کد خبر: ۸۶۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۹

کارگردان فتنه، در پی اهانت دوباره به اسلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «گریت وایلدرز» سیاستمدار راستگرای هلندی و سازنده فیلم موهن و ضد اسلامی «فتنه»،، اعلام کرد که قصد دارد قسمت دوم فیلم جنجال‌سازش را بسازد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رهبر حزب آزادی و عضو فراکسیون مخاف دولت در پارلمان هلند روز پنجشنبه گفت که قصد دارد تا در قسمت دوم فیلم فتنه به خطرات ناشی از گسترش اسلام در غرب بپردازد.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که قسمت دوم این فیلم نیز، همچون قسمت اول آن، موجب بروز واکنش‌هایی تند از سوی کشورهای اسلامی بشود.

این در حالی است که وایلدر 45 ساله از سوی دادگاهی در آمستردام با اتهام تحریک احساسات مردم علیه سایر ملل و نیز ایجاد دشمنی میان ملتها روبه‌رو است. این دادگاه ژانویه گذشته، گریت وایلدرز را پس از نمایش فیلم 15 دقیقه‌ای‌اش و نیز اظهارات توهین آمیز وی علیه شخصیت پیامبر اسلام (ص)، تحت تعقیب قرار داده بود. وی اسلام را اندیشه‌ای فاشیستی دانسته بود.

نام این عضو پارلمان هلند طی ماه‌های گذشته، به دلیل اظهارات تند او علیه دین اسلام و نیز رویکردهای او در زمینه مخالفت با ورود مهاجران مسلمان به کشورهای اروپایی، به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد.

آخرین نظرسنجی‌ها در هلند حکایت از آن دارد که که حزب گریت وایلدرز توانسته است تا کنون بیشترین محبوبیت را میان سایر احزاب این کشور به دست آورد تا جایی که حتی با پیشی گرفتن از حزب دمکرات مسیحی یعنی حزب نخست وزیر هلند، ممکن است در انتخابات آتی 30 کرسی پارلمان را از آن خود کند و به این ترتیب وایلدرز در آستانه انتخاب به مقام نخست‌وزیری قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین