کد خبر: ۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
ضمن قدردانی از محمد خاتمی و مهدی کروبی؛

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از میرحسین موسوی حمایت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری میرحسین موسوی اعلام کرد.

به گزارش آفتاب،‌ متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 

اینک که کشور عزیزمان در آستانه رویداد تعیین‌کننده انتخابات ریاست ‌جمهوری قرار گرفته است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان یک نهاد سیاسی متشکل از 22 حزب و تشکل رسمی اصلاح‌طلب در کشور که ضرورت تداوم حرکت اصلی ملت ایران و حفظ وحدت و انسجام مجموعه اصلاح‌طلبان را مبرم‌ترین وظیفه دینی و ملی خود می‌داند، برای تبیین دیدگاه‌های مشترک گروه‌های عضو جبهه اصلاحات در انتخابات حساس پیش رو نکات ذیل را به اطلاع مشتاقان اعتلا و پیشرفته مصلحانه کشور عزیزمان می‌رساند: 

شرایط خطیر کنونی و نابسامانی‌های ناشی از عملکرد دولت فعلی هزینه‌ها و خسارات سنگینی را متوجه منافع ملی و نظام تصمیم‌گیری و مدیریتی کشور نموده است. لذا اغتنام از فرصت انتخابات که با رای تک‌تک مردم ایران سرنوشت آن رقم خورد وظیفه اصلی هر ایرانی دلسوز و علاقه‌مند به سرنوشت این ملک و ملت است. 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر آن است که با حضور قدرتمند در این عرصه از فرصت موجود برای تغییر شرایط پیش آمده استفاده مطلوب نماید و در این راستا از عموم مردم ایران خواستار حضور فعال، آگاهانه و پرشور برای خلق حماسه دیگر در روز 22 خرداد ماه امسال می‌باشد. 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بحث و بررسی‌های نسبتا طولانی و همه‌جانبه در خصوص تعیین کاندیدای مورد حمایت خود پس از انصراف آقای سید محمد خاتمی از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین اعلام آمادگی آقای مهندس میرحسین موسوی جهت شرکت در انتخابات و از سوی دیگر اعلام قبلی صورت گرفته توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای مهدی کروبی جهت حضور در عرصه رقابت انتخاباتی سرانجام با در نظر گرفتن مولفه‌های گوناگون مرتبط با شرایط کنونی جامعه از ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و با عنایت به نظرخواهی‌های صورت گرفته از میان اعضا و هواداران گروه‌های عضو جبهه اصلاحات در یک فرآیند کاملا دمکراتیک حمایت خود را از کاندیداتوری آقای مهندس میرحسین موسوی اعلام نمود. 

این تصمیم به واسطه ضرورت‌هایی بوده که بر اولویت ایشان با جمیع شرایط تاکید می‌نمود. اما این تصمیم‌گیری به هیچ وجه از ارزش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مهدی کروبی شخصیت بزرگی که همواره همراه و همگام انقلاب بوده‌اند نمی‌کاهد. 

از سوی دگر مجددا از آقای سید محمد خاتمی که حضور و انصراف ایشان بر پایه مصالح ملی صورت گرفته تشکر می‌نماییم و همراهی و اعلام حمایت ایشان از آقای میرحسین موسوی را که در اعلام حمایت این شورا نیز تاثیرگذار بوده است می‌ستاییم. 

مردم شریف ایران، انتخابات کنونی در شرایط خاصی برگزار می‌گردد که شاید بتوان ادعا نمود در طول سی سال گذشته پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید ویژه بر نابسامانی‌های شرایط جاری کشور که حتی از سوی حامیان اولیه دولت نیز بارها مورد تاکید و هشدار قرار گرفته است، مولفه‌های تشکیل‌دهنده این شرایط را مجموعه قابل توجهی از علل حمایت خود از مهندس میرحسین موسوی قرار داده است. 

معتقدیم ویژگی‌ها، سوابق، توانایی‌ها و باورهای میرحسین موسوی می‌تواند کاستی‌ها و خلاء‌های جدی موجود درمدیریت کنونی کشور را برطرف نماید. 

سابقه درخشان اداره امور کشور در شرایط بسیار دشوار و پیچیده جنگ تحمیلی خصوصا پس از اعمال آشفتگی از سوی دشمنان نظام در عرصه مدیریت کلان کشور، توجه به نقش مردم در اداره امور جامعه و اعتقاد به خرد جمعی در پیشبرد کارها، ساده‌زیستی و جانب‌داری مستمر از اقشار مستضعف و محروم، توجه ویژه به عدالت اجتماعی و توانمندسازی طبقات پایین جامعه در کنار توجه به سایر اقشار و نقش طبقات مختلف اجتماعی در عرصه‌های گوناگون جامعه، توجه به تولید و خودکفایی به عنوان رکن اساسی در حوزه اقتصاد، قرابت با فرهنگ به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی مورد توجه مردم و بسیاری ویژگی‌های دیگر از جمله مواردی هستند که این مجموعه را به حمایت از این یار راستین امام(ره) که بارها حمایت خود را از دولت ایشان اعلام داشته‌اند تشویق نموده است. 

ادامه روند مذکور درمدیریت کلان کشور، کم‌توجهی به قانون و توجیهات ناصواب و عدم تمکین به برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور ایجاب می‌کند بیش از پیش نسبت به سرنوشت خویش و فرزندان این آب و خاک احساس مسوولیت نموده و در تغییر و اصلاح آن بکوشیم. 

تغییر و اصلاح امور جاری از جمله انتظارات ما از کاندیدای مورد حمایت‌مان می‌باشد که با همت و حمایت شما مردم شریف محقق خواهد گردید. شما به عنوان تنها امکان اصلاح‌طلبان می‌توانید بار دیگر زمینه حضور کاندیدای اصلاح‌طلبان را با رای یکپارچه و قاطع خود در عرصه مدیریت کلان کشور فراهم آورید. پایداری شما در مسیر دشوار اصلاحات به یقین راه پیروزی و غلبه بر موانع این مسیر سخت را فراهم خواهد کرد. 

تغییر به معنای واقعی و به گونه‌ای که برای مردم ملموس بوده و طعم خوش آن در ابعاد گوناگون موجب شیرینی ذائقه ایشان گردد. از دیگر انتظارات جدی ادامه روند اصلاحات در توجه به حقوق اساسی مردم و آزادی‌های فکری و سیاسی عموم شهروندان، تقویت احزاب، رفع تبعیض در همه ابعاد، توجه به جریان آزاد اطلاعات و توزیع عادلانه فرصت‌ها و نهادینه کردن این حقوق می‌باشد. 

در حوزه اقتصاد کنترل تورم و ایجاد اشتغال از جلمه ضرورت‌هایی‌ است که مورد توجه آقای میرحسین موسوی قرار خواهد داشت. در حوزه بین‌الملل اصلاح روابط با دنیای خارج از جغرافیای ایران با دولت‌ها و مردم توامان می‌باشد. تنش‌زدایی در سیاست خارجی امروز یکی از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی است که قطعا می‌توان در سایه حفاظت و حراست از حقوق حقه خویش به آن دست یافت؛ چرا که این دو مهم درتعارض با یکدیگر نبوده‌اند و این تنها هنر مردان سیاسی است که چگونه زمینه تحقق آن را فراهم آورند. 

یک بار دیگر از مردم عزیز و گرانقدر خصوصا فعالین اصلاح‌طلب در سراسر کشور دعوت می‌کنیم با حضور موثر و سازمان یافته خود در قالب ستادهای تبلیغاتی میرحسین موسوی نقش تعیین‌کننده خود را در این مقطع حساس از تصمیم‌گیری‌ برای سرنوشت جامعه به نمایش بگذارند تا انشاء‌الله با توسل به خرد جمعی راهی نو و گامی استوار پیموده شود. 

به امید پیروزی آقای مهندس میرحسین موسوی با رای قاطع مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین