کد خبر: ۸۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
با انتشار توهین سارکوزی به رهبران سه کشور جهان

حرفهای خصوصی سارکوزی دردسرساز شد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: نیکولا سارکوزی، روز چهارشنبه در اظهار نظری جدید گفت که رییس جمهور جدید ایالات متحده بی‌تجربه است، نخست وزیر اسپانیا چندان باهوش نیست و این که صدر اعظم آلمان، از دوراندیشی او در مورد چگونگی مقابله با بحران مالی جهان، استفاده نکرده است!

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، سارکوزی که در «درایت» چندان مشهور نیست گفت که رییس‌جمهور ایالات متحده، "باراک اوباما"، «همواره آن معیارهایی را که تصمیم‌گیری و کارآیی باید داشته باشد، ندارد»، نخست وزیر اسپانیا، "خوزه لوییس رودریگز زاپاته‌رو"، «چندان باهوش نیست» و این که صدر اعظم آلمان، "آنجلا مرکل"، «راهی ندارد مگر آن که نقطه نظرات من را قبول کند».

دیدگاه‌های او در طول جلسه‌ای چند حزبی با حضور 24 نفر از اعضای پارلمان فرانسه، عنوان شد و قرار نبود علنی شود. اگر چه، چندان عجیب نبود که با حضور سیاست‌مدارانی مخالف، اخبار به رسانه‌ها درج پیدا کند.

«لیبراسیون»، روزنامه جناح چپی که گزارش این ناهار را منتشر کرده، اظهارات سارکوزی را نوعی نمایش تعریف و تمجید از خود به خاطر کنترل اوضاع در زمان بحران اقتصادی دانسته است.

اما سارکوزی در قسمتی از سخنانش همکاران خود را تحسین کرد. برای مثال او «ذهن باهوش» باراک اوباما را ستود و گفت که او «فردی بسیار باهوش است و جذبه و کشش زیادی دارد» .

بنا بر گزارش‌ها، کاخ الیزه، گفته‌های سارکوزی در مورد قدرت مغز زاپاترو، که در طول صرف دسر اتفاق افتاد را تکذیب کرده است. بقیه‌ گفته‌ها، تکذیب نشده‌اند.

در حالی که مادرید به طور رسمی به این بی احترامی پاسخی نداده است، روزنامه‌های اسپانیایی با دیده شک به این موضوع نگریسته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین