کد خبر: ۸۶۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۴

افشاگری مايلی‌كهن درباره پشت پرده فوتبال

تنها كسی كه می‌توانم به او زور بگويم همسرم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تيم سايپای كرج گفت: «از اين‌كه شرايط برای لذت بردن در فوتبال ايران فراهم نيست بسيار ناراحتم». 

محمد مايلی‌كهن در پايان بازی استقلال و سايپا در جمع خبرنگاران اظهار كرد: «فوتبال زنجيره‌ای است كه افراد مختلفی در آن حضور دارند و زحمت می‌كشند. اين افراد شامل مربيان، بازيكنان، خبرنگاران، داوران و ساير مسوولان فوتبال است. در تمام دنيا آنها تلاش می‌كنند تا از فوتبال لذت ببرند اما متاسفانه در كشور ما اين‌گونه نيست. ما همواره دوست داريم كه حريفان را دست و پا بسته مقابل‌مان بياندازند و هرچقدر كه تيم محبوب‌مان خواست گل بزنيم».

وی افزود: »تنها دوست داريم همواره حريفان مقابل ما ببازند و انتظار نداريم كه آنها هم شرافتمندانه كار كنند و توان فنی خود را نمايش دهند».

سرمربی تيم فوتبال سايپای كرج افزود: »من بازی چلسی و ليورپول را ديدم. در آن بازی چهار گل رد و بدل شد و در آخر بازی اين بازيكنان ليورپول بودند كه بازيكنان چلسی را در آغوش كشيدند. می‌دانيد كه ليورپول با اين نتيجه ميليون‌ها دلار ضرر كرد و شرط‌ بندی‌های وحشتناكی در فوتبال اين كشورها صورت می‌گيرد اما من می‌گويم درود به شرف آنها؛ چرا كه تماشاگران ليورپول در پايان بازی برای هر دو تيم دست می‌زدند. نه در ابتدای بازی به عابدزاده توهين می‌كردند و نه در پايان آن به مايلی‌كهن فحش می‌دادند».

مايلي‌كهن در پاسخ به اين سوال كه در فوتبال بريتانيا با توجه به نحوه‌ برخوردها اين مسائل طبيعی است اما در فوتبال ايران كه تماشاگران برای ورود به ورزشگاه بايد انواع توهين‌ها را تحمل كنند، چگونه می‌توان از آنها انتظار داشت؟ نيز گفت: «اينها بهانه است. البته من با اين موضوع مخالف نيستم اما من كه با تيم‌های جوانان و اميد ايران كار كرده‌ام و تيم فوتسال را به مقام چهارم جهان و كاپ اخلاق رسانده‌ام شايسته‌ چنين برخوردی هستم؟ من می‌گويم در همه‌ دنيا افراد در حال لذت بردن از فوتبال هستند. حال گناه تيم ما چه بود كه بايد فحش بخوريم».

وی ادامه داد: «در سال‌های گذشته برخی دانشجويان من به من مراجعه می‌كردند و می‌گفتند واقعا اين چه چهره‌ای است كه از شما ساخته‌اند. مگر بازيكنانی چون ابوالقاسم‌پور، مامانی، عباس آقايی و شيث رضايی شاگردان من نبوده‌اند»؟

سرمربی تيم فوتبال سايپای كرج ادامه داد: »در هر صورت من خود را برای اين مسائل آماده كرده بودم. من به همسرم گفتم در اين سه ماه من را رها كن؛ چرا كه تنها كسی كه می‌توانم به او زور بگويم همسرم است و در جاهای ديگر هميشه به من زور گفته می‌شود. به او گفتم كه اگر در شب گفتم روز است تو هم بگو كه روز است. من خود را برای اين شرايط آماده كرده بودم اما تماشاگران استقلال بگويند كه آيا بازيكنانی چون نامداری، كاظمی و اميرآبادی محصول همين تيم سايپا نيستند؟ گناه ما چيست كه نمی‌خواهيم حق كسی را بخوريم»؟

محمد مايلی‌كهن درباره‌ اين سوال كه در برنامه‌ تلويزيونی بحث تبانی را مطرح كرده نيز گفت: «مسائل بسياری در فوتبال ما وجود دارد. از جام حذفی سال گذشته تا اتفاقات ديگر. من می‌گويم اگر تنها برخی خبرنگاران را به دليل مسائل پشت پرده‌ فوتبال بازداشت كرده‌اند اما هستند مربيانی كه در اين مسائل دست داشته و حتی به بازيكنان خود آمپول می‌زنند و يا مديران و داورانی كه در اين اتفاقات نقش داشته‌اند».

وی درباره‌ استفاده از بازيكنان ذخيره‌ خود در بازی‌های گذشته‌ سايپا نيز گفت: «باور كنيد بازيكنانی چون منوچهری، ترائوره، رضا محمودی، مجيد ايوبی و عباس آقايی بازيكنان مصدوم تيم سايپا در هفته‌های اخير بودند. من كه نمی‌توانم از اين بازيكنان استفاده كنم. امروز هم كه ديديد بازيكنی چون شيخ‌ويسی را درون دروازه قرار دادم كه دروازه‌بان دوم تيم است. آيا به اين مساله كاری نداريد»؟

سرمربی تيم فوتبال سايپای كرج درباره‌ بازی با استقلال نيز گفت: «استقلال تيم خوبی است اما می‌دانستيم كه اگر بازيكنان اصلی اين تيم را مهار كنيم به بازی بلند روی می‌آورند. شما امروز ديديد بغير از يک مورد كه سياوش اكبرپور صاحب فرصت شد، تيم استقلال موقعيتی را بر مبنای كار تاكتيكی ايجاد نكرد و ما كاری كرديم تا استقلال به توپ‌های بلند روی بياورد؛ چرا كه حضور بازيكنانی چون حسينی، ترائوره و شيخ‌ويسی باعث می‌شد بتوانيم اين فرصت‌ها را مهار كنيم».

مايلی‌كهن ادامه داد: «ما برای هركدام از بازيكنان اصلی استقلال يک مهره گذاشته بوديم و می‌دانستيم كه بازيكن بازی‌ساز استقلال فابيو جانواريو است. در هر صورت معتقدم برخی بازيكنان ما در حد و اندازه‌های خود نبودند؛ چرا كه اگر از فرصت‌های خود استفاده می‌كرديم و بازيكنانی چون انصاری‌فرد در ضدحملات باهوش‌تر بودند می‌توانستيم بازی را به سود خود خاتمه دهيم».

وی از ابراز نظر درباره‌ داوری مسابقه خودداری كرد و گفت: «در هفته‌ گذشته شاهد بوديد كه در بازی مقابل ابومسلم داور در اخراج من و حسين كعبی اشتباه كرد اما همان‌طور كه در آن‌باره صحبت نمی‌كنم، پيرامون داوری اين مسابقه نيز حرفی نمی‌زنم».

سرمربی تيم فوتبال سايپای كرج درباره‌ صحبت‌های يكی از مسوولان سازمان بازرسی كل كشور مبنی بر دوشغله بودن سرمربی تيم ملی نيز گفت: «من ايوبی را نمی‌شناسم. ضمن آن‌كه به مجموعه‌ سايپا نيز مامور نشدم و از مرخصی‌های استحقاقی خود در سازمان تربيت بدنی استفاده می‌كنم و مرخصی بدون حقوق می‌گيرم».

مايلی‌كهن درباره‌ی قراردادش با باشگاه سايپا نيز گفت: «قراردادم با سايپا 18 ماهه است و بی‌ترديد در كنار حضور در تيم ملی، با افتخار در اين باشگاه هم خواهم ماند».

وی در پايان درباره‌ انتخاب دستيارانش در تيم ملی نيز گفت: «پس از مطالعه‌ كافی اين كار را انجام خواهم داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۸
0
0
اقای مایلی کهن خسته نباشید .
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۹
0
0
افسو س برا ی مملکتی که مربیا نش با تبانی کار ی و زد و بند به مدا رج با لای با شگا هئ و ملی می رسند و در آن مملکت هیچ اتفا قی نمی افتد . کمیته انضباطی فکر میکنه می توا ند با ما ست ما لی کر دن این پدیده زشت تبانی را از اذ هان مردم پا ک کنه. چه استقلا ل قهرمان بشه چه نا یب قهرمان کار کثیف قلعه نو عی در تا ریخ ثبت خو ا هد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۹
0
0
بازي 90 دقيقه اي: كدام تباني خواننده عزيز ! شماها در زندگي كم و بيش با اين مقوله اشنائي كامل داريد ( يك نادان سنگي در جاه مي ندازه هزار ادم عاقل نميتونه درش بياره)جناب سرمربي اقاي مايلي كهن ايراني داراي فرهنگي بزرگ و غني است لازم به مثال غرب زدگي نيست.اما بگوئيد مربي كه 90 دقيقه بازيكنان خود را درون دروازه خودي جمع كند از چه تاكتيكي براي جلوگيري از قهرماني استفاده كرده است. تاكتيك تباني با تيم ذينفع.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۹
0
0
با حرکتی که آقای مایلی کهن عزیز انجام داد و با کمک رییس جمهور قدرت گرفت ، من شخصا از طرفداری ایشان روی بر گردانده و طرفدار علی دایی شدم ، چون مایلی کهن نیامده که فوتبال را درست کنه بلکه آمده تا تبلیغ برای احمدی نژاد کنه که این خیلی بده.
مثل کردان که کارش شده بود سکه دادن به کارمندان. یک مدیر کارش اینه؟
(آخی ، خوب کارمندان هم دل دارن دیگه... حکومت اسلامی است دیگه...)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۹
0
0
از پايگاه خبري آفتاب بخاطر شجاعت در انعكاس اين خبر و كمك به روشن شدن اذهان عمومي سپاس گذاري مي نمايم ... اميدوارم كه اين مسائل از فوتبال ما برچيده شود... و عده اي افراد كه براي خود باندهاي مافيايي در فوتبال تشكيل داده اند رسوا شوند و تيم ها براي برد در ميادين فوتبال فقط به افزايش سطح كيفي بازي خود بپردازند تا بدين ترتيب كيفيت و سطح بازي تيم ملي ما نيز افزايش يابد نه اينكه مربي در يك فوتبال كثيف و با گرفتن ميليارها تومان پول بيت المال (كه واقعا وحشتناك است) تيشه به ريشه فوتبال اين مملكت بزند ... هرچند اين امر نيازمند مديريت حرفه اي بر فوتبال و مديريت ورزش است كه متاسفانه فعلا از آن بي بهره ايم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
تماشاگران لیورپول بسیار با شرف تر از تماشاگران ایرانی بخصوص استقلالیها
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین