کد خبر: ۸۶۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۰۶

پایان اعتصاب غذای شش روزه رئیس‌جمهور بولیوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کنگره بولیوی روز سه شنبه قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ششم دسامبر (پانزدهم آذر) این کشور را تصویب کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، به این ترتیب، رئیس‌جمهور بولیوی که برای تصویب قانون جدید انتخابات این کشور دست به اعتصاب غذا زده بود، به این اعتصاب پایان داد.

خبرگزاری رسمی بولیوی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد، در پی تصویب قانون جدید انتخابات که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری ماه دسامبر آینده برگزار خواهد شد، مورالس امروز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

اعتصاب غذای رییس جمهور بولیوی امروز وارد ششمین روز خود شده بود. 

مورالس که یک چپ‌گرا است، پرهیز از خوردن غذا را از روز پنجشنبه و برای اعتراض به قانون‌گذاران مخالف، شروع کرده بود. این قانون‌گذاران قصد داشتند مانع از [تصویب] قانون اصلاحات انتخابات شوند. 

مورالس، رییس‌جمهور بولیوی در اعتصاب غذا! [+]

به نظر می‌رسد این قانون به مورالس در انتخابات عمومی دسامبر کمک کند. به موجب این قانون، صندلی‌های بیشتری به مناطق فقیر و روستایی اختصاص داده خواهد شد، که مورالس در آن‌جا محبوب است. 



مورالس که به همراه تعدادی از رهبران کارگر و بومی، شب‌های گذشته را بر روی تشک‌هایی روی زمین کاخ ریاست جمهوری ‌گذارند، گفته‌بود: «غیر ممکن است که اعتصاب غذا تمام شود. ابتدا، آن‌ها [قانون‌گذاران مخالف] باید از خواسته‌ی مردم پیروی کنند». 

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد مورالس، که منتقد واشنگتن و یک متحد نزدیک رییس‌جمهور ونزوئلا، هوگو چاوز است، از نزدیک‌ترین رقیبانش در انتخابات، بسیار جلوتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین