کد خبر: ۸۶۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲
نماینده فلاورجان در مجلس تشریح کرد

احتمال خطا در گزارش تفریغ دیوان محاسبات چه‌قدر است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم درباره کیفیت گزارش تفریغ بودجه سال 86 گفت: «گزارش دیوان محاسبات و اعلام تخلفات که دولت در قانون بودجه سال 86 انجام داده است از دقت زیادی برخوردار است».

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات کاملا قابل قبول است، تصریح کرد: «دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه نظارتی نه با دولت و نه با ملت و نه با مجلس خصومت دارد که محتوای گزارش آن و تخلفات اعلام شده را غیرقابل دانست».

چند تن از نمایندگان حامی دولت در واکنش به افشای تخلفات دولت در گزارش تفریغ سال 86 با قرائت آن در مجلس مخالفت کرده بودند.

در این میان یکی از نمایندگان ضمن غیرقانونی و ناقص دانستن این گزارش آن را سفارشی خوانده بود.

موسوی در پاسخ به این اظهارات افزود: «رئیس دیوان محاسبات از طرف نمایندگان مشخص می‌شود و اگر گزارش دیوان در مورد تخلف دولت مشکل دارد، در مورد بیش از یک میلیون دلار واریز نشده به خزانه که براساس گزارش تفریغ سال 85 در زمان حضور آقای رحیمی معاون فعلی پارلمانی دولت در دیوان محاسبات تهیه شده بود هنوز هم وضعیت آن مشخص نشده چه می‌توان گفت. آیا معاون پارلمانی دولت هم در زمان تهیه گزارش تفریغ بودجه سال 85 با دولت خصومت داشته است»؟

موسوی تاکید کرد: «با عنوان کردن چنین مطالبی نمی‌توان صحت تخلفات گزارش شده از سوی دیوان محاسبات را زیر سوال برد. دیوان محاسبات به وظایف قانونی خود عمل کرده است».

نماینده فلاورجان ادامه داد: «حتی اگر در برخی موارد تخلفات به دلیل ارائه نشدن مدارک از سوی دولت مطرح شده باشد، باز هم عامل اصلی آن دولت است که مدارک عملیات مالی خود را به دیوان محاسبات ارائه نکرده است».

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی در این سطح نمی‌تواند صد در صد دقیق باشد، گفت: «با این حال می‌توان از صحت 98 درصدی محتوای گزارش تفریغ سال 86 مطمئن بود و احتمال خطا در آن را تنها 2 درصد دانست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین