کد خبر: ۸۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۰۸
دیپلمات‌های غربی خبر دادند؛

5+1 سرگرم تعیین استراتژی‌های جدید برای گفتگو با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیپلمات‌های غربی گفتند که ایالات متحده و پنج قدرت دیگر دنیا در حال برنامه‌ریزی گفت‌و‌گو در مورد استراتژی‌های جدید جهت جلوگیری از آن‌چه که آن را "جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران" می‌خوانند، هستند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، سه دیپلمات از کشورهایی که در این گفت‌و‌گوها درگیر هستند، روز سه‌شنبه، گفتند که واشنگتن و شرکای مذاکره‌کننده‌اش در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری استراتژی‌ها در مورد چگونگی درگیر کردن ایران هستند. آن‌ها منتظر یک پاسخ رسمی از جانب تهران در مورد جلسه جدیدی هستند تا آخرین مذاکره‌ بی‌ثمر که تقریبآ یک سال پیش انجام شد، ادامه پیدا کند. 

آمریکا پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی را لغو می‌کند [+] 

مقامات دولت اوباما از اظهار نظر عمومی در مورد استراتژی‌های احتمالی جدید در برخورد با ایران، خودداری نموده‌اند اما خاطر نشان کرده‌اند هدف فوری، بازگرداندن ایران به میز مذاکره است.

یک مقام مهم گفته است که این موضوع می‌تواند اجازه دادن به ایران برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم در سطح فعلی برای زمانی مشخص باشد. این زمان هنوز تعیین نشده است.

اعطای این امتیاز، دو سال پیش توسط ایالات متحده و پنج قدرت دیگر یعنی روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان، مورد توافق قرار گرفت. ایده آن است که ایران تحت فشار قرار گیرد تا متعهد شود که فعالیت‌هایش را در طول زمان مذاکرات و تا رسیدن به یک توافق دائمی افزایش ندهد.

یک مقام آمریکایی از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد که آیا کشورش قصد دارد به تهران اجازه‌ دهد یک برنامه غنی‌سازی کوچک و دائمی را تحت نظر بازرسین بین‌المللی داشته باشد یا خیر؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین