کد خبر: ۸۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۵۴

اعتراض ایران به شورای امنیت درباره تهدیدهای اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با ارسال نامهِ‌ای به شورای امنیت‌، درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران اعتراض کرد.

به گزارش آفتاب، در این نامه با اشاره به 8 نامه دیگر نمایندگی کشورمان به مقام‌های سازمان ملل در دوره اخیر در اعتراض به اظهارات ضدقانونی و تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی آمده است: «اقدام مقامات متعدد این رژیم در استفاده از بهانه‌های ساختگی برای تهدید توسل به زور علیه جمهوری اسلامی ایران که به صراحت بر خلاف قوانین بین‌المللی و اصول بنیادی منشور ملل متحد می‌باشد، به دلیل بی توجهی شورای امنیت ادامه یافته است».

محمد خزایی در این نامه با اشاره به ادامه جنایات جنگی و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین که در وضع مرگبار اشغال به سر می‌برند و به ویژه جنایت علیه ساکنان بی گناه نوار غزه، آورده است: «رژیم مذکور هم زمان علیه کشورهایی که با این ملت بی گناه ابراز همدردی می‌نمایند، از جمله جمهوری اسلامی ایران، به تهدید متوسل می‌گردد».

این نامه همچنین با استناد به نفرت پراکنی‌های غیرقانونی شیمون پرز و نتانیاهو در مصاحبه‌های اخیر آن دو، در خصوص حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌افزاید: «عدم اقدام سازمان ملل متحد باعث تشجیع این افراد برای "توسل به تهدید به جنایت و اقدامات تروریستی" علیه کشورهای مستقل و اعضای سازمان ملل متحد گردیده است؛ امری که نشان‌دهنده خوی تجاوزکارانه و جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی و نقض صریح حقوق بین‌الملل و اصول بنیادی منشور ملل متحد می‌باشد و لذا نیازمند پاسخ قاطع سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت است».

خزایی در ادامه نامه خود از شورای امنیت خواسته است که به طور صریح و بی پرده این بیانات را محکوم نموده و از رژیم مذکور بخواهد که تهدیدات علیه اعضای سازمان ملل متحد را فوراً متوقف سازد.

وی همچنین با تاکید بر اهداف صلح آمیز کشورمان، اضافه کرده است که علی‌رغم این امر، جمهوری اسلامی ایران هیچ تردیدی در دفاع از خود بر اساس بند 51 منشور ملل متحد به خرج نخواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
آقا اجازه؟ بنیامین منو میترسونه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین