کد خبر: ۸۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۳
در ارتباط با بحث تفریغ بودجه و در اهواز عنوان شد

ابراز نگرانی موسوی از میزان تخلفات و کج روی‌های دولت

موسوی: مردم برای انتخابات آزاد نگرانند و تضمین می‌خواهند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی گفت: «این خواسته همه ملت ما است که در انتظار انتخابات آزاد هستند و از اجرای این امر نگرانند. آن‌ها می‌خواهند یک آرامش و تضمینی برای صیانت از آرایشان در انتخابات وجود داشته باشد».

به گزارش آفتاب، میرحسین موسوی در جمع مردم اهواز در مسجد ارشاد گفت: «خوزستان سرزمینی تمدن ساز و‌اندیشه ساز است و سرزمینی است که در سطح ملی همیشه آثاری پر از عزت و شرافت داشته ونقطه‌ای بوده که عظمت و عزتی بزرگ را در نظر ملت ایران تداعی می‌کند.

موسوی گفت: «بنده شهادت می‌دهم مقاومت مردم خوزستان از اولین روز جنگ شروع شد و خوزستان به این مقاومت پایبند بود و هنوز آثار این دفاع بر رخ این سرزمین دیده می‌شود».

وی ادامه داد: «مردم اینجا باید بدانند با دورانی که به آنها گذشته خویشاوند همه ملت ما شده‌اند. تمام مردم ایران در این منطقه خاطره دارند و خونهایی بسیاری در اینجا ریخته شده است. خوزستان سرزمینی است که همه ملت ما اینجا را آبیاری کرده و همه از اهواز، آبادان و خرمشهر ودیگر شهرهای این منطقه به گونه‌ای نام می‌برند که گوئیا شهر خودشان است. خوزستان اکنون متعلق به خود نیست و سرزمینی است به وسعت ایران و همه توجهات را در نظر مردم به خود جلب کرده است. بنابراین طبیعی بوده که اگر اینچنین به این منطقه نگاه شود اقتصاد، فرهنگ و سیاست این منطقه یک مساله ملی باشد و نه محلی».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس ادامه داد: «اگر چنین تفکری به این استان و مردم آن وجود داشته باشد خوزستان اکنون باید وضعیت دیگری داشته باشد و به خاطر خونهایی که در این منطقه ریخته شده میثاق بزرگی بین مردم اینجا و ملت ما بسته شده است و هیچ نقطه ایران نیست که خاطراتی پرشکوه از مردم خوزستان نداشته باشد».

موسوی گفت: «بنده کاملاً می‌دانم که چه خساراتی به اینجا وارد شده و بعضی از تأسیسات این استان تا آخرین روزهای جنگ در معرض تیرها، بمب‌ها و موشک باران دشمن بود. دشمن جنایاتی را در اینجا آفرید که همواره مردم این نقطه تا آخرین روز به آن پاسخ دادند».

میرحسین موسوی خاطرنشان کرد: «مردم به تدریج خونین شهر را به خرمشهر تبدیل کرده و از عزت آن دفاع کردند. حال صحبت اینجا است که وسعت این ویرانی پس از دورانی که از جنگ گذشته است تا چه حد باید باشد، بنده وظیفه همه مردم از جمله دولت می‌دانم که به خوزستان از این زاویه نگاه شود. وسعت اینجا وسعت همه ایران است و سربلندی‌اش سربلندی همه ما خواهد بود».

میرحسین موسوی با ذکر خاطره‌ای از هنگام بازسازی پالایشگاه آبادان و اینکه در دوران جنگ ظرف 98 روز این پالایشگاه ساخته شد که نشانگر سربلندی و راست قامتی مردم وملت ایران پس از جنگ بود که نشان داد می‌تواند روی پای خود بایستد و بر توسعه خود بیافزاید. موسوی از ساخت این پالایشگاه به عنوان معجزه یاد کرد و گفت: «بدون شک اگر با چنین نگاهی به بازسازی خوزستان و پیشرفت آن داشته باشیم شاهد حل تمامی مسائل و مشکلات آن خواهیم بود چرا که این منطقه دارای سرمایه‌های بزرگی چون مردم غیور و عزتمند و همچنین ثروت عظیم نفت، آب، تمدن و... است و تمام اینها نشان می‌دهد که ما باید با نگاه ویژه به مسائل و مشکلات این منطقه نگاه کنیم هر مساله این نقطه باید به عنوان مساله ملی تلقی شود».

موسوی تاکید کرد: «خوزستان فقط اهواز، آبادان و خرمشهر نیست بلکه دزفول،‌ اندیمشک، شوش، مسجدسلیمان، باغ ملک و... همه متعلق به این منطقه است که اگر بخواهیم از تاریخ اینجا صحبت کنیم باید کتاب‌های بسیاری نوشته شود».

موسوی با تاکید بیشتر بر مقاومت مردم خوزستان گفت: «به یاد دارم که دشمن موشک‌های زیادی را بر شهر دزفول پرتاب می‌کرد که با توجه به فاصله نزدیک این شهر به عراق پرتاب هر موشک حدود یک تن مواد منفجره را وارد این شهر می‌کرد و 40 خانه را به کلی ویران می‌نمود و مردم آنجا همچون مرحوم قاضی آن پیرمرد عارف، زنده‌دل و قوی تا آخرین روزهای جنگ در این نقطه مقاومت می‌کردند وهمین طور مردم آبادان که علامه جمی هم درمیان آنها بود به همراه مردم اهواز و نقاط دیگر در این نقطه ایستادگی و مقاومت می‌کردند. تمامی این ایستادگی‌ها در پیروزی ملت مسلمان نقش مهمی داشت و اگر امروز امنیتی در کشور احساس می‌کنیم بخش عمده آن به دلیل سلحشوری‌ها و ایستادگی‌های مردم اینجا است».

وی گفت: «امنیت را فقط اسلحه نمی‌آفریند بلکه شما با غیرت و رشادت و شجاعت‌های خود رعب را در دل دشمن ایجاد کردید و طبیعی است که به خاطر همین خصایص مردم اینجا و همچنین وجود منابع فراوان نه شما بلکه همه ملت ما بخواهد که خوزستان آباد شود».

میرحسین موسوی همچنین گفت: «بنده می‌خواهم یک قدم به جلو بگذارم و بگویم هیچ نقطه‌ای در کشور مانند خوزستان نیست که اگر در آن‌جا سرمایه گذاری خوب شود و این سرمایه‌گذاری تابع برنامه ریزی دقیقی باشد، برگشت تضمین شده‌ای خواهد داشت و نتایج آن با سرمایه گذاری در نقاط دیگر قابل قیاس نیست. سدهایی که در نقاط مختلف این استان احداث شده است، برای مناطق دیگر ایران خیر و برکت دارد، اما ما شاهدیم که مردم خوزستان کمترین بهره را از این خیر و برکت دارند».

من می‌خواهم بگویم نباید سرنوشت خوزستان عقب ماندگی ، 20 درصد بیکاری و... باشد.

در این لحظه مردم با شعارهایی «موسوی موسوی حمایتت می‌کنیم»، «عدالت کارگری احیا باید گردد» و «معیشت زندگی حق مسلم ماست»، به تشویق میرحسین موسوی پرداختند.

میر حسین موسوی با تایید شعارهای مردم ادامه داد: «در این منقطه باید مساله تولید، مشکلات کارگران و همین طور بی‌کاری حل گردد».

وی با اشاره به این که تولید کنونی به هیچ وجه در سطح این استان نیست به مشکلات دیگر این استان از جمله گرد وغبار اشاره کرد و گفت: «این مسأله البته دلایل زیست محیطی دارد، اما بدون راه حل نیست و با تمرکز بیشتر می‌توان آن را برطرف کرد».

وی با تاکید بر امکان ایجاد ارتباط اقتصادی میان مردم این استان و مناطق هم‌جوار در کشورهای همسایه اظهار کرد: «چه‌طور می‌توانیم با آمریکای لاتین و یا کشورهای دیگر دیپلماسی فعال داشته باشیم، اما نمی‌توانیم با کشورهای همسایه رابطه خوبی برقرار کنیم، چرا ما نمی‌توانیم با همسایگانمان کار کنیم».

وی تاکید کرد: «معتقدم مردم این منطقه باید در ارتباط با مردم مناطق همجوار در کشور همسایه روابط اقتصادی و تعاملات اقتصادی داشته باشند».

در این لحظه بار دیگر مردم شعار دادند: «موسوی، موسوی حمایتت می‌کنیم».

نخست وزیر دهه نخست انقلاب اسلامی ادامه داد: «بنده گزارش‌های زیادی درباره مسائل و مشکلات این منطقه خوانده‌ام و خودم هم از قبل آشنایی زیادی به این منطقه دارم و مشکلاتش را می‌دانم، معتقدم این مشکلات با راه حل‌ها و برنامه‌ریزی صحیح و همیاری خود مردم باید حل شود».

میرحسین موسوی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد: «انتخابات دورانی است که ملت ما فرصت نقد گذشته را پیدا می‌کند و همچنین فرصت می‌یابد تا با نگاه به آینده اگر از این اوضاع راضی بود روند فعلی را در کشور تثبیت کند و در غیر این صورت به عنوان حق مسلم خود در یک انتخابات رقابتی آزاد و منصفانه تغییرات لازم را ایجاد کند».

وی تاکید کرد: «این خواسته همه ملت ما و از جمله مردم اهواز، ایذه ، بهبهان، سوسنگرد، آبادان، خرمشهر ، مسجدسلیمان، باغ ملک ،‌اندیمشک، شوش و دیگر نقاط استان است که با یک تاریخ قوی در انتظار انتخابات آزاد هستند و از اجرای این امر نگرانند. آن‌ها می‌خواهند یک آرامش و تضمینی برای صیانت از آرایشان در انتخابات وجود داشته باشد».

میرحسین موسوی در ادامه با اشاره به شعار خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری تصریح کرد: «بنده شعار "ایران پیشرفته همراه با قانون، عدالت و آزادی" را برای خود انتخاب کردم».

پس از این صحبت موسوی مردم دوباره شعار دادند: «موسوی، موسوی، عدالت، عدالت» و همچنین با شعارهای دیگری از مسئله‌های بیکاری مردم اهواز ابراز نارضایتی کردند.

موسوی پس از شنیدن شعارها ادامه داد: «ما بدون تاکید بر هویت ایرانی‌مان نمی‌توانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم و سابقه تاریخی و فرهنگی ما باید پشتوانه‌ای برای پیشرفت ما باشد. ایران باید کشوری توسعه یافته باشد که در میان ملت‌های دیگر جایگاه ویژه‌ای داشته و آبادانی و آزادگی و سرافرازی آن اکنون در میان دیگر کشورهای جهان به اثبات برسد. وقتی هر ایرانی به دیگر نقاط جهان سفر کند در میان مردم آنجا احساس سرافرازی نسبت به کشورش داشته باشد؛ ما به این ایران نمی‌رسیم مگر این که بر اهمیت اجرای قانون در کشور تاکید داشته باشیم. معتقدم در این راه تنها انتخابات کافی نیست و ما برای پیشرفت راهی جز اجرای صحیح قانون، عدالت و آزادی در کشور نداریم».

موسوی گفت: «در اینجا باید به نکته‌ای اشاره کنم و آن این است که در روزهای گذشته بحث تفریغ بودجه در مجلس شورای اسلامی مطرح بود و همچنین دیوان محاسبات بر نحوه هزینه‌های دستگاه‌های مختلف رسیدگی می‌کند اما متاسفانه دراین اقدامات میزان تخلفات، ابهامات و کج روی‌ها در حد قابل توجه و نگران کننده‌ای افزایش پیدا کرده است».

جمعیت حاضر در اینجا یک صدا شعار می‌دادند: «موسوی، موسوی، برداشتن واسطه» موسوی افزود: «در ادامه تاکیدهایم پس از قانون بحث عدالت و آزادی نیز مطرح خواهم کرد. در مدتی که در استان خوزستان حضور خواهم داشت به این موارد بیشتر می‌پردازم و آن‌ها را بسط خواهم داد».

موسوی در پایان از همه مردم اهواز که در این برنامه حضور داشتند و به فرودگاه آمده بودند تقدیر و تشکر کرد و همچنین به خاطر تاخیری که در پروازش به اهواز به وجود آمده بود و از کسانی که برای استقبال او به گلزار شهدا رفته بودند به دلیل لغو این برنامه به دنبال تأخیر پرواز معذرت‌خواهی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
مردم نگران نیستند ، شاید آنهایی که رای نمی گیرند نگرانند. مردم دسیسه ها را می فهمند و کارکردها را می بینند و عاقلانه رای داده و می دهند .رای مردم را زیر سوال نبرید و به نماینده اکثریت مردم بی احترامی نکنید .برنامه خودتان را بگویید و کمی هم به پیشرفتهای کشور بنگرید تا شاید متوجه خندیدن مردم به حرفهای خودتان شوید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین