کد خبر: ۸۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد صریح روحانی از سیاست توزیع سیب‌زمینی و تراول‌چک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکید کرد: «مردم ایران آگاه‌تر و فهیم‌تر از آن هستند که سیاست‌هایی نظیر توزیع تراول چک یا سیب‌زمینی رایگان بتواند رفتارهای انتخاباتی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و کسانی که تصور می‌کنند با چنین اقداماتی می‌توانند جامعه را به سمت دیگری ببرند، آب در هاون می‌کوبند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، دکتر حسن روحانی در حاشیه دیدار با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی‏، در گفتگو با ایلنا، گفت: «امیدوارم اخباری که در این زمینه در رسانه‌ها منتشر شده نادرست و ناشی از اشتباه برداشت خبرنگاران باشد. هر چند که عدم تکذیب این اخبار این نگرانی را ایجاد می‌کند که نکند واقعاً برخی‌ها فکر می‌کنند با سیب‌زمینی می‌توان ملتی چون مردم ایران را تحت تاثیر قرار داد».
 
روحانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سئوالی پیرامون دورنمای انتخابات ریاست جمهوری دهم،افزود: «تمایل شخصی من این است که تمام انتخابات‌ دو قطبی نباشد تا مردم راحت‌تر و دور از هرگونه هیجانات زودگذر و احساسی تصمیم‌گیری کنند. اعتقاد دارم که یک انتخابات دو قطبی فضای جامعه را سیاه و سفید می‌کند و در یک فضای هیجان‌زده ممکن است کسانی پیروز شوند که شایستگی و کارآمدی لازم برای اداره کشور را نداشته باشند». 

وی افزود: «با این حال، این گونه که مجموع شرایط نشان می‌دهد و استشمام می‌شود، به نظر می‌رسد به سمت یک انتخابات دو قطبی پیش می‌رویم و فضای جامعه به دو قطب مدافعان وضعیت موجود و مخالفان و منتقدان آن تقسیم می‌شود». 

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی خود، تاکيد کرد: «به‌رغم آن که فضای سیاسی کشور در چند هفته اخیر شاهد تحولات مهمی بوده، که کناره‌گیری جناب آقای خاتمی و کاندیداتوری جناب آقای موسوی بخشی از این تحولات محسوب مي‌شود، اما موضع من در این زمینه هنوز مانند چند هفته قبل و تغییری پیدا نکرده است. معتقدم تا زمان ثبت نام رسمی نامزدهای انتخابات فرصت برای تصمیم‌گیری باقی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین