کد خبر: ۸۷۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱

علم‌الهدی: کاربرد موبایل بیشتر در بلوتوث‌ و پیامک‌های فساد و فحشا است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه مشهد گفت: «امروز یکی از مشکلاتی که به عنوان فساد مطرح است و باید اصلاح شود رقابت در توسعه است، مسائلی از قبیل تفریحات، تجمل و مدرنیزه کردن زندگی است و توسعه هزینه و خرج تلفن همراه و مصرفی که موبایل در خانواده دارد که جنبه‌ برقراری ارتباط در آن کمتر است و کاربرد آن بیشتر در بلوتوث‌ها یا پیامک‌های فساد و فحشا است».

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: «این عزت به دلیل این است که هر ارتشی در هر کشور نهاد فدایی و قربانی یک نظامی است که ریشه‌های آن نظام در هوی و نفسانیات مردم و اهداف گروه‌های سیاست ساز آن کشور است اما ارتش عزیز و عظیم جمهوری اسلامی به عنوان نهاد فدایی و قربانی نظامی است که ریشه این نظام در عزت، اقتدار و اراده و مشیت حضرت بقیه‌الله (عج) است».

وی خاطرنشان کرد: «امروز در روی کره‌ زمین هر انسان معتقد به امام زمان (عج) اگر بخواهد از سپاه امام زمان (عج) نمادی داشته باشد به این ارتش و سپاه نگاه می‌کند و هیچ ارتشی در دنیا به این عزت، عظمت و نیرومندی وجود ندارد».

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: «در ابتدای هر سال که اولین نقطه شروع زندگی ملت است مقام معظم رهبری پیام نوروزی دارند و عنوان را سال اعلام می‌کنند که امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف نام گرفت اما محتوای این نام‌گذاری چیست؟ این نام‌گذاری نماد دو حقیقت است اول اینکه رهبر و زمامدار واقعی این نظام کسی است که مردم خود را شیعه‌ آن امام حی و زنده‌ می‌دانند اما در شرایط غیبت ایشان رهبری آن بر عهده‌ مقام معظم رهبری است».

وی در ادامه افزود: «راهبرد مدیریت این نظام را مقام معظم رهبری با این پیام اعلام می‌کنند که این راهبرد حرکتی برای مردم و برنامه‌ریزان مدیریتی این نظام در دولت مجلس و قوه قضائیه است یعنی آن‌ها بدانند که برنامه‌ها را چگونه تنظیم کنند و سیاست‌های حرکتی، لوایح و مصوبات بر چه اساسی باشد و فعالیت‌های دستگاه قضایی در چه راستایی قرار بگیرد و رسانه‌ها و دستگاه‌‎های تبلیغاتی در مقام تبیین، تصریح، تشریح و توضیح حقیقت راهبردی به مردم چه وظیفه‌ای دارند و این راهبردی است که رهبر معظم انقلاب به همه‌ می‌دهند و علت دیگر این نام‌گذاری این است که یک فقیه جامع‌الشرایط از شما مردم و مدیران نظام مطالبات خود را تحت عنوان این پیام اعلام می‌کند».

وی افزود: «شما معتقدید که در تمام امور زندگی سر سپرده‌ حجت خدا هستید اگر ما این تعبیر را از این دو عنوان بسنجیم مطالبات دین، امسال از شما چیست؟ مطالبات یک فقیه از این دولت، مجلس، قوه قضائیه و کارگزاران این نظام چیست و ایشان چه راهبردی پیش پای نظام گذاشته‌اند»؟

علم‌الهدی تصریح کرد: «مقام معظم رهبری نامی را برای امسال مشخص کرده‌اند و این گونه نیست که در سه چهار ماه و روزهای اول سال همه جا و همه افراد تکرار می‌کنند و پس از آن هر کسی به دنبال کار خود برود».

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: «دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه‌ قضائیه و همه‌ برنامه‌های اولیه، مصوبات و جریانات رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور باید بیانگر اصلاح الگوی مصرف باشند».

وی افزود: «از مردم و دولت بالاتر، مجلس باید اقدام کند و در سه زمینه تحول در رقابت توسعه، تحول در تشکیل و اداره‌ خانواده و تحول در کار مالی و انتخاب شغل باید تحول ایجاد شود و این سه مسئله راهکارهای اجرایی و اصلی است چرا که الگوی فعلی مصرف در کشور ما الگوی فاسدی است».

وی درخصوص تحول در رقابت و توسعه افزود: «امروز یکی از مشکلاتی که به عنوان فساد مطرح است و باید اصلاح شود رقابت در توسعه است، مسائلی از قبیل تفریحات، تجمل و مدرنیزه کردن زندگی است و توسعه هزینه و خرج تلفن همراه و مصرفی که موبایل در خانواده دارد که جنبه‌ برقراری ارتباط در آن کمتر است و کاربرد آن بیشتر در بلوتوث‌ها یا پیامک‌های فساد و فحشا است».

علم‌الهدی افزود: «همین مسافرت‌های نوروزی در 20 سال گذشته به این شکل مطرح نبود؛ آفت رقابت و توسعه تمامی مملکت و حتی خانواده را فرا گرفته است و متاسفانه برنامه‌ریزی صدا و سیما نیز در این راستاست؛ این مناظر زرورق پیچیده را تحت عنوان تبلیغات بانک‌ها نمایش می‌دهند و فیلم‌هایی که شامل تصاویری از زندگی تجمل‌گرانه غربی است نیز همین مسائل را نشان می‌دهد».

خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: «باید در عرصه رقابت و توسعه، تحول ایجاد کنیم و باید به سمت محدودسازی حرکت کنیم؛ خانواده را باید از دل فساد و رقابت و توسعه نجات دهیم و این سم را از دل زندگی بیرون بکشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۸
0
0
اقای علم الهدی ما که از موبایل برای ارتباط و گشت در اینترنت و جستجوی اخبار و تازه های علم استفاده می کنیم. . . شما را نمی دانم . ایا تا حالا به سایت های زیر سری زده اید ؟
bbc news
ccn inter national
accue weather
nasa
aftab news
gsm arena
voa in english
about.com
euro news
tse.ir
lancet
nature
job finder
و اگر فیلترینگ نبود سایت شرکت اتوموبیل نیسان و هزار سایت علمی اجتماعی دیگر
که با موبایل و وصل شدن به اینتر نت می توان انها را جستجو کرد کافی است شما بلوتوث خود را خاموش کرده و قسمت اینتر نت موبایل خود را روشن کنید . تازه شنیده ایم مشهد اولین شهر الکترونیکی ایران می باشد .شاید ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین