کد خبر: ۸۷۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۵

فرمانده ارشد آجا در گيلان: اقتدار ارتش مدیون درایت امام راحل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان با بیان اینکه جنگ این درس را به ما آموخت که از تهدیدها فرصت بسازیم، افزود: «اکنون شاهد آن هستیم که ناوشکن و ناوچه‌های موشک‌انداز در داخل کشور ساخته می‌شود». 

 به گزارش خبرنگار آفتاب از گیلان،
امیر دریادار دوم سید محمود موسوی در جمع مردم رشت بمناسبت فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش افزود: «این روز یادآور رشادت‌ها و دلاورمرد‌ی‌ها است و با درایت و بینش عمیق امام راحل منافع نظام مقدس اسلامی حفظ شد».
 
فرمانده ارشد آجا در گیلان در ادامه گفت: «امام راحل در آن زمان  ارتش را به عنوان ارتش اسلام نامگذاری کردند و تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران به این صورت شکل گرفت». 

دریادار موسوی اظهار داشت: «اگر ارتش جمهوری اسلامی پس از گذشت سه دهه از انقلاب به اقتدار دست یافته است، این امر را مدیون درایت امام راحل، مساعدت‌های مقام عظمای ولایت و مردم خوب ایران اسلامی می‌دانیم». 

وی با اشاره به رویارویی و مقابله سلحشوران و رزمندگان نیروی دریایی ارتش با آمریکا در خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: «29 فروردین مصادف با نبرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با نیروی دریایی امریکا در خلیج‌فارس است که ناوهای سهند، سبلان و ناوچه جوشن با نبردی نابرابر برای پاسداری از منافع انقلاب اسلامی ایستادگی کردند».
 
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش اشاره کرد: «روحیه شهادت‌طلبی سبب پایداری رزمندگان اسلام مقابل متجاوزان شد و ناوشکن سبلان که به شدت آسیب‌دیده بود با از‌ خود‌گذشتگی کارکنان به بندر هدایت شد و مورد بازسازی اساسی قرار گرفت».
 
امیر دریادار موسوی با بیان اینکه جنگ این درس را به ما آموخت که از تهدیدها فرصت بسازیم، افزود: «اکنون شاهد آن هستیم که ناوشکن و ناوچه‌های موشک‌انداز در داخل کشور ساخته می‌شود».
 
موسوی اذعان داشت: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سپاه قهرمان و بسیجیان سلحشور با حمایت بی‌دریغ مردم و فرماندهی کل قوا به درجه‌ای از آمادگی و بازدارندگی رسیده‌اند که هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد و نمایش قدرت و کارآمدی نیروهای مسلح در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب دلگرمی دوستان و یاس و ناامیدی را برای دشمنان در بر خواهد داشت».
 
فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان تاکید کرد: «نقش ارتش حفظ حراست انقلاب در مقابل خواسته‌های ضد انقلاب و قدرتهای سلطه‌گر است و نیز ارتش سند زنده ملت ایران و تداوم انقلاب به ‌حساب می‌آید و تا زمانی که با ایمان در راه تحقق اهداف جمهوری اسلامی قدم بر می‌داریم، هیچ بیگانه‌ای به خود اجازه تجاوز به این کشور را نخواهد داد». 

وی ایران را یکی از امن‌ترین کشورها در منطقه و جهان دانست و بیان داشت: «امنیت موجود در کشور به برکت رشادت‌ها و شهادت‌طلبی بین آحاد مردم به دست آمده است». 

موسوی اضافه کرد: «امروز جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در جهان مشخص شده، و دشمنان خوار و ذلیل شده‌اند». 

وی پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه علمی را در سایه امنیت برشمرد و اظهار داشت: «در سایه امنیت شاهد شکوفایی در بحث انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و پرتاب ماهواره امید در کشور هستیم و ملت ایران آینده‌ای روشن خواهد داشت».
 
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: «به دشمنان و آمریکا سرسختانه هشدار می‌دهیم شجاعت به خرج دهند و تمام خواسته‌های ملت ایران را بپذیرند وگرنه در طول زمان به آن تن خواهند داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین