کد خبر: ۸۶۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱

وزیر خارجه ژاپن: به روابط هشتاد ساله با ایران می‌بالیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منوچهر متکی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی پاکستان هم اکنون در توکیو به سر می‌برد، عصر امروز پنج شنبه 27 فروردین‌ماه، با همتای ژاپنی‌اش در ساختمان وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌و گو کرد. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از وزارت امور خارجه ژاپن،‌ متکی در این دیدار گفت: «رخدادهای مهمی در جهان مانند رخدادهایی که در منطقه ما در حال شکل گیری است،‌ ما را بدان می‌دارد که به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ آسیایی افزون بر حساسیت در برابر آنها‌، نسب به حل‌شان نیز مسئولیت‌پذیر باشیم». 

وی در ادامه افزود: «ما از تلاشهای خوب و ثمر بخش ژاپن برای کمک به بازسازی افغانستان و حل مشکلات کنونی پاکستان بسیار سپاسگزاریم. ما باید به این نکته هم توجه کنیم که هر دو کشور ایران و ژاپن خواستار آرامش و پایداری پس از رفع بحرانها در این کشورها و حتی منطقه هستیم و این امر سبب تلاش و مسئولیت‌پذیری بیشترمان می‌گردد». 

نا.کا.سو.نه وزیر خارجه ژاپن هم در این دیدار گفت: «ما به روابط دیرینه‌ای که با ایران داریم به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. امسال پیشینه این روابط به هشتاد سالگی خود رسیده است و ما خواهان گسترش بیشتر همکاریها و افزایش روز افزون گفت و گوها درباره مسایل منطقه ای با ایران هستیم». 

نا.کا.سو.نه با توجه به پذیرش دعوتش از همتای ایرانی خود گفت: «ارزیابی ما از حضورتان در کنفرانس بین المللی پاکستان بسیار مثبت و این حضور برایمان مهم است». 

در این دیدار متکی را آخوند زاده معاون آسیا و اقیانوسیه وزرات امور خارجه، سید عباس عراقچی سفیر کشورمان و تنی چند از دیگر مسئولین وزارت خارجه کشورمان همراهی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین