کد خبر: ۸۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵

دزدان دریایی به یک کشتی آمریکایی دیگر حمله کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دزدان دریایی معاند سومالی، روز سه‌شنبه به سمت یک کشتی باری آمریکایی دیگر آتش گشودند. مقامات می‌گویند آن‌ها در این حمله از نارنجک‌ و نیز سلاح‌های خودکار استفاده کرده‌اند اما موفق به ربودن کشتی نشده‌اند. این اتفاق تنها چند روز پس از آن می‌افتد که نیروهای ویژه نیروی دریایی، یک گروگان آمریکایی را نجات دادند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این حمله گستاخانه که در وسط روز و علیه کشتی MV Liberty Sun در آب‌های بین المللی و به دور از ساحل آفریقا انجام شد، مدرک دیگری دال بر آن است که دزدان دریایی سومالی به تجارت خود بازگشته‌اند. دزدان دریایی، اخیرآ 4 کشتی دیگر را با 60 گروگان تصرف کرده‌اند. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که تیراندازان ماهر، سه مرد مسلح را که ناخدای یک کشتی باری آمریکایی را در دست داشتند، کشتند. یک دزد چنین رجز خوانی کرده است: «هیچ کس نمی‌تواند مانع ما شود».

خدمه کشتی Liberty Sun در این سانحه آسیبی ندیدند اما کشتی خسارات نامشخصی متحمل شد.

توماس اوربیک (Thomas Urbik)، یک خدمه کشتی 26 ساله، خطاب به مادرش در یک نامه الکترونیکی نوشت: «دزدان دریایی به ما حمله کرده‌اند، ما تحت حمله راکت و گلوله قرار داریم. ما در موتورخانه پناه گرفته‌ایم و تاکنون کسی آسیب ندیده است. یک راکت به دیواره کشتی نفوذ کرد اما سوراخ ایجاد شده کوچک است».

به طور دقیق مشخص نیست که بعد از آن چه اتفاقی افتاد اما «اوربیک» در نامه الکترونیکی بعدی نوشت که «او سالم است و یک اسکورت دریایی از آن‌ها مراقبت می‌کند».

یک ناوشکن ایالات متحده با نام USS Bainbridge، به این حمله واکنش نشان داد اما زمانی که 6 ساعت بعد به محل حادثه رسید، دزدان دریایی رفته بودند.

Bainbridge همان ناوشکنی است که تک تیراندازها از آنجا سه دزد دریایی را که یک ناخدای آمریکایی را گروگان گرفته بودند، کشتند. ناوشکن مورد نظر در حال انتقال ناخدای آمریکایی به کنیا بود که از آن درخواست شد تا به حمله علیه Liberty Sun پاسخ دهد.

کشتی باری آمریکایی مورد نظر که در حدود 20 نفر خدمه دارد، در حال انتقال کمک‌های انسان دوستانه به کنیا بود. کشتی پس از حمله، با یک اسکورت دریایی در حال ادامه مسیرش است.

بنا بر گفته یک دزد دریایی که در یک شهر ساحلی سومالی زندگی می‌کند، دزدان در حال ربودن کشتی‌ها و گروگان‌های بیشتری هستند تا نشان دهند آن‌ها از تعهد باراک اوباما مبنی بر مقابله با دزدان دریایی‌، نمی‌ترسند.

«عمر دهیر» (Omar Dahir) به خبرگزاری آسوشیتدپرس با تلفن گفت: «ربودن‌های اخیر برای نشان دادن آن است که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی ما را در محافظت از آب‌های کشورمان در برابر دشمن بگیرد؛ چرا که ما به مرگ برای سرزمینمان اعتقاد داریم. من مطمئن هستم که ما انتقام خواهیم گرفت».

دزدان دریایی قول داده‌اند انتقام مرگ 5 نفر از همکارانشان توسط نیروهای آمریکایی و فرانسوی را خواهند گرفت.

دریاسالار مایکل مولن (Michael Mullen) می‌گوید تهدیدات دزدان دریایی را جدی می‌گیرد اما «ما برای مقابله با هر چیزی مانند آن به خوبی آماده هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین