کد خبر: ۸۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۵

مدارس ابتدایی پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش گفت: «در صورت تصویب شورای عالی آموزش مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شود».

به گزارش مهر، عباس رهی عصر پنجشنبه در جمع فرهنگیان استان کرمان گفت: «مقطع ابتدایی یکی از مقاطع حساس تحصیلی است که دانش آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی باید اجتماع پذیری را نیز بیاموزند».

وی تصریح کرد: «اگر شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کند روزهای پنجشنبه برای مقطع ابتدایی تعطیل خواهد شد».

رهی افزود: «در این مقطع دانش آموزان زود خسته می‌شوند و باید بیشتر اوقات این افراد با خانواده‌ها سپری شود و از لحاظ تغذیه و بهداشت رسیدگی لازم به دانش آموزان توجه بیشتری شود».

وی اضافه کرد: «یکی دیگر از دلایل این پیشنهاد بار سنگین کار معلمان در مقطع ابتدایی در مقایسه با دیگر مقاطع تحصیلی است».

رهی با اشاره به زیاد بودن تعداد کتابهای درسی و همچنین حجیم بودن کتب خاطر نشان کرد: «باید در این مقطع اعتماد به نفس و پژوهش محوری، مهارت حل مسئله و شناخت هویت را در بین دانش آموزان تقویت کنیم».

وی افزود: «روشهای آموزشی در این مقطع نیز باید تابع سبک‌های آموزشی باشند».

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توانایی آموزش زبان عربی در مقطع ابتدایی عنوان کرد: «بهترین زمان یادگیری زبان دوم نیز مقطع ابتدایی است و باید قرآن آموزی نیز از مقطع پیش دبستانی و ابتدایی به عنوان یک سیاست مهم دنبال شود».

وی خاطرنشان کرد: «در این مقطع باید ارزشیابی توصیفی از دانش آموزان صورت بگیرد و معلمان نباید نمره گرا باشند، درحالیکه معلمان هنوز با ارزشیابی توصیفی آشنایی لازم را ندارند».

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم مهارت آموزی به دانش آموزان عنوان کرد: «در مقطع راهنمایی نیز باید هدف تحصیل به طرف مهارت آموزی سوق پیدا کند و اصول آموزش برپایه پژوهش محوری، توجه به مشاغل و حرفه آموزی و کاهش کتب باشد».

رهی گفت: «با توجه به نیاز کشور به نیروی ماهر باید سعی کنیم گرایش دانش آموزان را در مقطع متوسطه به سوی حرفه آموزی سوق دهیم».

وی افزود: «در دوره متوسطه 25 درصد از دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه می‌شوند که برای رفع این مشکل باید راه ورود دانش آموزان به مقاطع کارودانش هموار و در دوره متوسطه سختگیری بیشتری انجام شوند و دانش آموزان کارو دانش نیز در دانشکده های فنی و حرفه‌ای امکان ادامه تحصیل داشته باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین