کد خبر: ۸۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱

کرباسچی: کروبی می‌فهمد چکمه‌ خانم‌ها ربطی به اسلام ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: غلامحسین کرباسچی در خصوص وعده جمع‌آوری گشت‌های ارشاد از سوی کروبی گفت: «این تاثیر گذاری از سوی دولت آقای كروبی بیشتر خواهد بود. زیرا او یک روحانی است و سابقه‌ای در اسلام شناسی دارد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مشاور عالی مهدی کروبی در گفتگویی با سایت هواداران کروبی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "با توجه به مباحث مطرح شده از سوی میرحسین موسوی درباره جمع آوری گشت‌های ارشاد در دولت احتمالی وی آیا دولت می‌تواند در این باره نظرش را تحمیل کند؟‌" گفت: «به نظرم طرح این مباحث بسیار تاثیر گذار است البته اگر بگوییم كه رییس جمهور در این مورد از اختیارات بسیاری برخوردار است شاید اغراق باشد، ولی حتما رییس جمهور در این کار نقش بسیار تاثیر گذاری می‌تواند داشته باشد». 

وی تاكید كرد: «در طول این سه و چهار سال گذشته ما شاهد تاثیرگذاری رییس جمهور در بخش‌های مختلفی بودیم كه گفته می‌شد رییس جمهور نقشی در آن ندارد. از سوی دیگر باید گفت که بودجه و امکانات در اختیار رییس جمهور است، بخشی از فعالیت نیروی انتظامی و نیروهای مسلح نیز در اختیار دولت است و رییس جمهور باید آنچه را كه به صلاح مردم است انجام دهد». 

وی همچنین از تاثیرگذاری كروبی در جایگاه ریاست جمهوری در استفاده از این اختیارات سخن گفت و افزود: «این تاثیرگذاری از سوی دولت آقای كروبی بیشتر خواهد بود. زیرا او یک روحانی است و با سابقه‌ای كه در اسلام شناسی دارد، وقتی چنین شخصیتی در برابر حرف‌هایی كه در این راستا زده می‌شود واكنش نشان می‌دهد ممكن است كه طراح کنندگان این مباحث دست ودلشان بلرزد». 

وی افزود:‌ «مثلا وقتی یک فردی می‌گوید كه اگر خانمی چکمه‌ای بپوشد اسلام از بین می‌رود، یک روحانی متوجه این مسئله است كه بقای اسلام به چكمه خانم‌ها بستگی ندارد، ارزش اسلام بسیار والاتر از آن است كه ما بخواهیم با طرح چنین مباحثی سطح آن را نزول دهیم. چرا باید آن قدر سطح دین اسلام نزول دهند که وقتی در نقطه‌ای دیگر از دنیا می‌خواهند چهره‌ای از اسلام نشان دهند درگیری بین خانم جوانی با نیروی انتظامی و یا اعدام در ملا عام نماد آن شود».
 
کرباسچی گفت: «البته در همه جای دنیا حكم اعدام به عنوان مجازات وجود دارد ولی آیا واقعاً لازم است که ما به عنوان یک كشور اسلامی فقط همین چهره از اسلام با مجازات آن هم با این سبک در ملاء عام را نشان دهیم». 

وی تاكید كرد:‌ «این مسائل از موضوعاتی است كه یک روحانی با سابقه مبارزاتی و با شهامت که از هیچ نوع تبلیغات منفی و انگ زدنی واهمه‌ای نداشته باشد و نسبت به این موضوع آگاه باشد که با نوع لباس و تار مو جامعه و اسلام به خطر نمی‌افتاد و همانطور که تا کنون نیز چنین اتقاقی نیاقتاده است، مثلاً در تمام دوران بی حجابی‌هایی که ما در این کشور داشتیم در سال‌های دور و حکومت‌های سابق با آن شرایط مگر دین مردم از بین رفت، حتی در بسیاری از دوران‌ها اعتقادات دینی مردم عمیق و جدی‌تر شد. من فکر می‌کنم که حتما می‌توان این مسائل را اصلاح کرد و تغییر داد ولی این روش‌ها را با دولتی که با شهامت باشد و بتواند ایستادگی کند و در مقابل فشارها بایستد می‌توان انجام داد. دولت ضعیف هر چه قدر هم معتقد باشد نمی‌تواند چنین کاری را بکند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین