر خبر داده بود.

او که در جمع دانشجویان متحصن در فرودگاه مهرآباد سخن می‌گفت اعلام کرده بود: «همان‌طور که جایزه یک میلیون دلاری برای فردی که فرمانده ارتش، رئیس موساد و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را ترور کند تعیین کرده‌ایم همین جایزه را برای ترور حسنی مبارک تعیین می‌کنیم».

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی افزوده بود: «منبع ارزی این جایزه از سوی برخی نهادهای دانشجویی و مردمی پیش‌بینی شده است؛ حتی برخی دانشجویان اعلام آمادگی کرده‌اند که برای افزایش مبلغ جایزه حاضر به فروش کلیه‌هایشان هستند».

گفتنی است، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی هیچ‌گونه ارتباط تشکیلاتی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حتی بسیج ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین