کد خبر: ۸۷۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۸

مومنی: اصلاح‌طلبان آرمان‌های اصلاحات را فراموش کرده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالله مومنی گفت: «ما به انتخابات به دید فرصتی برای ایجاد زمینه‌های تغییرات دموکراتیک نگاه می‌کنیم، نه مجالی برای تقسیم غنائم و مناصب».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران طی گفتگویی با روزنامه اعتماد که در شماره روز شنبه این نشریه منتشر شده است،‌ گفت: «در شرایطی که نگاه عده‌یی به انتخابات صرفاً ورود به مراکز قدرت و بهره‌مندی مستقیم و غیرمستقیم از مواهب آن باشد، طبیعی است که این عده در بزنگاه‌های حساس به راحتی اهداف و اصول را قربانی منصب و منفعت شخصی می‌کنند. چنین شیوه‌یی مسلماً برای هیچ فرد اصلاح طلب و دموکراسی‌خواهی زیبنده و قابل قبول نیست». 

مومنی با اشاره به طرح کاندیداتوری عبدالله نوری از سوی این سازمان افزود: «نادیده انگاشتن تعمدی این ایده از جمله دلایل عدم تحقق حرکت به سوی اصلاحات بنیادین است. به هر حال این بی‌توجهی و کم‌لطفی برخی نیروها چیزی از ارزش‌های آقای نوری کم نمی‌کند». 

وی افزود: «متاسفانه گروه‌هایی که خود را سردمدار اصلاحات می‌دانند در این شرایط حساس تاریخی ترجیح می‌دهند آرمان‌های اساسی اصلاحات را نادیده بگیرند... متاسفانه بخشی از اصلاح طلبان قبل از اینکه نوری در معرض داوری شورای نگهبان قرار گیرد نسبت به ردصلاحیت وی اقدام کرده و با این شیوه راه را برای توجیه اقدامات غیرقانونی باز کرده‌اند». 

سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت با طرح این سوال که "چرا آقای خاتمی باید سرنوشت سیاسی خود را با افرادی گره بزند که اصرار بر مرزبندی با اصلاح طلبان دارند"؟ افزود: «آقای موسوی در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی ایران ریاست قوه مجریه را برعهده داشته است لازم است به جهت رعایت شعار پاسخگویی و شفافیت به برخی پرسش‌ها در مورد عملکرد خود در آن دوره که ممکن است برای برخی از افراد و خصوصاً جریان‌های دموکراسی خواه محل تردید و نگرانی باشد، پاسخ دهند، چرا که ایشان با اعلام کاندیداتوری خود کارنامه سیاسی‌اش را در معرض رای عموم مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی قرار داده‌اند، گرچه این حق برای ایشان محفوظ است که مانند سال‌های گذشته در این موارد سکوت کنند». 

عبدالله مومنی تاکید کرده است:‌ «نیاز امروز جامعه ما از منظر اصلاحات یک چهره پایبند به اصول اصلاحات یعنی دموکراسی و حقوق بشر بود نه یک چهره اصولگرا که از حمایت اصلاح طلبان استقبال کند. باید گفت ارائه برنامه اقتصادی در جهت دموکراسی و همچنین طرح مساله «لزوم اصلاح قانون اساسی» و بیانیه حقوق شهروندی از سوی مهدی کروبی بسیار قابل تامل است».
 
سخنگوی ادوار تحکیم وحدت تصریح کرد: «سیاست سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی در مقطع فعلی طرح یکسری پرسش‌های اساسی درخصوص چگونگی مواجهه کاندیداها با موانع پیش روی اصلاحات است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین