کد خبر: ۸۶۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۰۰

کیهان نگران سرنوشت میرحسین موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کیهان در سرمقاله روز پنج‌شنبه خود با انتقاد از مواضع انتخاباتی میرحسین موسوی نوشته است:‌ «مردم، امروز آقایان را هم می‌بینند همچنان که گذشته آنها را دیده‌اند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ روزنامه کیهان در این یادداشت به قلم مهدی محمدی، با یادآوری تحولات سیاسی پس از انقلاب و حذف چهره‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی که آخرین آنها اصلاح طلبان بوده‌اند آورده است: «آنچه عجیب است این است که گزینه فعلی آقایان هم به رغم ادعاهای دور و دراز خط امام (ره) و انقلاب که می‌کرد و می‌کند، خیلی زود حتی حرف‌های یک ماه پیش خود در انتقاد از تندروی "برخی" در جبهه اصلاحات را فراموش کرده و به جانب پر مسئله‌ترین طیف جریان اصلاحات میل نموده است. خداوند بر درجات شهید چمران بیفزاید که می‌گفت شیپور جنگ را دوست دارد چون "وقتی نواخته می‌شود سره را از ناسره باز می توان شناخت"».
 
کیهان ادامه داده است: «کسانی که خود را متعلق به خط امام و فرزند انقلاب می‌دانند باید با شعارهای انقلابی در صحنه حاضر شوند و بر هویت خویش پای بفشارند. آن وقت، اگرچه باز هم تکلیف جریان اصولگرا در انتخاب میان نسخه‌های اصل و کپی روشن بود ولی لااقل مدعیان خط امام (ره) در جمع آبرو و اعتبار خود را در میان خیل متدینین و انقلابیون حفظ می‌کردند. امروز اما سوگمندانه باید گفت که نامزد اصلاح طلبان هر روز جدی‌تر از روز قبل در حال اعتبارزدایی از خود و پشت پا زدن به سابقه‌ای است که آن را سرمایه خود می‌دانست».
 
کیهان افزوده است:‌ «نزدیکی به سازمان مجاهدین که پیشقراول ساختارشکنی در دوران اصلاحات بوده است و گذاشتن قرار و مدار پنهان با آنها، پرهیز از هرگونه انتقاد از تندروی‌ها وهتاکی‌هایی در طول دوران اصلاحات نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های مردم انقلابی ایران روا داشته شد و دفاع از عاملان آنها با این توجیه که "نماز می‌خوانند و خدا را می‌پرستند"(؟!) و حالا حشر و نشر با گروهی چون نهضت آزادی که حتی یک روز کینه خود از امام و همراهی با دشمنان ملت ایران را پنهان نکرده است؛ آیا اینها نشانه‌های وعده‌ای است که ایشان درباره پایبندی به ارزش‌های انقلاب داده بود»؟ 

کیهان که در سراسر این سرمقاله نامی از "میرحسین موسوی نیاورده‌ است" در ادامه سرمقاله خود آورده: «وضع اکنون به گونه‌ای است که اصولگرایان دیگر چندان نگران سرنوشت انتخابات نیستند. حتی چهره‌های دنیادیده‌تر اصلاح طلب هم در خفا به این حقیقت اذعان دارند که دولت نهم تکرار خواهد شد و آنها همین که بمانند و بتوانند ادامه حیات بدهند هنر کرده‌اند. نگرانی از بابت سرنوشت کسی است که خود را فرزند انقلاب خواند و به صحنه آمد اما اکنون جریان واخورده می‌کوشد او را به سوی معارضه جستن با اصول تفکر انقلابی سوق دهد. مردم ایران سخنان و رفتارهای امروز اهل سیاست را نه با محک ادعاهای آنها بلکه با ارجاع به گذشته و سابقه‌شان خواهند سنجید و نتیجه این ارزیابی است که تصمیم آنها را می‌سازد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین