کد خبر: ۸۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۸

متکی با نخست‌وزیر ژاپن دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منوچهر متکی وزیر خارجه کشورمان عصر روز پنج شنبه 27 فروردین ماه، با تا.رو آ.سو نخست وزیر ژاپن در ساختمان نخست وزیری این کشور دیدار و گفت و گو کرد. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از ساختمان نخست وزیری ژاپن، متکی با اشاره به هدف خود برای حضور در ژاپن گفت: «اقدام ژاپن به عنوان یک عضو خانواده آسیایی که نسبت به کشورهای این قاره حساس است و در گذشته نسبت به بازسازی افغانستان همت ورزید و هم اکنون درباره پاکستان همان رویه را پیشه کرده است، برای همه ما قابل تقدیر است و سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از همسایگان دو کشور افغانستان و پاکستان چونان ژاپن همواره کمک به حل بحرانها و بازگشت آرامش و پایداری به این کشورها و منطقه است. بنابراین آماده همکاری با ژاپن در این زمینه هستیم». 

تا.رو آ.سو نخست وزیر ژاپن نیز بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیر گذار درحل بحران های منطقه ای اشاره کرد و گفت: «من در گفت و گو با کشورهای غربی و امریکا برا این نکته هماره پافشاری می ورزم که حل مشکل افغانستان نیازمند حضور و جدی گرفتن نقش ایران است». 

هم چنین تا.رو آ.سو با متکی، آخرین راههای گسترش روابط دو کشور را با حضور کارشناسان بلند پایه سیاسی دو کشور مرور کرد و بر همکاریهای بیشتر دو سویه برای حل بحرانهای قاره کهن آسیا را اشاره کرد.
 
گفتنی است که متکی وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در کنفرانس بین المللی پاکستان که به میزبانی ژاپن برگزار می شود به دعوت دولت ژاپن و نیز دولت پاکستان امروز وارد ژاپن شد و هم چنین از این فرصت بوجود آمده بهره برد و با مقامات و دوستان ژاپنی نیز دیدار و گفت و گوهایی انجام داد. فردا صبح کنفرانس بین المللی پاکستان به طور رسمی گشایش می‌یابد.
 
متکی را در این دیدار آخوندزاده معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و سید عباس عراقچی سفیر کشورمان در ژاپن و چند تن از مسئولین وزارت امور خارجه کشورمان همراهی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین