کد خبر: ۸۷۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۱۶

مرعشی: اگر احمدی‌نژاد تخریب نکند ما هم رعایت می‌کنیم

سران جبهه اصولگرا بیشتر به اصولگرایی پایبند باشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص مسئولیتش در ستاد مهندس موسوی اظهار داشت: «فقط حامی ایشان هستم و این امر را یک وظیفه ملی می‌دانم و همچنین کل اعضای حزب تا آخر انتخابات در اختیار آقای موسوی هستند».
 
حسین مرعشی در حاشیه افتتاح ستاد ارتباطات مردمی میر حسین موسوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا موسوی دیر وارد صحنه انتخابات نشد؟ خاطرنشان کرد: «جبهه اصلاحات به طور کلی از شخصیتها و احزاب معتبر و در عین حال متفاوت از هم برخوردار است و در مقاطع مختلف می‌تواند از ظرفیتهای مختلفی استفاده کند».

وی ادامه داد: «بحثهای بسیاری برای استفاده از ظرفیت موسوی یا خاتمی در جبهه انجام شد که در نهایت با تصمیم شخص آقای خاتمی جبهه اصلاحات ترجیح داد که با آقای موسوی وارد انتخابات شود».

وی تصریح کرد: «خاتمی با کار و زحمت کمتری می‌توانست بیش از 60 درصد آرای مردم را به خود اختصاص دهد ولی موسوی نیز با توجه فاصله یک ماهه بعد از حضور خاتمی ظرفیت کسب آرایی در حد خاتمی یا بیشتر را نیز دارد».

معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات در ادامه اضافه کرد: «به کروبی توصیه نمی‌کنیم که کناره گیری کند فقط انتظار می‌رود که روابط صمیمانه و دوستانه و احترام متقابل را حفظ کنند و در آستانه انتخابات هر چه مصلحت کشور تشخیص دادند عمل کرده و برای منافع انقلاب و کشور گذشت داشته باشند». 

وی، اعلام امیدواری کرد که کروبی در آستانه انتخابات تصمیمی بگیرد که نشانه پایبندی به انقلاب باشد.

مرعشی در ادامه پیش بینی کرد که نهادهای موثر جبهه اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری سکوت کنند.

احمدی‌نژاد تنها کاندیدای اصولگرایان است که طبق اعلام ستاد ایشان به طور مستقل وارد انتخابات خواهد شد و تنها بخش‌هایی از جبهه اصولگرایان از او حمایت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اعلام رسمی حمایت حزب کارگزاران از آقای موسوی افرادی و نبود اعضایی نظیر نجفی و حمایت کرباسچی از کروبی یک تاکتیک و عدم انسجام نیست، گفت: «نجفی تنها عضو هیئت موسس بوده و مدتی است به دلیل حضور در خارج از کشور با حزب رابطه تشکیلاتی و همکاری ندارد».

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه کرباسچی قبل از مصوبه حزب کارگزاران برای حمایت از موسوی تعهد همکاری به کروبی داده بود، افزود: «این مسئله در جلسه شورا بحث شد و شورا به دلیل تعهدات اخلاقی کرباسچی موافقت کرد که ایشان به صورت شخصی از آقای کروبی همکاری کنند و تاکتیک خاصی هم نیست».

مرعشی با اعلام اینکه سکوت در مقابل تخلف از اصول انقلاب، قانون برنامه، سیاستهای کلی مقام معظم رهبری و از بین بردن منافع ملی شایسته سران اصولگرا نیست، یادآور شد: «سران جبهه اصولگرا به اصولگرایی بیشتر از آنچه تا به حال عمل کردند پایبند باشند و تعارف را کنار بگذارند و ظرفیتهای واقعی اصولگراها را به صحنه بیاورند».

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید نظرتان در خصوص تشکیل ستاد صیانت از آرای مردم و مخالف شورای نگهبان با آن چیست گفت:‌ «هیچ دغدغه‌ای در این جهت ندارم من در انقلاب اسلامی و در نظام و مردم آنقدر اصالت می‌بینم که با حضور وسیع مردم در پای صندوق‌های رای همه این دغدغه‌ها رنگ خواهد باخت».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در رابطه با برنامه‌های کاری موسوی اظهار داشت: «ملت ایران بیش از 100 سال که به دنبال خواسته‌های خود هستند و جبهه اصلاحات نیز در این راستا برای دستیابی به جمهوری اسلامی بر اساس افکار امام و قانون اساسی تلاش خواهد کرد».

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احتمال پیروزی کروبی در انتخابات بیشتر است یا موسوی، احمدی‌نژاد را کم اقبالتر از این دو فرد اعلام کرد.

مرعشی در خصوص تکرار اشتباهات تاکتیکی در انتخابات گذشته و حضور دو کاندیدا از جبهه اصلاحات در انتخابات دهم ریاست جمهوری که سئوال یک خبرنگار بود، گفت: «اصلاح طلبان هنوز برای تصمیم گیری نهایی فرصت دارند و آنقدر خام نیستند که در این مدت باقی مانده به انتخابات صرفا با یک فرد مبارزه را ادامه دهند».

وی انتخابات را فرصت انتخاب سرنوشت برای مردم اعلام کرد و یادآور شد: «انتخابات را فرصتی را آگاه سازی مردم از وضعیت کشور است و انتخاب قاطع مردم اگر چه به نفع اصلاح طلبان نیز نباشد را قبول داریم».

مرعشی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در سخنرانیها بنا را بر تخریب رقیب قرار می‌دهید، خاطرنشان کرد: «احمدی‌نژاد را رقیب خود می‌دانیم و اگر ایشان دیگران را تخریب نکنند ما هم این مسئله را رعایت خواهیم کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین